"המגזר הפיננסי מתקשה להתמודד עם השינויים הטכנולוגיים המהירים"

"ארגונים פיננסיים לא תמיד יודעים איזה דטה יש להם, האם הוא מאובטח, ולא ערים לחלק מהאיומים וההזדמנויות", אמר סטיב רקהאם, סמנכ"ל טכנולוגיות לשירותים פיננסיים בנט-אפ ● לרגולטורים הוא דווקא חולק מחמאות

סטיב רקהאם, סמנכ"ל טכנולוגיות לשירותים פיננסיים בנט-אפ.

"הארגונים הפיננסיים מתקשים להתמודד עם שלל השינויים הטכנולוגיים וההתפתחויות המהירות. הם לא תמיד יודעים מה יש להם, מבחינת הדטה, האם הוא מאובטח מספיק, לא ערים לחלק מהאיומים – וגם לא לחלק מההזדמנויות", כך אמר סטיב רקהאם, סמנכ"ל טכנולוגיות לשירותים פיננסיים בנט-אפ.

רקהאם התראיין לאנשים ומחשבים במהלך כנס VMExplore של VMware, שנערך בשבוע שעבר בברצלונה. הוא עובד בנט-אפ מעט מעל 16 שנים – בהתחלה הוא שימש כמהנדס סיסטם, לאחר מכן כאסטרטג טכני וכעת, כאמור, כמנהל השירותים הפיננסיים שהחברה מציעה, באופן גלובלי.

לדברי רקהאם, "נט-אפ עברה טרנספורמציה גדולה ורחבה. בהתחלה היא הייתה חברת פתרונות קטנה, שמציעה חומרה בלבד, ומשם היא עברה להיות חברה לניהול ידע. מנהלי החברה אמרו במשך הרבה זמן שזו הדרך שבה הם מכוונים אותה, ועכשיו היא הגיעה לשם. נט-אפ לא רק מוכרת דיסקים, מהירות וקיבולת, אלא נותנת לארגונים את היכולת לדעת איזה דטה יש להם, ואיך הם יכולים להשתמש ולנהל אותו טוב יותר, כדי לתת ערך לעסקים שלהם".

הוא ציין כי "שוק השירותים הפיננסיים משתנה במהירות, עם ביזור השירותים מהבנקים והחברות המסורתיות בלבד לחברות פינטק ואחרות, ועם המעבר מהבנקאות המסורתית לזו הדיגיטלית. גם תעשיית ההיי-טק משתנה: אנחנו רואים יותר ויותר חברות ילידיות לענן (קלאוד נייטיב) וחברות תוכנה קטנות. יש גם שינויים טכנולוגיים גדולים, והם קורים כל הזמן: ממיינפריים ו-Windows העולם עובר לענן, בינה מלאכותית וקוברנטיס. זה מאתגר ארגונים עד מאוד. הם מתקשים לעקוב אחרי מבול השינויים הזה, כי הם חסרים בכישורים ובידע לכך. כדי לסבר את האוזן, נתונים מראים שארגונים לא נוגעים כלל בכמעט 70% מהדטה שיש להם. ואגב, עוד לא דיברנו על ההתפתחויות המסחררות, לרעה, בעולם תקיפות הסייבר, ולטובה – בהגנת הסייבר".

מה שאתם עושים הוא בעצם לעזור להם להשתלט על כל הבלגן הזה?
"אפשר להגדיר את זה כך. אנחנו מביאים את הדטה ביחד, למקום אחד ומובן לארגון, ומספקים לו נראות של כל הנתונים שיש לו, כך שאנשי הארגון יוכלו להתחיל לנתח אותם. הפתרונות שלנו מסתכלים על הדטה, הסוגים שלו והאבטחה שלו. הם גם עונים לרגולציות".

האם הרגולטורים "שמחים" להגעת הטכנולוגיות החדשות או שכגופים שמרניים, הם רואים בהן סכנה?
"בהרבה מדינות, הרגולטור שמח לקראתן. הוא שמח שיש ענן, אבל מבין שהוא צריך להטיל עליו רגולציה. למשל, אם כל הבנקים באותה המדינה ישתמשו בשירותים של ספק ענן אחד – זאת לא רק סוגיה פרטית שלהם, אלא של כלכלת המדינה. תאר לעצמך מה יקרה אם אותו ספק יחווה תקיפת סייבר שתשבית את השירותים שלו, ולו לזמן קצר. זה יכול לפגוע באזרחי אותה מדינה ובכלכלה שלה. תפקיד הרגולציה הפיננסית הוא לוודא שלא כל המוסדות נמצאים על ענן אחד, שהשירותים זמינים ושאפשר לחזור להשתמש בהם אחרי אסון".

אז בעצם, הרגולטורים התפתחו – ונפתחו. איך אתה מסביר את זה?
"בהחלט, וזו אחת מהשפעות הצד של הקורונה. הקורונה, על החדשנות והאג'יליות הרבות יותר שהיא הביאה, גם בשירותים הפיננסיים, גרמה הן לארגונים הפיננסיים והן לרגולטורים להבין שהם צריכים להשתנות – ומהר".

"אם חברה רוצה להיות חדשנית, היא צריכה לעקוב אחרי מה שקורה בישראל"

נט-אפ מסייעת לארגונים פיננסיים, ואחרים, להעביר את המידע שלהם לענן, לרבות באמצעות הפתרונות של VMware. "אנחנו מעבירים את הדטה ואת עומסי העבודה של הארגונים לענן שלהם או און-פרמיס. זה יכול להיות על גבי הענן של VMware או של כל אחד מהספקים הגדולים – AWS, מיקרוסופט או גוגל קלאוד. בנוסף, אנחנו מאפשרים להשתמש ביותר מספק ענן אחד".

איך אתה רואה את ישראל ואת השוק הישראלי?
"אני לא מאוד בקי בשוק הישראלי, אבל אני יכול להגיד לך שאנחנו, בנט-אפ, רואים את ישראל כהאב של חדשנות. הרבה טכנולוגיות שלנו מגיעות משם ואנחנו מסתכלים על רכישות של חברות בישראל, כמו שרכשנו את ספוט.

ככלל, ישראל היא מדינה של מאמצים מוקדמים של טכנולוגיות, מדינת חדשנות, עם הרבה סטארט-אפים שמגיעים ממנה. אם חברה טכנולוגית רוצה להיות חדשנית, היא צריכה לעקוב מקרוב אחרי מה שקורה בישראל".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים