צוות בין-משרדי יבחן קידום פריסת תשתיות דור 5 בכל הארץ

משרד התקשורת: "איכות הרשתות הסלולריות הציבוריות בישראל כפי שמשתקפת במדדי השוואה בינלאומיים ירודה" ● במקביל הוקצו 50 מלש"ח עבור תוכנית להאצת הטמעה של יישומים טכנולוגיים חדשים על רשתות סלולריות מתקדמות

מתי יהיו תשתיות דור 5 בכל הארץ?

משרד התקשורת הודיע אתמול (ג') על הקמת צוות בין-משרדי בראשות מנכ״ל משרד התקשורת, שיבחן את דרכי הפעולה לקידום פריסת תשתיות דור 5 ואילך לכלל הציבור בישראל, בעקבות החלטת ממשלה. הצוות מורכב מנציגי משרד התקשורת, משרד ראש הממשלה, אגף התקציבים במשרד האוצר, נציג הממונה על התחרות, נציג בנק ישראל ונציג רשות החדשנות. הצוות יגיש את המלצותיו לתוכנית האצת תשתיות התקשורת בכל הארץ בתוך שישה חודשים.

מהמשרד נמסר, כי "איכות הרשתות הסלולריות הציבוריות בישראל כפי שמשתקפת במדדי השוואה בינלאומיים ירודה. היקף ההשקעות הפרטיות בשוק הסלולר בישראל אינו מספק בראי הביקוש החזוי ונוכח הדרישה להקמת אתרי סלולר בצפיפות רבה בטכנולוגיית הדור החמישי. לצורך עמידה בביקושים הגוברים לשימוש נרחב בתשתיות סלולריות מתקדמות, לצד שמירה על היותה של ישראל מובילה בהפעלת יישומים מתקדמים, יש צורך בשדרוגים משמעותיים לתשתיות חיוניות אלו לטובת שמירה על איכות החיים של אזרחי ישראל, הפריון והתפתחות הכלכלה והתעשייה הישראלית".

במקביל, במסגרת החלטת הממשלה הוקצו 50 מלש"ח עבור תוכנית להאצת הטמעה של יישומים טכנולוגיים חדשים על גבי רשתות סלולריות מתקדמות במגזרי המשק השונים. התוכנית תעודד גופים אשר מספקים שירותים לציבור לפתח מיזמים מבוססי טכנולוגיות דור 5, שיובילו לפיתוח החדשנות, הכלכלה והתחרות הטכנולוגית בישראל ויתמרצו את חברות הסלולר להאיץ את פריסת תשתית הדור החמישי.

שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, ציין, כי "לראשונה אני מקים צוות בין-משרדי לקידום פריסת תשתיות דור 5 בכל הארץ. הצוות הוא חלק ממספר מהלכים שהמשרד בראשותי מקדם להאצת והטמעת הדור החמישי. מהפכת הדור החמישי היא בשורה גדולה לכלכלה הישראלית, לתעשייה הישראלית ולציבור הישראלי, ותאפשר פריצת דרך ופיתוח יישומים חדשניים במגוון תחומים. פריסת תשתיות תקשורת מתקדמות תוביל לצמצום הפערים בין הפריפריה למרכז, תבטיח שישראל תמשיך להיות שחקנית מובילה בתחום ההייטק העולמי ותצעיד את המדינה לקדמת הבמה הטכנולוגית העולמית".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים