אינטל הכריזה על הדור הרביעי של מעבדי ה-Xeon Scalable

מיועדים ליצרניות שרתים שמציעות פתרונות המבוססים על מעבד ה-x86 ● על פי אינטל, מדובר ב-"אחת ההשקות האסטרטגיות" שלה

אחד ממעבדי ה-Xeon Scalable מהדור הרביעי של אינטל.

אינטל הכריזה אמש (ג') על הדור הרביעי של מעבדי ה-Xeon Scalable שלה, שמיועדים ליצרניות שרתים שמציעות פתרונות המבוססים על מעבד ה-x86. באינטל מגדירים את ההשקה של הדור החדש, שמכונה Sapphire Rapids, כאחת ההשקות האסטרטגיות ביותר של החברה בהיבטים של ביצועים, חיסכון באנרגיה ומחשוב מאובטח.

הדור החדש מתמקד בנתינת מענה לכל תרחיש עבודה של דטה סנטרים, בנפחים שונים של עוצמה ולפי הדרישות השונות של הלקוחות. ההכרזה כוללת כמה עשרות מעבדים, שמחולקים, לפי החברה, לתרחישי עבודה כמו שרתים עבור תשתית אחסון עם יתירות גבוהה, למטרות כלליות עם מערכת קירור המבוססת על נוזלים, וכן מעבדים שממוטבים לתרחישי עבודה עבור עומסי אנליטיקה, וירטואליזציה ועוד.

לפי אינטל, לקוחות שישתמשו במעבדי הדור הרביעי של Xeon Scalable יכולים לצפות לשיפור בביצועים של עד פי 2.9 בהשוואה לדורות הקודמים, גם בזכות ליבת עיבוד חדשה, שעונה לשם Golden Cove. כמו כן, הם יזכו לצמצום צריכת החשמל של כל מעבד ברמה של עד 70 וואט בהרצה במצב ממוטב, כשלפי החברה החיסכון בצריכת החשמל צפוי להוזיל באופן משמעותי את העלויות של ספקיות הענן שישתמשו במעבדים החדשים – לא רק מבחינת חשמל באופן כללי, אלא גם של הוצאות הקירור.

המעבדים הבולטים בסדרה

המעבד הבולט ביותר ברשימה הוא ה-Xeon Scalable 8490H, שמכיל לא פחות מ-60 ליבות פיזיות במהירות בסיסית של 1.9 גיגה-הרץ, מהירות טורבו של כל הליבות שמגיעה ל-2.9 גיגה-הרץ, ומהירות מרבית שיכולה להגיע עד ל-3.5 גיגה-הרץ בעבודה חלקית של הליבות. הוא מגיע עם 112.5 מגה-בייט זיכרון מטמון חכם, TDP של 350 וואט ותמיכה בזיכרון DDR5-4800. המעבד מצויד במרבית המאיצים הפנימיים האפשריים בדור הזה, והוא מתאים לעבודה בלוח אם שיכול להכיל עד שמונה מעבדים כמותו. המחיר: לא פחות מ-17 אלף דולר ליחידה.

מהצד השני של הסקאלה, וכדי להפגין את מרחב האפשרויות שאליו פונה אינטל בדור הזה, נמצא ה-Xeon 3408U, עם שמונה ליבות בלבד ועם מאיץ העתקה והעברה של נתונים (DSA) אחד וזהו, שמיועד לשרתים לשימוש כללי בעלי תושבת אחת בלבד, ותומך בזיכרון DDR5-4000 והמחיר שלו 415 דולר.

טכנולוגיות חדשות שפותחו בישראל

הדור החדש כולל טכנולוגיות חדשות, ששתיים משמעותיות מהן פותחו באינטל ישראל. האחת היא Intel AMX, שנועדה לטפל בחישובי למידה עמוקה ובינה מלאכותית. לעומתה, תפקידה של טכנולוגיה בשם Trust Domain Extensions (או, בקיצור, TDX) הוא להגן על תוכנות שרצות בענן מפני תקיפה, על ידי כך שהיא מקשה על האקרים לשנות את המידע, לגנוב אותו או להשפיע על החישוב, ויוצרת הפרדה בין תזרימי עבודה שרצים במקביל זה לזה.

מעבר לדור הרביעי של ה-Xeon Scalable, אינטל הכריזה על שתי משפחות חדשות של מעבדים. ה-Xeon CPU Max היא סדרה ייעודית עבור דטה סנטרים בתחום המחשוב עתיר הביצועים (HPC), וככלל, הסדרה הזו מיועדת לעבודה בתצורות של שתי תושבות עם מעבדים של 32 ועד 56 ליבות. לפי אינטל, הם מספקים ביצועים גבוהים יותר עד פי 3.7 לעומת מעבדי ה-Xeon Scalable מהדור השלישי, ומיועדים עבור מגוון יישומים, כגון יצירת מודלים של מערכות אנרגיה.

מעבדי ה-CPU Max Series מציעים עד 64 גיגה-בייט של זיכרון רוחב פס גבוה (HBM2e) בתוך החבילה עצמה. זיכרון זה עוזר לשפר באופן משמעותי את תפוקת הנתונים עבור עומסי מחשוב עתיר ביצועים ובינה מלאכותית.

הסדרה הנוספת היא למעשה כרטיס מסך, אם אפשר עוד להגדיר אותו כך, ייעודי ראשון של אינטל עבור סביבות הדטה סנטרים. סדרת Data Center GPU Max, ששם הקוד שלה הוא Ponte Vecchio, מיועדת להאצת חישובים ייעודיים עבור עומסי עבודה שמאפיינים תחומים כמו פיזיקה, שירותים פיננסיים ומדעי החיים. כל כרטיס כזה מכיל יותר מ-100 מיליארד טרנזיסטורים שמשובצים בחבילה, שמורכבת מ-47 אריחים שונים – ומדובר במעבדים שמציעים את הצפיפות הגדולה על פיסת סיליקון אחת. כמו מעבדי ה-Xeon Scalable, גם מעבדים/כרטיסים אלה יוצעו במגוון רחב של תצורות, שיתאימו לצרכים השונים של הלקוחות.

"ההשקה סוללת מחדש את דרכה של אינטל לפסגת שוק הדטה סנטרים"

סנדרה ריברה, סגנית נשיא ומנכ"לית קבוצת הדטה סנטר והבינה מלאכותית של אינטל, "ההשקה של מעבדי Xeon Scalable מהדור הרביעי ומשפחת מוצרי Max Series היא רגע חשוב ומרכזי עבור אינטל. היא סוללת מחדש את דרכנו לפסגה בשוק הדטה סנטרים ומאפשרת לה טביעת רגל בזירות חדשות. הדור הרביעי של Xeon ומשפחת מוצרי Max Series מספקים את הצרכים החשובים ביותר של הלקוחות – ביצועים מובילים ואמינות בתוך סביבה מאובטחת, עבור דרישות העולם האמיתי".

ענקיות הענן, בהן AWS, גוגל, יבמ, אורקל ומיקרוסופט, כבר החלו בהזמנות ראשונות של מעבדי הדור החדש.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים