למרות המשבר: החברות הישראליות בסביט אופטימיות

רק תשע חברות כחול-לבן מציגות השנה בתערוכה, אך למרות התקופה הקשה, נציגינו בסביט שומרים על אופטימיות ● יששכר פריאל, מנהל מכירות בתדיראן טלקום: "מה שלא יהיה, בדיוק כמו שאנשים צריכים לאכול - הם תמיד יצרכו גם פתרונות תקשורת"

כמו כל הכלכלה העולמית, גם תערוכת סביט חווה השנה ימים לא קלים. הביתן הישראלי, הקטן אפילו מהשנה שעברה, משקף את המצב הכללי בתערוכה: רק תשע חברות כחול-לבן מציגות בו את מוצריהן, ומשיחות עם המשתתפים הישראלים ניכר, כי המטרה העיקרית לבואם היא הפגנת נוכחות בפני הלקוחות הקיימים מאירופה, וניסיון להשפיע כך בעקיפין גם על לקוחות פוטנציאליים. למרות זאת, הישראלים לא מסתפקים רק בהמתנה פאסיבית ללקוחות, אלא קובעים פגישות ומגיעים גם לביתנים מרוחקים כדי לפגוש אותם.

יששכר פריאל, מנהל מכירות לאירופה המזרחית בתדיראן טלקום, מסביר: "אמנם התקופה קשה, אך מה שאנחנו צריכים לעשות זה להפשיל שרוולים, לשנס מותניים ולמצוא בעצמנו את השותפים העסקיים שלנו. כל חברה בתקופה הזו צריכה לפתח ולמכור מוצרים שהקהל רוצה, ולא לדחוף להם דרך הגרון את מה שאנחנו מפתחים והם לא בדיוק רוצים. אנחנו צריכים להיות יותר קשובים ללקוחות שלנו. זו תקופה קשה ואנחנו נעבור אותה, כי מה שלא יהיה, בדיוק כמו שאנשים צריכים לאכול הם תמיד יצרכו גם תקשורת, ואנחנו בתחום. באותה מידה שאוסם תמשיך לספק מזון לאנשים אנחנו נספק תקשורת. אני אופטימי". לדברי פריאל, לאחרונה זכתה תדיראן טלקום בכמה פרויקטים בארץ, בארה"ב, ואפילו בכמה התקנות בסין, ולקוחות פוטנציאליים התרשמו ממוצר ה-Soft Switch שהחברה התחילה לשווק בחודשים האחרונים.

רפי רביב, סמנכ"ל שיווק ומכירות בפגסוס, הציג את העט הדיגיטלית הניידת שפיתחה החברה. זוהי למעשה עט לכל דבר הכותבת על נייר רגיל, אך מצוידת גם בחיישן מיוחד הקולט את הכתוב והופך אותו לקובץ במחשב. "בשלב זה ניתן לדווח על התעניינות מצוינת. ביום הראשון יצרנו קשר עם לפחות עשרה לקוחות פוטנציאליים. אנחנו מחפשים בעיקר חברות עם שם מותג, שתמכורנה את העט כ-OEM".
חברה נוספת שהציגה בביתן הישראלי היא קונטק. חברה זו נטלה מוצר Low Tech – קבינטים וארונות שרתים – והפכה אותו להיי-טקי בזכות תוספים, מעברים ומערכת ייצור אוטומטית כמעט לחלוטין. החברה, ש-50% ממנה נמצאים בבעלות אפריקה-ישראל, מתכננת ומייצרת את כל הרכיבים שצריכים להימצא בארון התקשורת במפעלה באור עקיבא.

אבני סולומון, מנהל השיווק, ועופר סולומון, מנהל המפעל הסבירו: "אנחנו חברה מאוד ממוכנת, הכל אוטומטי, מייצרים ארונות תקשורת, ארונות שרתים, אביזרים לתקשורת אופטית, מערכות תקשורת על פסי נחושת ועוד. אנו בונים את עצמנו למכירה ויש לנו כבר יצוא כמעט לכל העולם, במיוחד למערב אירופה.  מעל 50% מהייצור שלנו מיועד לתחום התקשורת והשאר לשוק הזיווד ולשווקים אחרים". לגבי העסקים בסביט, לא יכול אבני סולומון לפרט, אך הוא הסכים לומר כי נציגי החברה נפגשו עם לקוח גדול, ששב והודיע כי ירכוש השנה מקונטק מערכות בהיקף של כחצי מיליון דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים