מה יהיו חמש המגמות הבולטות בשנה הקרובה בעולם ה-IT?

מומחים טכנולוגיים פרסו כל אחד את חמש המגמות הבולטות שצפויות בעיניו בשנה הקרובה, וסדרת כתבות זו, שזהו חלקה הראשון, סוקרת את דבריהם ● הפעם: פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב

פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב.

שורה של מומחי טכנולוגיה מתחומים שונים פרסו בוובינר של אנשים ומחשבים, שנערך היום (א'), את התחזיות שלהם מה תהיינה המגמות החמות בעולם ה-IT בשנה הקרובה. במפגש הווירטואלי, שהנחה יהודה קונפורטס, העורך הראשי של אנשים ומחשבים, דיברו מומחים מתחומי האקדמיה, הערים החכמות, הסייבר, הענן, הייעוץ והמחקר, הפיננסים, הבריאות והמגזר המוניציפאלי. בסדרת כתבות, שזהו החלק הראשון שלה, אנחנו מביאים את עיקרי דבריהם. המומחה הראשון הוא פרופ' גדי אריאב מאוניברסיטת תל אביב, מאנשי האקדמיה הוותיקים והבולטים בעולמות הטכנולוגיה.

פרופ' אריאב הסתמך בדבריו על מחקר שפרסמה באחרונה פירמת הייעוץ הענקית בוסטון קונסלטינג גרופ (BCG), שסיכם תובנות של 724 מנהלים, מדרגת המנכ"ל ומטה, ב-100 חברות. המחקר נערך לאורך חמש שנים ובחן 39 משתנים שיכולים להסביר את השונות בביצועים העסקיים של החברות. הוא מצא חמישה משתנים שהם המפתח לביצועים עסקיים כלכליים יוצאי דופן. משתנים אלה הניבו בחמש השנים האחרונות 9.3 טריליון דולר לבעלי המניות של הארגונים שנסקרו.

"חמשת הפרמטרים, שבארבעה מתוכם יש למנמ"ר תפקיד קריטי, עד כדי הובלת מימושם, הם: פיתוח מעורבות דיגיטלית בחברה ומסביב לה; אימוץ והטמעה של כלי AI במערכות מידע; מימוש של הערך העסקי מהשקעות בנכסים דיגיטליים, ובפרט בנתונים; הימנעות ממלכודות של פרויקטי IT ענקיים, במונחים של משך ועלות; וקיימות – מעבר למוצרים ושירותים ידידותיים לסביבה, שמייצרים חתימה פחמנית נמוכה", אמר פרופ' אריאב.

"אני מוסיף לכך נושא נוסף: ההבטחה של הרציפות התפעולית והתפקודית של הארגון, בעידן של 'ברבורים שחורים' (איומים חיצוניים שעלולה להיות להם השפעה ניכרת על הארגון – י"ה)", אמר.

"חווינו השנה את ה-AI כמעט מכל כיוון אפשרי"

פרופ' אריאב דיבר על הבינה המלאכותית וציין כי "השנה, חווינו אותה כמעט מכל כיוון אפשרי. המגמה הזאת תוסיף להתפתח ב-2024. כשמסתכלים מה נמצא בצנרת מבחינת מוצרים ויוזמות בתחום הבינה המלאכותית – יש ארגונים שיש בהם טעם לשקול מינוי של מנהל AI ראשי, שתפקידו יהיה לוודא שנוצרת התשתית הארגונית להטמעת בינה מלאכותית בארגון. זאת, כי ה-AI מביאה איתה היבטים של רגולציה, מגבלות, סיכונים ואיום על הפרטיות, וכי צריך להיערך לנושא ולהקדיש לו משאבים".

"כמו כן", ציין, "התקופה האחרונה, ובמיוחד מאז פתיחת המלחמה, לימדה אותנו שאם ארגונים רוצים לשרוד, עליהם להיערך לניהול משברים ולמתקפות סייבר, ולעשות זאת נכון".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים