ארה"ב: תביעה נגד גוגל – פרסמה מודעות מטעות על Pixel 4
החברה פרסמה המלצות של ידוענים ומשפיענים שהיללו את מכשיריה בזמן שהם בעצם מעולם לא השתמשו בהם
מי שנסמכים על המלצות של ידוענים לפני שהם רוכשים מוצר כלשהו – כדאי שישקלו שוב עד כמה להתייחס לאותן המלצות. ה-FTC – ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ושבע מדינות תבעו את גוגל ואת iHeartMedia על פרסום מודעות מטעות לכאורה של Pixel 4. לפי התביעה, בשנים 2019-2020 פרסמה גוגל מודעות שבהן ידוענים מפורסמים מהללים את התכונות של הטלפונים, שלפי הדיווחים כלל לא היו בבעלותם – גוגל עדיין לא שיווקה את המכשירים לפני שרוב המודעות תועדו.
iHeartMedia ו-11 רשתות רדיו נוספות פרסמו את המודעות של Pixel 4 בעשרה שווקים גדולים. הן שודרו כ-29,000 פעמים. לא ברור כמה אנשים האזינו לפרסומות.
ה-FTC מתכוונת למנוע מגוגל ומ-iHeartMedia להציג בעתיד מודעות מטעות מעין אלה, ואף דורשת משתי החברות להוכיח באמצעות דו"חות את ציותן לחוק. המדינות שכלולות בתביעה – אריזונה, קליפורניה, ג'ורג'יה, אילינוי, מסצ'וסטס, ניו יורק וטקסס, פרסמו פסקי דין שדורשים מהנתבעות לשלם קנס של 9.4 מיליון דולר.
דובר גוגל, חוסה קסטניידה, הגיב לידיעה בהצהרה, כי החברה "שמחה" לטפל במצב ומתייחסת ברצינות לחוקי הפרסום. הוא הוסיף שגוגל לא רואה בכך תביעה משפטית (טכנית מדובר בצו של ה-FTC ופסקי דין של המדינה), וכי ענקית הטכנולוגיה יישבה את הנושא עם שש מתוך שבע המדינות.
מודעות מטעות הן לא נושא חדש. וואווי וסמסונג, למשל, פרסמו תמונות שצולמו במצלמת DSLR כאילו צולמו בסמארטפון שלהן. במקרים רבים בעבר היו גם ידוענים שהמליצו על טלפונים שלא היה ברור כי הם משתמשים בהם. למשל, גל גדות נאלצה להתגונן מפני טענות שפרסמה טלפונים של וואווי ובאותו זמן פרסמה ציוצים בטוויטר באמצעות iPhone (מסתבר שהיה זה היחצן שלה).
עם זאת, ההאשמות כאן חמורות יותר. ה-FTC והמדינות המשתתפות טוענות שגוגל התכוונה להשתמש בהמלצות הכוזבות, ולדברי סמואל לוין, מנהל הגנת הצרכנים ב-FTC, יש בכך "חוסר כבוד בוטה" לכללי האמת בפרסום.
תגובות
(0)