גרטנר: שוק המוליכים למחצה ירד בשנה הבאה ב-3.5%
הירידה תהיה תוצאה של המצב הכלכלי ותורגש בעיקר בשוק הצרכני, בגלל הקיטון בביקוש למחשבים אישיים ● השוק הארגוני ייפגע פחות, אבל לא ניתן לדעת מה יקרה בטווח הארוך
שוק המוליכים למחצה עומד לסבול מירידה של כ-3.5% בשנה הבאה – כך עולה מפרסום שהוציאה באחרונה חברת מחקרי השוק גרטנר. הירידה הזו, לפי החברה, תביא לידי ביטוי חד וכואב את המשך ההידרדרות הכלכלית הגלובלית, וכן את הירידה החדשה משהו בביקוש הצרכני למחשבים, לטלפונים ולכל מה שדיגיטלי – שבחלקה הגדול מושפעת מהמצב הכלכלי.
גרטנר מעדכנת תחזית קודמת, שבה היא צפתה עלייה קלה במכירות בשוק זה – מ-618 מיליארד דולר ב-2022 ל-623 מיליארד ב-2023. כעת היא צופה שהנתון ירד ל-596 מיליארד דולר – מיליארד דולר בלבד יותר מכלל המכירות ב-2021. כלומר, מדובר במחיקה של ההתאוששות שנרשמה בשנה שעברה.
הפגיעה צפויה להיות בעיקר בצד הצרכני של השוק. האנשים, בין האינפלציה והעלייה הגדולה בריבית כמעט בכל העולם, מתעדפים במקום הרבה יותר נמוך את הרכישות הטכנולוגיות שלהם. זאת, בעיקר בגלל צפי להמשך המיתון וחשש מפני התגברות הבעיות הפוליטיות, כולל המלחמה באוקראינה.
השוק הארגוני מונע כרגע יותר מתוכניות לזמן ארוך, כך שההשפעה עליו לטווח הקצר אינה משמעותית. אלא שלא ברור מה יהיה בהמשך, אם המצב הגיאופוליטי והפיננסי ימשיך להידרדר.
"תחזית ההכנסות בטווח הקצר בשוק המוליכים למחצה החמירה. הידרדרות מהירה בכלכלה העולמית והיחלשות הביקוש של הצרכנים ישפיעו לרעה על שוק זה ב-2023", אמר ריצ'רד גורדון, סגן נשיא לפרקטיקה בגרטנר. "החוזק היחסי בשווקים המונעים בידי ארגונים נובע מהשקעות אסטרטגיות של תאגידים, שמחפשים לחזק את התשתית שלהם כדי להמשיך לתמוך בעבודה מהבית, תוכניות התרחבות עסקיות ואסטרטגיות דיגיטליות מתמשכות".
תגובות
(0)