מה העתיד של ה-AI ואיך הופכים אותו להצלחה עסקית?

כשאומרים "חופשיות הדטה" - למה מתכוונים? ולמה כדאי לארגון להפוך את הנתונים שלו ל-"חופשיים"? ארז באום, מנהל מרכז החדשנות של סיגייט בישראל

ארז באום, מנהל מרכז החדשנות של סיגייט בישראל.

העתיד של הבינה המלאכותית נמצא במה שנקרא חופשיות הדטה, כאשר הכוונה היא לירידה במורכבות של ניתוח הנתונים והשימוש בהם, המבוסס על בינה מלאכותית – כך אומר ארז באום, מנהל מרכז החדשנות של סיגייט בישראל.

באום דיבר בכנס Future of AI של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ה') באולם האירועים של הבורסה בתל אביב, בהשתתפות מומחים ואנשי מקצוע בתחום. מנחה האירוע היה דיוויד שוהם, מנכ"ל טומובוקס.

לדברי באום, "נפח האחסון של הדטה בעולם נאמד בזטה-בייטים. לקחו לנו, בסיגייט, 36 שנים לאחסן מידע בנפח של זטה-בייט אחד, ואז רק ארבע שנים להגיע לזטה-בייט השני ועוד שנתיים בלבד – לשלישי. זאת עלייה מעריכית. הרבה מהדטה נוצר בגלל ה-AI. אנשים לא מוחקים דטה כי הם רוצים להשתמש בו בעתיד. הם יודעים שגם אם אי אפשר להשתמש בו היום – אולי ניתן יהיה להשתמש בו מחר".

"הכמות הרבה כל כך של דטה הופכת אותו למורכב יותר, כבד יותר, עד כדי כך שבאיזשהו שלב אי אפשר להזיז אותו. זה בא לידי ביטוי במונח חדש שנוצר – Data Gravity, כבידת הדטה", אמר.

הענן הציבורי: הבטחה ושברה

"מאחורי הענן הציבורי הייתה הבטחה: הכול פשוט, מאוד אלסטי, ללא מורכבויות – אבל זה כבר לא המקרה. כיום, הענן הציבורי מאוד מורכב. זה יכול לבוא לידי ביטוי במקרים שונים, למשל כשיש לחברה מסוימת ענן ציבורי והיא קונה חברה אחרת שיש לה ענן ציבורי אחר", ציין באום. "כמו כן", אמר, "נשאלת השאלה: איך אפשר יכול להבטיח שכל הדטה הארגוני ייימצא במקום אחד, שניתן יהיה לגשת אליו גם בעוד 15 שנה, ושבוע 15 שנה ניתן יהיה להעביר את הדטה משם למקום אחר? לספקיות הענן אין אינטרס שזה יקרה, ולכן רובן הופכות את זה לקשה מאוד".

באום מנהל בסיגייט את הפתרון שלה לבעיה זו – Lyve Cloud. הוא הסביר שמדובר בפתרון שמאפשר לשים עליו את הדטה, עם קישוריות פשוטה לעננים של הספקיות הגדולות. הפתרון מנתח את הנתונים עבור מקבלי ההחלטות. החברה משתמשת בפתרון במפעלים שלה, שממוקמים בארצות הברית, תאילנד, מלזיה, בריטניה, סין וסינגפור, ו-"מאחסנים נתונים בכמויות גדולות מאוד", הוסיף.

"אנחנו מציעים אגם נתונים פתוח, מאובטח, מנוהל, סקלאבילי ועם קיבולת רחבה; פלטפורמה לניהול דטה, מבוססת AI, שמאפשרת הנדסת נתונים בשירות עצמי; למידת מכונה אוטומטית, מקצה לקצה; ואקסלרטורים לחברות סטארט-אפ בתחום", אמר באום. לדבריו, "לקוחות מעידים שהפתרון שלנו מביא לחיסכון של 40% בזמן ובעלויות", סיכם באום.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים