"לחברות ישראליות יש הזדמנות נדירה להשקיע באלבניה"

בראיון לאנשים ומחשבים, מספרת שגרירת ישראל באלבניה, גלית פלג, על העניין המיוחד של אלבניה בשיתוף פעולה עם ישראל בהקמת תשתיות טכנולוגיות, שפותח אפשרויות כלכליות נדירות לחברות ישראליות

גלית פלג, שגרירת ישראל באלבניה ובבוסניה.

"לחברות ישראליות יש הזדמנות נדירה להשקיע באלבניה, בהיי-טק, בחדשנות ובתחומי כלכלה אחרים, וזה דבר שלא יחזור על עצמו בעוד עשור". כך אומרת גלית פלג, שגרירת ישראל באלבניה ובבוסניה, בראיון לאנשים ומחשבים. פלג, השתתפה בכנס משותף של ממשלת אלבניה וחברת ALIT הישראלית, בהשתתפות אנשי היי-טק ועסקים משתי המדינות.

"האלבנים מעוניינים בשיתוף פעולה עם ישראל, כמו גם עם מדינות אחרות, משתי סיבות עיקריות", מסבירה פלג. "האחת היא המאמצים שלהם להיכנס לאיחוד האירופי, שהעמיד בפניהם כמה אתגרים, שהמענה להם הוא, בין היתר, חדשנות וטכנולוגיה", אומרת פלג.  "הסיבה השנייה היא העובדה, שצעירים רבים שמסיימים לימודים ורוכשים מקצוע, עוזבים את המדינה כדי לעבוד באירופה, וזה אתגר שהממשלה האלבנית רוצה לשנות, בין היתר על ידי הקמת תשתיות פיזיות וטכנולוגיות בעזרת הישראלים, ועל ידי כך לייצר מקומות עבודה שהצעירים יחזרו אליהם".

בהיבט הכלכלי הישראלי, אומרת פלג, "יש כאן הזדמנות לחברות צעירות שמחפשות תמיד שווקים חדשים. יש כאן יכולות כוח אדם מוכשר, ברמה גבוהה, אבל עלות ההעסקה שלהם נמוכה יותר ממדינות אחרות. בתחומים מסוימים, השוק באירופה די רווי מבחינת טכנולוגיות שמפותחות בישראל, ובאלבניה הם רוצים לקנות, ולכן יש פה הזדמנות", היא אומרת.

"לאלבניה וישראל יש די הרבה דברים משותפים בעבר וגם בהווה". מוסיפה פלג, "שתיהן נולדו בייסורים, כל אחת מסיבותיה שלה, אבל בדומה לנו, הם לא מתרפקים על הטרגדיות שעברו, אלא הם נחושים בדעתם להילחם ולשנות את המציאות, כפי שראש העיר של טיראנה אמר זאת בנאומו".

"העובדה שהאיחוד האירופי מוכן לקבל אותם ומסייע להם לעמוד באתגרים, גם מזרימה כסף רב להשקעות במדינה, וחברות ישראליות יכולות לנצל את זה כדי לייצר פרויקטי מיקור חוץ ולהשתתף במיזמים ייחודיים שכבר לא קיימים במדינות רבות באירופה", אומרת פלג.

פלג מספרת, כי לאלבניה וישראל יש שיתוף פעולה הדוק בתחום הסייבר, הן ברמת שיתוף ידע עם מערך הסייבר הישראלי והן ברמת פעילות של חברות בתחום הסייבר, שמסייעות להם להתאושש מהתקפת הסייבר האיראנית שהייתה בספטמבר האחרון.

לדבריה, מייד לאחר האירוע, ראשי הממשל באלבניה ביקרו בישראל, נפגשו עם ראשי מערך הסייבר וראשי המדינה, שנתנו אור ירוק לסייע לאלבנים להגן על כל התשתיות שלהם מפני סייבר. "ראש הממשלה, אדי ראמה, גם נקט פעולה אמיצה, ומיד לאחר שהתברר כי האיראנים עומדים מאחורי ההתקפה הוא גירש את הדיפלומטים שלהם וניתק את הקשרים איתם", מספרת פלג.

"האלבנים גם משקיעים בחדשנות לכל הרוחב ומיישמים חדשנות לא רק ב-IT, אלא גם באנרגיה ירוקה, בחקלאות ובכל תחום. הם מבינים גם, שהגנה על סייבר זה לא רק על אתרי ממשלה", אומרת פלג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים