בבילון: ההכנסות עלו ב-18%; הרווח הנקי ירד ב-19%
הכנסות החברה עמדו ברבעון השני של 2010 על 27 מיליון שקלים ● הרווח הנקי הגיע לארבעה מיליון ● אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון, הסביר את הירידה ברווח הנקי ב-"סיבות טכניות" - התחשבנויות שהיו לחברה עם מס הכנסה
רבעון מעורב לבבילון (Babylon): מהדו"חות הכספיים של החברה לרבעון השני של 2010 עולה, כי הכנסותיה עלו ב-17.69%, ואילו הרווח הנקי שלה ירד בשיעור דומה – 18.54%.
מחזור ההכנסות של בבילון הסתכם ברבעון המדווח ב-27.12 מיליון שקלים לעומת 23.05 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות מתחום השיווק והפרסום באינטרנט רשמו עליה תלולה, של 95%, ל-12.1 מיליון שקלים בהשוואה ל-6.2 מיליון. מתחום מכירות התוכנה באינטרנט ולארגונים רשמה החברה הכנסות בסך של 15 מיליון שקלים בהשוואה ל-16.8 מיליון – ירידה של כ-11%.
הרווח הנקי של החברה עמד ברבעון המדווח על 4.16 מיליון שקלים – ירידה של 18.54% בהשוואה ל-5.11 מיליון. הרווח הנקי למניה הגיע ל-0.09 שקלים אל מול 0.12 שקלים – קיטון של 25%. הסיבה לירידה ברווחיות היא הגידול של 2.3 מיליון שקלים בחבויות המס ברבעון המדווח לעומת הרבעון המקביל ב-2009. אלה גדלו ל-1.63 מיליון שקלים לעומת החזר מס של 668 אלף. בנטרול השפעת המס, עמד הרווח הנקי על 5.8 מיליון שקלים – עליה של 30.47% לעומת 4.44 מיליון.
ההוצאות המימוניות של בבילון פחתו ברבעון השני של 2010 ל-86 אלף שקלים – ירידה של 87.68% בהשוואה ל-698 אלף. ההכנסות המימוניות גדלו ל-927 אלף שקלים – עליה של 149.19% בהשוואה ל-372 מיליון.
במהלך הרבעון היו לבבילון הוצאות תפעוליות בסך של 19.75 מיליון שקלים – עליה של 27.68% לעומת 15.47 מיליון. הרווח התפעולי של החברה גדל ב-3.9% ל-4.95 מיליון שקלים אל מול 4.77 מיליון.
בבילון פרסמה גם את תוצאותיה לכל המחצית הראשונה של 2010. עולה מהן, כי הרווח הנקי של החברה עמד בתקופה זו על 7.05 מיליון שקלים, שמשקפים ירידה של 47.8% לעומת 13.5 מיליון במחצית הראשונה של 2009. הכנסות החברה עמדו בתקופה המדווחת על 51.13 מיליון שקלים – גידול של 21.5% בהשוואה ל-42.23 מיליון.
החברה סיימה את הרבעון עם מזומנים ושווי ערך מזומנים בסך של 38.37 מיליון שקלים – ירידה של 14.48% לעומת 44.86 מיליון.
אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון, אמר לאנשים ומחשבים, כי "היה לנו רבעון מצוין". הוא הסביר את הירידה ברווח הנקי כ-"דבר טכני שנובע מהתחשבנויות שלנו עם מס הכנסה".
"גם התוצאות בסעיפים המימוניים נובעות בעיקר מדברים טכניים – פעולות הגנת מטבע שביצענו על ידי רכישות עתידיות של מטבע. המאזן שלנו הוא בשקלים, ההוצאות שלנו הן בשקלים ואילו ההכנסות שלנו הן ברובן ביורו ובדולרים".
כרמלי הוסיף, כי "אנחנו עומדים ביעדים שהצבנו לעצמנו. בהתאם לאסטרטגיה, ההכנסות מפרסום ומוקד המכירות ממשיכים להיות מנועי הצמיחה העיקריים. שני מוקדי פעילות אלה מפצים על המכירות לארגונים, שעודן נמצאות ברמה נמוכה מבעבר".
תגובות
(0)