ראשת תחום בטיחות ומיתון תוכן בטוויטר ספגה ביקורת ממאסק – ועזבה

אלה ארווין - שמאסק מינה לתפקיד רק לפני שבעה חודשים אחרי שקודמה, יואל רוט, נטש - התפטרה גם היא לאחר שהבעלים הדומיננטי של הציפור הכחולה התלונן בפומבי אודות הטיפול של הפלטפורמה בציוצים בנושאי טרנסג'נדרים

עזבה את טוויטר בגלל מחלוקת עם מאסק. אלה ארווין, ראשת תחום בטיחות ומיתון התוכן של החברה.

אלה ארווין, ראשת תחום האמון והבטיחות בטוויטר, האמונה מתוקף תפקידה גם על מיתון תוכן ברשת החברתית המצייצת, בישרה ביום ה' האחרון לסוכנות הידיעות רויטרס כי התפטרה מתפקידה בחברה. ארווין, אישרה את דבר עזיבתה גם בצמד ציוצים שפרסמה ביום ו'.

ארווין צייצה כי "אדם אחד או שניים" כנראה שמו לב שעזבה את החברה יום קודם לכן והבטיחה שתפרסם 24 ציוצים כדי להסביר את הסיבה לעזיבתה. בהמשך היא פרסמה שסתם התבדחה והבהירה: "בשיא הרצינות, אכן התפטרתי, אבל זו הייתה חוויה של פעם בחיים ואני כל כך אסירת תודה על שעבדתי עם הצוות המדהים הזה של אנשים נלהבים, יצירתיים וחרוצים. אעודד את כולכם ואת טוויטר בהמשך הדרך!".

ארווין הצטרפה לחברה רק ביוני אשתקד. אחרי שהבכיר הקודם שניהל את תחום התוכן, יואל רוט, עזב את החברה עקב רכישתה בידי היזם מולטי-מיליארדר אילון מאסק, היא מונתה לראשת צוות האמון והבטיחות בנובמבר בידי מאסק עצמו, ומאז הייתה ממקורביו של הבוס החדש. אחרי עזיבתו יצא רוט בהצהרות ובין השאר אמר: "מאסק מנהל את החברה כדיקטטור".

כידוע, אחרי שרכש את החברה ב-44 מיליארד דולר מאסק הפך לבעלים של טוויטר באוקטובר אשתקד וממועד זה ועד שלהי מאי גם החזיק בתואר מנכ"ל טוויטר וניהל ביד רמה את הנכס החדש שלו, בתוך שחולל בחברה מהפכות רבות, חלקן – כך טען – לצורך חיסכון בעלויות והוצאות, ואחרות מטעמים עקרוניים ובשל רצונו לשוות לשירות אופי יותר פתוח ופחות מצונזר, לדבריו. בחודש שעבר הוא הודיע במפתיע כי שכר את ראשת תחום הפרסום לשעבר של NBCUniversal, לינדה יאקרינו, ומינה אותה למנכ"לית חדשה במקומו, והיא נכנסה מיד לתפקידה ואוחזת כיום במושכות של טוויטר.

מה היה סלע המחלוקת שהביא לעזיבה?

עזיבתה של ארווין, שלא נומקה על ידיה, הגיעה זמן קצר לאחר ש-מאסק התלונן בפומבי בנוגע לאופן הטיפול של טוויטר שבבעלותו בציוצים בעניין טרנסג'נדרים – נושא שיזם הטק מאוד טרוד בו, ככל הנראה בשל היותו אב לילדה טרנסג'נדרית אשר מחרימה אותו.

ספציפית בסוגיה הזו, מאסק מתח ביקורת על הטיפול בציוצים הדנים בסרט ששמו What is a Woman של חברת מדיה שמרנית בשם Daily Wire. הסרט המדובר עוסק בטרנסג'נדרים ומביע כלפיהם לעג וביקורת, תוקף אותם, ובעיקר את הכינויים החדשים שבחרו לעצמם אחרי השינוי המגדרי שעברו, ומבקש לכנותם בשמות העבר שלהם.

יוצרי הסרט השמרניים טענו כי סיכמו עם טוויטר שהסרט יהיה זמין לצפייה בחינם בפלטפורמה, אך לדבריהם החברה חיבלה בהפצתו כי סימנה אותו כמפיץ שנאה. בציוץ תגובה לטענה זו כתב מאסק שמדובר ב"טעות של אנשים רבים בטוויטר", ולמעשה הצביע בעקיפין על ארווין כאשמה במעל. כמו כן הוא – כמובן – שינה את המדיניות שהתוותה. לדבריו, מעתה "תוכן רגיש פשוט לא יידחף לאנשים, אלא אם הם יבקשו אותו או שחבר ישלח להם אותו".

מאסק הגיב למעשה לתלונות של ג'רמי בורינג, מנכ"ל משותף של חברת המדיה Daily Wire. ביום ה' בורינג פרסם ציוצים וריטווט ציוצי פרשנים שמרנים שבבסיסם הטענה כי טוויטר מחביאה את הסרט המסוים כשהיא מסמנת פוסטים אודותיו כ'דיבור שנאה', ובכך מרחיקה את הסרט מרשימות הטרנדים שלה ומחשיפתו לקהל נרחב. בורינג טען בשרשור בטוויטר כי הסרט האנטי-טרנסי סובל מקיפוח בטוויטר וכי הוא רואה בתקרית עניין של פגיעה בחופש הביטוי.

מעניין לציין כי המקרה המסוים הביא בעצם לשתי עזיבות של בכירים – ארווין וגם איי.ג'יי בראון, ראש תחום בטיחות המותג ואיכות המודעות בטוויטר, שעזבו את החברה באותו יום כנראה מאותה סיבה.

יצוין כי ארווין, ששימשה בעבר בתפקידי ניהול ב-טוויליו, אמזון וגוגל, הייתה האחראית על מיתון התוכן בציפור הכחולה במשך שבעה חודשים ובתקופה זו החברה ספגה ביקורות רבות על שיטות ניטור וניהול התוכן שלה, בתוך שבמקביל מפרסמים המשיכו לעזוב את הפלטפורמה, בין השאר בדיוק בשל כך. טוויטר קיבלה בתקופה הקצרה הזו שבה ארווין כיהנה כאחראית על התכנים בה גם ביקורות ספציפית עקב האופן שבו "לא הצליחה" להסיר תכני שטנה נגד להט"ב ותוכן פוגעני שכוון במיוחד לקהילה הטרנסית, כשמאחורי כמה פרסומים דומים נגד הקהילה וערכיה עמד לא אחר מאשר מאסק עצמו.

ראש תחום השווקים הפנימיים של האיחוד האירופי, תיירי ברטון, צייץ לפני מספר ימים כי טוויטר פרשה מהקוד הנוהג הרצוי נגד הפצת דיסאינפורמציה ולמעשה לא מצייתת למאמצים האירופיים לפעול נגד תוכן חדשות מזויפות באינטרנט. ההנהלה של האיחוד האירופי אמרה כי בעוד שהקוד העוסק במאבק בנושא האפליה הוא וולונטרי מבחינה טכנית, המלחמה באפליה תהיה חובה חוקית עבור חברות המדיה החברתית הגדולות במסגרת חוק השירותים הדיגיטליים, שצפוי להיכנס לתוקף ביבשת ב-25 באוגוסט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים