רמי לוי על קבלת רישיון ה-MVNO: "נוריד את מחירי הסלולר ב-30% – כמו שעשינו בענף המזון"

"כולם ירוויחו מהכניסה שלנו לתחום הסלולר, גם אלה שימכרו לנו זמן אוויר וגם הצרכנים", אמר לוי במסיבת עיתונאים משותפת עם שר התקשורת, משה כחלון, בעקבות מתן רישיון מפעיל סלולרי וירטואלי לשיווק השקמה ● לדבריו, "נייצר תחרות כפי שעשינו בענף המזון. גם בשוק הסלולר אנשים יעברו לרשתות שיתנו להם מחיר יותר זול" ● משה כחלון: "רמי לוי הוא יציר כפיה של התחרות. אין לי ספק שגם בשוק התקשורת המחירים יירדו בעקבות הכניסה שלו לשוק"

"עד כה לא התקיים כלל מו"מ בין החברות שזכו לרישיון מפעיל סלולרי וירטואלי לבין שלושת מפעילות הסלולר שהן בעלות התשתית" – כך אמר שר התקשורת, משה כחלון, לאנשים ומחשבים במסיבת עיתונאים בה הוענק רישיון מפעיל סלולרי וירטואלי לחברת רמי לוי – שיווק השקמה. לדברי כחלון, ספקיות הסלולר המתינו לקביעת תעריף דמי הקישוריות, כדי שניתן יהיה להסתמך על סכום זה כבסיס לקביעת מחירי זמן האוויר אותו ימכרו לחברות הווירטואליות.

במסיבת העיתונאים העריך רמי לוי, מנכ"ל רמי לוי – שיווק השקמה, כי כפי שקרה בתחום המזון, המחירים של השירותים הסלולריים יפחתו ב-20%-30%, אם כי את השיעור המדויק ניתן יהיה לדעת רק לאחר שיושג הסכם עם אחת מחברות הסלולר. לוי הכריז על הקמת חברה חדשה, רמי לוי – שיווק השקמה תקשורת, ואמר כי הסיסמה של החברה החדשה תהיה "זול להיות בקשר". "אני מבטיח שזה מה שיהיה", אמר לוי.

לדבריו, "הציבור צמא לתחרות בתחום הזה. כולם ירוויחו מהכניסה שלנו, גם אלה שימכרו לנו זמן אוויר וגם הצרכנים. נייצר תחרות כפי שעשינו בענף המזון. בזכות הרשת שלנו, ירד מחירו של סל הקניות בארץ ב-20%-30%. גם בשוק הסלולר אנשים יעברו לרשתות שיתנו להם מחיר יותר זול".

לדברי כחלון, "בפני כניסת מפעילים חדשים היו שני חסמים. האחד הוא חסמי המעבר, בדמות קנסות יציאה, תוכניות וכו', שכנגדם אנו פועלים בחוק ההסדרים. החסם השני היה הצורך בבניית תשתיות, שהגביל את מספר השקנים בענף. לכן החלטנו להכניס מפעילים וירטואליים שלא יידרשו להקים תשתיות. בזכות ההקלות הם יוכלו למכור שיחות יותר זולות".

על רמי לוי אמר כחלון, כי "הוא יציר כפיה של התחרות בשוק אחר, הוא נוצר מתוך התחרות, התפתח מתוך התחרות ויודע לעשות תחרות. הוא גם יודע לשמור על הכבוד של המתחרים, אבל הוא איש עסקים מאוד קשוח כשמדובר בהגנה על הצרכנים. המהפכה שהוא חולל בשוק המזון משפיעה על כולנו. אין לי ספק שגם בשוק התקשורת המחירים יירדו בעקבות הכניסה שלו לשוק".

"אנחנו מצפים שרמי לוי, כמו כל שאר המפעילים שקיבלו ויקבלו רישיונות מפעילים וירטואליים, ייכנסו למו"מ עם החברות ויגיעו להסכמה, אני מעדיף שיהיה מצב של קונה מרצון ומוכר מרצון, ואם הדבר לא יקרה ונרגיש שהמפעילים הקיימים רוצים לחסום את התחרות, יש לנו הסמכות להתערב", אמר כחלון.

מנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר טל, אמר כי התחזית אותה הציגו בעיקר המפעילים הקיימים, לפיה אף אחד לא ירצה להיות מפעיל סלולרי וירטואלי – התבדתה. "רק אתמול הגיעו אלינו שתי קבוצות נוספות שמעוניינות לקבל רשיון MVNO. למעלה מעשר חברות נכנסו לתחום, למרות שהשחקנים הקיימים בו חשבו שלא יהיה ביקוש גבוה".

עוד אמר בר טל, "השר כחלון קבע שיש לשים את הצרכן במרכז – ובמיוחד את הצרכן הקטן שיש לו כושר מיקוח נמוך. החברות החדשות, שנכנסות לשוק רווי, יחפשו את הלקוחות שמשלמים הכי הרבה, וייקחו אותם. יש לנו דוגמה מצוינת לשחקן שנכנס לשוק רווי, ומצא את הדרך להגיע ללקוחות שיש להם כוח מיקוח. כניסת המפעלים הסלולריים הווירטואלים תהווה בשורה ללקוח מבחינת אפשרויות הבחירה, והם ימצאו לעצמם פתרונות והצעות אטרקטיביות ביותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים