איך העיצוב יכול לפתור אתגרים עסקיים?

אם חשבתם שעיצוב זה רק בגד יפה או בית מסוגנן - כדאי שתחשבו שוב ● עדן דותן מדיזיין איט מסבירה איך עיצוב קשור לטכנולוגיה וכיצד הוא יכול לעזור לביזנס של הארגון

עדן דותן, מנהלת תובנות ואסטרטגיה בדיזיין איט

עיצוב זה לא רק דברים יפים: עיצוב הבית, עיצוב אופנה או גנים מעוצבים. יש למילה "עיצוב" משמעות נוספת, שקשורה במידה רבה לטכנולוגיה: עיצוב פתרונות. עדן דותן, מנהלת תובנות ואסטרטגיה בדיזיין איט, דיברה על כך בכנס New Retail Fest של אנשים ומחשבים, שנערך ביום ה' האחרון באולם הכנסים של הבורסה בתל אביב.

לדבריה, "כיום עיצוב קשור לא רק לאיך דבר או מוצר נראה, אלא גם לכיצד הוא עובד. הרבה חברות הבינו את הכוח שיש בעיצוב במובן הזה וגילו שכשהן מאמצות חשיבה עיצובית, הן משיגות יתרון על המתחרים באיכות התוצר, התייעלות פנים ארגונית וצמיחה עסקית".

"לא לפשט את המורכבות, אלא להפנים אותה"

דיזיין איט היא חברה ש-"מצויה בתפר שבין אסטרטגיה, עיצוב וטכנולוגיה – לפתרון אתגרים עסקיים", אמרה דותן. היא ציינה כי החברה נוסדה בדנמרק לפני שלושה עשורים, כחברה לעיצוב תעשייתי, וכי כיום יש לה 17 משרדים מסביב מעולם, כולל בישראל, שבהם מועסקים מעל 700 איש. "אנחנו מסייעים ללקוחות חדשים קטנים, שמספרים את הסיפור שלהם בפעם הראשונה, וללקוחות גדולים שעושים מיתוג מחדש". בין לקוחות החברה היא מנתה את הקרן החדשה לישראל, MAX ויס.

"הלחם והחמאה שלנו הוא חוויית לקוח בממשקים דיגיטליים, אפליקציות והמפגש שבין הפיזי לדיגיטלי", אמרה. "אנחנו מסייעים ללקוחות לנצל הזדמנויות מפוספסות ולהפוך אותן לדברים שמניבים ערך ארוך טווח. עקרון הליבה שלנו הוא שמה שחשוב לאנשים – חשוב לעסקים".

"אנחנו, בני האדם, אוהבים לחזות עתיד אחד, אבל זה לא אפשרי בעולם כל כך חסר ודאות כמו שלנו. העולם הוא לא שחור ולבן, אלא אפור, והוא נהיה פחות ופחות ודאי. לכן, מה שצריך הוא לא לפשט את המורכבות, אלא להפנים אותה ולפעול בהתאם", ציינה דותן. "פיתחנו סביבות עבודה שאנחנו קוראים להן דואליות העתיד, על בסיס המחשבה הזאת וההבנה שיש תובנות שמשפיעות בכל מקום ועל כל התעשיות. זאת, אחרי שראינו במחקר שיש הרבה הבדלים בין מקומות, תרבויות וארגונים – אבל גם הרבה דמיון".

תמיר רוטר, סמנכ"ל לאזורי EMEA ו-APAC בברייט דטה.

תמיר רוטר, סמנכ"ל לאזורי EMEA ו-APAC בברייט דטה. צילום: ניב קנטור

תמיר רוטר, סמנכ"ל לאזורי EMEA ו-APAC בברייט דטה, דיבר על המידע הרב שקיים ברשת הפתוחה ועל החשיבות המכרעת שיש לארגונים בניטורו, איסופו והפקת תובנות ממנו. הוא הציג את המוצר של החברה – שעושה בדיוק את זה.

לדבריו, "היכולת להתחבר למידע שנמצא ברשת מועילה לארגונים עסקית, ויכולה לשנות את תהליכי קבלת ההחלטות לחברות קמעונאיות – בין אם מדובר בארגון של שני אנשים או של עשרות אלפים".

"לפני 10 שנים היה מאוד קשה להשיג מידע ומי שהייתה לו גישה היה יכול לנצח. כיום הוא נמצא ועם הפתרון הנכון, כמעט כל אחד יכול להשיג אותו", ציין. "האתגר הוא לשאול את השאלות הנכונות ולגרום למהפכה לעבוד בשביל הארגון".

רוטר אמר כי אתגר זה מעסיק ארגונים רבים והציג תוצאות של סקר שברייט דטה ערכה בחודש שעבר, בהשתתפות 500 משיבים, רובם אנשי IT וטכנולוגיה בכלל, מארגונים בארצות הברית, צרפת ובריטניה. מתוצאות הסקר עולה כי ב-55% מהארגונים, אנשי ה-IT לא מצליחים להתמודד עם הבקשות למידע מהמחלקות השונות ו-90% מגדילים את התקציבים לאיסוף דטה. "כלומר, הם לא רק חושבים שזה קורה – הם רואים שזה קורה ועושים את זה בארוגנים שלהם", הוסיף.

לסיכום ציין רוטר כי "מהפכת דטת הרשת כאן, ומאפשרת לארגונים להבין טוב יותר איך הלקוחות שלהם חושבים ומתנהגים. בארגון חכם ישאלו את השאלות הנכונות ויתרגמו את זה להחלטות הנכונות. חברות יכולות לגרום למהפכה הזאת לעבוד בשבילן, כדי שהן יוכלו להיות יותר תחרותיות, ולספק את המוצר והאת השירות הכי טובים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים