מיקרוסופט ויאהו! מציעות לגולשים לבחור פרסומות וידיאו
כדי להציג פרסומות וידיאו פחות מעצבנות ויותר יעילות, יחלו אתרי אינטרנט לאפשר למשתמשים לבחור את הפרסומות שבהן הם מעוניינים, או לפחות מוכנים, לצפות ● "כשמאפשרים לאנשים לבחור, הם נוטים לאהוב אותך, משום שהם חשים שאתה מכבד אותם", אמרה בת אויינקו שאטו, מנהלת מחקר עולמית בחטיבת הפרסום של מיקרוסופט ● השירות ייכנס בקרוב גם לאתרים של CBS, AOL ודיסקברי
מיקרוסופט (Microsoft), יאהו! (!Yahoo) ו-Hulu מבקשות להציג לגולשים באינטרנט פרסומות וידיאו פחות מעצבנות ויותר מועילות. לשם כך, החל מהחודש הבא יוכלו המשתמשים באתרים דוגמת MSNBC.com ,Yahoo.com ו-Hulu.com לבחור באיזו פרסומות וידיאו הם היו רוצים לצפות.
במחקר שנערך לגבי תצורת הפרסום החדשה על ידי Vivaki, הזרוע לפרסום דיגיטלי של החברה הצרפתית Publicis Group, נמצא, כי הסבירות שמשתמשים ילחצו על פרסומת שהם בחרו גבוהה פי שניים מהסבירות שהם ילחצו על פרסומת שנבחרה עבורם. "כשמאפשרים לאנשים לבחור, הם נוטים לאהוב אותך, משום שהם חשים שאתה מכבד אותם", אמרה בת אויינקו שאטו, מנהלת מחקר עולמית בחטיבת הפרסום של מיקרוסופט. "הם מבינים שהפרסום מאפשר להציע להם תכנים בחינם".
הכלי החדש לבחירת פרסומות מכונה ASq, והוא עשוי לקדם את שוק הפרסום בווידיאו, שהיקפו ברחבי העולם מוערך כיום ב-3.1 מיליארד דולרים. ייתכן שהוא לא ישים קץ לפרסומות מעצבנות לביטוח רכב או לגלולות הרזיה, למשל, אולם הוא עשוי לסייע לאתרי אינטרנט לגבות תעריפי פרסום גבוהים יותר, להשיג שיעורי חשיפה טובים יותר ולהציע פרסום ממוקד יותר.
למשתמשים מוצעות שלוש אפשרויות, או יותר, במקום לכפות עליהם פרסומת שנבחרה עבורם. "אנחנו לומדים כיצד להציע פרסומות יעילות יותר", הסבירה אויינקו שאטו. "אנחנו מבקשים להבין מה גורם לצופה לבחור פרסומת מסוימת".
גם האתרים CBS.com ,AOL.com ו-Discovery.com מתכוונים להתחיל להשתמש בכלי ASq, והם יעשו זאת החל מספטמבר. ביו-טיוב (YouTube) בוחנים אותו, לפי שעה.
השנה צפוי היקף שוק הפרסום באינטרנט לצמוח בשיעור של 12% ולהגיע ל-61.8 מיליארד דולרים ברחבי העולם, בהשוואה ל-55.2 מיליארד ב-2009 – כך עולה מנתונים של חברת המחקר eMarketer מניו-יורק. צורת הפרסום הדומיננטית היא עדיין פרסומות טקסטואליות בתוצאות החיפוש שמוצגות במנועים דוגמת גוגל (Google) או בינג (Bing), אך גם הפרסום בווידיאו נהנה מקצב צמיחה מהיר.
על פי תחזית של IDC, היקף ההוצאות על פרסום בווידיאו באינטרנט יעלה מ-2.2 מיליארד דולרים ב-2009 ל-11.3 מיליארד ב-2014. ביו-טיוב, שנהנה מיותר ממיליארד צפיות ליום, מתכוונים "להכפיל" את המאמצים שמושקעים כדי לגרום לצופים ללחוץ על יותר פרסומות וידיאו.
תגובות
(0)