על עובדים, מיקור-חוץ ואוף שור בעידן של משבר

העידן הנוכחי, שבו קשה לגייס טאלנטים וצריך לצמצם עלויות, מביא חברות לפנות למיקור-חוץ ואוף שור ● אחת החברות הגדולות בתחום היא קבוצת אמן ● אלון בן נון מ-אמן מסביר למה כדאי לבחור באופציה הזו להעסקת עובדים

אלון בן נון, מנהל חטיבת ההיי-טק והטלקום ומנהל תחום האוף שור בקבוצת אמן.

בחודשים האחרונים אנחנו שומעים כמעט מדי יום על פיטורים בהיי-טק. מספר המפוטרים גדול ומגיע למאות אלפים ברחבי העולם, כאשר גם ההשפעה על ישראל – ניכרת. אלא שיש חברות שמפטרות ובמקום זה מגייסות עובדים זולים יותר באוף שור או במיקור-חוץ, ויש כאלה שבוחרות את האפשרויות האלה לגיוס עובדים חדשים, מבלי לפטר ולו אחד מאלה הקיימים.

אחת החברות הבולטות בישראל שמציעה שירותי אוף שור ומיקור-חוץ היא קבוצת אמן. זוהי אחת מחמש חברות ה-IT הגדולות ביותר בישראל, שמעסיקה 3,000 עובדים ובנוסף לפעילות זו, יש לה פתרונות טכנולוגיים בעולמות שונים.

אלון בן נון משמש ב-15 השנים האחרונות כמנהל חטיבת ההיי-טק והטלקום של אמן, ובכובעו הנוסף מנהל את תחום האוף שור בקבוצה. הוא אמר בכנס Lynx Devcon של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד') בבורסה לניירות ערך בתל אביב, כי "בתקופה האחרונה יש מחסור כרוני בטאלנטים בהיי-טק, וחברות מנסות למצוא פתרונות יש מאין: הכשרות של ג'וניורים, העסקה בניר שור ועוד. אבל זו טיפה בים וזה לא מספיק ללקוחות, שמחפשים פתרונות מידיים".

פעילות האוף שור ומיקור-החוץ של אמן משרתת, בין היתר, חברות שלא יכולות להרשות לעצמן להעסיק טאלנטים ישראליים – שעולים יותר, ולעתים הרבה יותר, מאשר עמיתיהם במדינות אחרות. לכן, יש לה סניפים באירופה – בין היתר בפורטוגל, בפולין (שם מועסקים גם עובדים אוקראינים שעברו למדינה השכנה מאימת המלחמה) ובסרביה, לצד סניף מכירות בארצות הברית.

סקטור שני הוא של חברות שמעבירות פעילויות לאוף שור כדי לצמצם עלויות בתקופת המיתון הנוכחית. "בשלב זה רב הנסתר על הגילוי ולא יודעים מתי המיתון יסתיים", אמר בן נון. "אף על פי שחברות צריכות להציג התייעלות, הצרכים הטכנולוגיים עולים כל הזמן והן רוצות למצוא לזה פתרונות. לכן הן פונות אלינו".

"אנחנו לא באים להחליף את הטאלנטים הישראליים"

לדבריו, "אנחנו לא באים להחליף את הטאלנטים הישראליים אלא להאיץ את זמן ההגעה לשוק של הלקוחות שלנו. הלחם והחמאה שלנו הוא לעשות בשביל המפתח הישראלי. אבל כדי להאיץ את זמן ההגעה לשוק לפעמים צריך לצאת לחו"ל".

שירותי האוף שור והאאוט סורסינג של אמן, אמר בן נון, מקצרים הליכי גיוס מועמדים לעבודה מחודשים לשבועות, לרבות במקצועות טכנולוגיים שיותר קשה לגייס אליהם. "זה נעשה תוך צמצום עלויות ולצד זה אי התפשרות על איכות המועמד", ציין.

עוד דבר שמשחק לטובתה של אמן הוא המיתוג של ישראל כאומת סטארט-אפ. "בגלל המיתוג הזה, הרבה אירופאים רוצים לעבוד בחברות ישראליות. אנחנו מאפשרים להם את זה ומציעים להם קידום אישי ומקצועי", הדגיש בן נון.

"להביא מועמדים בפינצטה, בול פגיעה"

כחלק מהשירות שלה, קבוצת אמן דואגת לאתר ולסנן בעצמה את המועמדים לעבודה. בן נון קורא לזה "להביא מועמדים בפינצטה, בול פגיעה". הסיבה היא "כדי לא לבזבז את הזמן היקר של המנהלים אצל הלקוחות", אמר.

לדבריו, "אנחנו מציעים בנוסף מעטפת משאבי אנוש גלובלית ומקומית, תוך דאגה לאבטחת המידע וגמישות מלאה מול הצרכים של הלקוח. אנחנו בעצם הופכים לשותפים שלו".

בנוסף, ציין בן נון, "אנחנו מציעים אופציה להעסקה B2B של עובדים ממדינות כמו גיאורגיה ומולדובה". ככלל, אמר, "הלקוח יכול לבחור איפה להעסיק את העובדים – באתר שלו, במקביל לצוותים בארץ או שם, כמו מיקור-חוץ קלאסי. כמו כן, הוא יכול לבחור מי ינהל לו את הפעילות: הוא בעצמו, אנחנו או גם וגם. מבחינת עלויות, ניתן לבחור בין תשלום גלובלי, לפי שעות או מותאם לתקציב של הארגון".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דר רוק מאיר

    הצגה יפה של נתונים וחברה מובילה בגיוס בתחומי הייטק .כל הכבוד והמשך עדיה פוריה

אירועים קרובים