"הכלים של ה-AV הם חלק הוליסטי לחלוטין מהכלים של ה-IT"
כך לדברי דותן שובל, מקים פורטל הידע AVmaster, שדיבר בפתח כנס AVTLV 2023 על תחום האודיו/וידיאו, אשר הופך לחלק חשוב בארגונים - לא רק בשוק העסקים, אלא גם בשוק הקמעונאי
"אחד הדברים שקצת מאפיינים את התעשייה שלנו, בגל שאחר הקורונה והסגרים, הוא שה-IT מתייחס ל-AV כמשהו קצת זניח. בסך הכל זה לחבר כבל HDMI ליציאה במחשב. זהו. אבל רוחות השינוי כבר עמוק כאן. דור חדש כובש את העולם, ועבורו הכלים של ה-AV הם חלק הוליסטי לחלוטין מהכלים של ה-IT, דור שבשבילו זה פשוט ברור שזה כך. אנחנו בתקופה שבה הכל באוויר, הכל זז כל הזמן, יש שינויים, וארגונים מתחילים ללמוד ולהבין את הכלים הללו ומה אפשר לעשות עמם באמת, ולא רק בשוק העסקים, אלא גם בשוק הקמעונאי, שיכול אפילו לתת מלחמה מול חוויית הקנייה ברשת, וכדומה", כך אמר דותן שובל, מקים פורטל הידע AVmaster, בדברי הפתיחה באירוע AVTLV 2023, האירוע הגדול למקצוענים של תחום האודיו/וידיאו בישראל, שהופק בידי אנשים ומחשבים בשיתוף עם האתר.
זו הפעם החמישית שבה האירוע נערך, כשהוא חוזר אחרי שנות הקורונה והסדרים, ואל אולמי לאגו שבראשון לציון הגיעו מאות אנשי מקצוע ומכירות שנשארו עד הדקה האחרונה.
צילום ועריכת וידיאו: דותן גור
"בסופו של דבר התחום שלנו, תחום האודיו/וידיאו, הוא קודם כל ולפני הכל תקשורת בינאישית – איך אנחנו כבני אנוש מדברים ומתקשרים אחד עם השני. אנחנו קיבלנו את הזכות לספק את האודיו ואת הווידיאו המתאימים באיכות, כדי לאפשר את החוויה הכי טובה שניתן להפיק גם בפגישות שהן לא פנים אל פנים, והייתה לנו הזכות לספק את הפתרון שאפשר לחברות לתפקד גם בתקופה של סגרים, וכעת תומך במעבר אל עולם עבודה היברידי", הוסיף שובל.
גלעד ירון, מנכ"ל קרמר הישראלית, שנחשבת לאחת מספקיות פתרונות ה-AV הגדולות בשוק הגלובלי, הציג את המגמות השונות בתעשייה, כפי שהן באות לידי ביטוי בעולם, שבו יותר ויותר מתקשרים מכל מקום, כשבכל ישיבה כמעט נוכחים גם אנשים שאינם נמצאים באופן פיזי בחדר.
"כפי שנאמר, אנחנו קודם כל רואים התכנסות של עולמות ה-AV וה-IT. זה גם אומר, שהתקציבים עוברים ממנהל ה-AV למנהל ה-IT, אולי לא בכל מקום, אבל זה קורה יותר ויותר שמנהלי ה-IT יושבים, מחליטים וקובעים תקציבים ב-AV. זה מוביל להרבה מאוד שינוי לגישה שלנו כיצרן לעולמות ה-AV, בעיקר שאולי, לראשונה, אנחנו צריכים להתחיל לדבר ולהיענות לסטנדרטים. מגמה חשובה נוספת היא מעבר של ערך מעולמות החומרה, הקופסאות השחורות, לעולמות התוכנה", הוא אמר.
הוא ציין בנוסף, שהשנים של הקורונה וההתחזקות של הענף, שהואצה והתרחשה אולי מוקדם מהצפוי, הובילה לכך, שכל חברות התוכנה הגדולות עסוקות כיום בפתרונות של שיחות ועידה ושיתוף פעולה, עם זינוק יכולות ברמה שקשה יהיה לחזות אפילו.
"ה'גורילות' בתחום, כמו זום, גוגל, מיקרוסופט ואחרות שינו לחלוטין את הדרך שבה ניגשים לשיחות ועידה בחינוך, במסחר ובמשרד. במקביל, הצרכנים למעשה הפסיקו לדבר על מוצרים והתחילו לדבר על חוויות, ומכיוון שהחברות הגדולות בתחום גם חזקות בענן, אנחנו רואים את המעבר לשם, עם פתרונות שמבוססים על מנוי לשירותים. למרות שהייתה קצת עצירה בגלל המגיפה, אני גם מעריך שעד 2025 פתרונות ה-AVoIP יגיעו ל-50% מנקודות הקצה בעולם המולטימדיה", סיכם ירון.
אריאל מרקוס, מנהל הטכנולוגיה הראשי של אם-סולושנס, הציג את הפתרונות שמציעה החברה כדי לבחון היטב את ההתקנות של התקני ה-AV בארגונים. "המטרה הראשונית שלנו הייתה לבוא ולתת לאינטגרטורים יכולת לבחון את עולם ה-AV כבר בעת ההתקנה, שלא יהיו הפתעות ברגע שמסיימים ומרימים את הכפתור. אנחנו צריכים איזשהו ציוד שייתן מענה אם ההתקנה שלו טובה או לא באמת. הייחודיות שלנו היא, שהכל נמצא ברעננה, הכל מפותח ומיוצר בישראל", הוא אמר.
הוא הציג מכשירים שיודעים לבדוק כמעט על פרט במערכת AV מודרנית. "אנחנו יודעים לתת מענה על הכבילה האם היא תקינה או לא עבור תשתיות HDBaseT, כולל התאמה לתקן האחרון. אנחנו יודעים לבדוק כבל,י HDMI כולל ברמה הפיזית. אנחנו יודעים אפילו לבדוק כבלים של USB' שהופך לתקן התצורה הראשי גם בעולם ה-AV. אנחנו עושים את זה באמצעות טסטר מודולרי נייד, שיודע להוציא דו"חות לכל אחד מהנושאים שהוא בודק, והוא יכול לשמש מתקינים ואינטגרטורים כדי שיוכלו לחתום על המערכת שהיא תקינה בסוף העבודה, ויוכלו לעשות את זה כשהם באמת בטוחים שהיא כזו", סיפר מרקוס.
תגובות
(0)