עובדים של טוויטר פוטרו בידי מאסק כי "לכלכו" עליו בסלאק

מה יותר טבעי מלקטר על הבוס? עובדי טוויטר שביקרו את המנכ"ל והבעלים החדש שלהם, אילון מאסק, ברשת החברתית העסקית גילו שהדבר לא מקובל על ההנהלה החדשה של הפלטפורמה, ושפוטרו בן לילה, באימייל

פשוט לקח ממשתמש את שמו בפלטפורמה. אילון מאסק, הבעלים והיו"ר של X.

מה קורה כשאילון מאסק נפגע מביקורת מטעם מועסקי טוויטר, אותה רכש לפני שבועיים וחצי ושהוא כיום מנכ"לה? הם מפוטרים ומיד. ודרך הודעה במייל.

מספר עובדים אישרו אתמול (ג') כי קיבלו הודעות פיטורים מטוויטר. הפיטורים אירעו אחרי שככל הנראה העובדים שוחחו ביניהם והעבירו ביקורת על הבוס החדש שלהם, מאסק. השיחות התנהלו בהתכתבויות פנימיות באמצעות פלטפורמת סלאק (Slack), המשמשת כרשת חברתית פנים-ארגונית, ומדובר בשיחות פרטיות – אך כאלו שניתן לאתר, אם רוצים בכך. מאסק כנראה היה מעוניין לברר מה אומרים עליו עובדיו. כצפוי הוא הצליח למצוא כמה דברי בלע, לתפישתו, בתוך השיחות שניהלה שארית הפלטה של עובדי טוויטר, שכמחצית מהם כבר פוטרו בשבוע הראשון להפיכתו לבעלים של החברה. הדבר הוביל לכך שביממה האחרונה דיווחו מספר עובדים, דרך החשבונות המאומתים שלהם ברשת החברתית המצייצת, כי פוטרו בדיוק בשל כך.

עובד אחד שיתף צילום מסך של האימייל שקיבל ממחלקת כוח האדם של החברה, ובו צוין כי "אנו מצטערים להודיעך שהעסקתך מסתיימת לאלתר. ההתנהגות האחרונה שלך הפרה את מדיניות החברה".

עובד אחר הגיב לבשורה על פיטורים מטעם חברו וציין: "נראה שגם אני בדיוק פוטרתי בגלל דיבור מחו**ן".

מועסק אחר סיפר כי פוטר מאותן סיבות, וזאת אחרי "תריסר שנים מדהימות ושלושה שבועות של כאוס" בחברה.

סשה סולומון, מהנדסת תוכנה ומובילת שיתוף פעולה בצוות פלטפורמת Core API של טוויטר, צייצה גם היא כי פוטרה בגלל "פרסום חרא (במקור – shitposting – ג"פ)". היא אבל לא התרגשה יותר מדי והוסיפה: "אמרתי את זה קודם ואני אגיד את זה שוב. תנשק את התחת שלי, אילון".

המהלך האחרון מגיע לאחר שנחשף בבהירות כי יזם הטק הדומיננטי פיטר לפחות מהנדס אחד, משום שביקר אותו בפומבי בטוויטר. במקרה הזה הכל החל כשמאסק התנצל על כך שטוויטר הייתה "סופר איטית" במספר מדינות, ואמר שהמערכות של האפליקציה מתפקדות בצורה גרועה. מפתח בשם אריק פרונהופר, שלדבריו עובד על היישום בגרסתו למערכת ההפעלה אנדרואיד במשך שנים בטוויטר, הגיב לציוץ של מאסק וכתב למנכ"ל החדש שלו שההערכה שלו שגויה.

מאסק שאל אותו שאלות טכניות, במטרה לשמוע איפה טמונה הטעות שלו לדעת פאונהופר, והשניים פצחו בשרשור תגובות ארוך, שבו התשלבו גם מפתחים שתמכו בטענת פאונהופר, ואחרים שטענו כי אם אכן כך הדבר, היה עליו לדווח זאת למאסק "באופן פרטי".

אלא שאז משתתף אחר בדיון הציבורי תייג את מאסק ותהא האם הוא רוצה אדם עם "סוג כזה של גישה" בצוות שלו, והמולטי-מיליארדר הגיב בישירות וענה: "הוא פוטר".

לעת עתה לא ברור כמה עובדים פוטרו בנסיבות דומות. לפי ההערכה של חדשות NBC, אפשר כי המספר מסתכם בעד 20 עובדים.

פיטר אלפים ולגלג עליהם

עם כניסת מאסק לתפקיד הבוס הוא דאג מיידית לסילוק כל ההנהלה הבכירה – כשהבולטים במפוטרים הם המנכ"ל, פרג אגרוואל, סמנכ"ל הכספים, נד סגל, והממונה על העניינים המשפטיים והמדיניות, ויג'יה גאדה. לאחר התהפוכות הללו החלה עזיבה המונית של בכירים בחברה, ואז, שבוע לאחר קבלת טוויטר לידיו, פורסם מזכר פנימי, שנשלח לכל 7,500 עובדי החברה, ובו צוין כי בקרוב הם יקבלו "מייל שיעדכן אם פוטרתם או לאו", ואכן המייל הגיע וכך גילו מחצית מהמועסקים שתפקידם בטוויטר הסתיים.

נציין כי אחר כך הסביר מאסק באמצעות ציוץ את המניע לפיטורים המיידיים של אלפי העובדים. לדבריו, הפיטורים בוצעו מכיוון שטוויטר ספגה הפסד של כ-4 מיליון דולר בכל יום בטרם עברה לידיו. אלא שאיל הטק גם הוסיף וצייץ בהמשך בציניות: "אני רוצה להתנצל על פיטורי הגאונים האלה. הכישרון העצום שלהם ללא ספק יועיל מאוד במקומות אחרים".

מאסק עדיין לא הגיב ספציפית על הפיטורים האחרונים הללו, וגם טוויטר טרם התייחסה אליהם.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים