מאז השתלטות מאסק: עלייה דרמטית בדברי השנאה בטוויטר

מאסק בתגובה: "שקרי לחלוטין"

מאסק עומד לשחרר את הציפור ולתת לה לעוף לחופשי.

אילון מאסק, הבוס החדש של טוויטר, הכריז בחודש שעבר, כי לפי התרשמותו, דברי השנאה המפורסמים בפלטפורמה פחות באון דרמטי, אבל נראה כי "התרשמותו" לא הייתה מאוד מדויקת, בלשון המעטה. בסוף השבוע פורסמו שני מחקרים המצביעים בדיוק ההיפך.

המרכז למאבק בשנאה דיגיטלית והליגה נגד השמצה דיווחו, כי נפח דברי השנאה בטוויטר גדל באופן דרמטי מאז שמאסק השתלט על החברה.

לפי המרכז למלחמה בשנאה דיגיטלית, השימוש היומי במילת ה-n (הכוונה ל-Neager) תחת ניהולו של מאסק עומד על פי שלושה מהממוצע של 2022, ודברי שנאה והשמצות נגד הומוסקסואלים וטראנסים גדלו ב-58% וב-62%, בהתאמה.

הליגה נגד השמצה ציינה בדו"ח נפרד, שהנתונים שלה מראים "גם עלייה בתוכן אנטישמי בפלטפורמה וגם ירידה במתינות של פוסטים אנטישמיים".

שני הגופים הביעו דאגה ממה שמתרחש בטוויטר, אחת מפלטפורמות התקשורת המשפיעות ביותר בעולם. הליגה נגד השמצה תיארה את ההידרדרות במצב העניינים כ"מצב מטריד", ש"ככל הנראה יחמיר, לאור הקיצוצים המדווחים בצוות ניהול התוכן של טוויטר".

בתגובתו לפרסום הדו"חות, צייץ מאסק ביום שישי אחר הצהריים, כי הדיווח "שקרי לחלוטין", מבלי לציין על איזה מידע בדיוק הוא מערער, ולאחר מכן הוא חזר על טענתו ש"התרשמותו מדברי שטנה" היא כי דברי השטנה "ממשיכים לרדת" מאז שהחברה עברה לבעלותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים