רכישת VMware – "הפיל שבחדר" בכנס של נוטניקס

לצד הכרזות על פתרונות, שותפויות ויכולות חדשות, עסקת הענק, שבמסגרתה ברודקום רכשה את VMware, וההשפעה שלה על השוק הן בין הנושאים המדוברים בכנס העולמי של המתחרה, נוטניקס

נוטניקס ו-VMware

בינה מלאכותית, ובעיקר זו היוצרת (GenAI), ענן, קוברנטיס ועוד תחומים מרכזיים בעולם הטכנולוגיה בימים אלה נדונו בכנס Next. של נוטניקס, שמתקיים השבוע בברצלונה. בנוסף, הכנס כלל שורה של הכרזות, בהן על הרחבת פלטפורמת AHV של החברה, שחוגגת עשור, שותפויות חדשות עם דל, אנבידיה ועוד, ותוכנית שותפים חדשה. אבל, המילה שמרחפת בחלל האוויר בכנס – או, כמו שכינה זאת רג'יב רמסוואמי, מנכ"ל נוטניקס, "הפיל שבחדר" – היא בכלל שמה של המתחרה, VMware, שנמכרה לברודקום תמורת 69 מיליארד דולר.

אין ספק שעסקת הענק לכדה את תשומת הלב גם של אנשי נוטניקס. אחרי הכול, החברות האלה מתחרות בכמה וכמה תחומים. הוק טאן, מנכ"ל ברודקום, אמר עם סגירת הרכישה כי שתי החברות שואפות להקים את "חברת התשתיות הטכנולוגיות הגדולה בעולם". אין ספק שנוטניקס תנסה לעמוד בדרכה, והקרב לא יהיה קל.

"רכישת VMware על ידי ברודקום יצרה סערה גדולה", אמר רמסוואמי בנאום המרכזי שלו, שפתח את הכנס אתמול (ג'). "אנחנו כאן כדי לעזור לארגונים לנווט בסערה". הוא ציין, כנראה שברמז ליתרונות של החברה שהוא מנהל על פני המתחרה הגדולה, כי "אנחנו חברה של מהנדסים, ממוקדים בחדשנות ובהצלחת לקוח. אנחנו 'אובססיביים' לגבי הלקוחות, וחושבים לטווח הארוך. נמשיך לעשות כך. כמו כן, היתרונות שלנו הם פלטפורמה אחת, חופש בחירה, פשטות ושביעות רצון של הלקוח".

לדבריו, "המטרות שלנו הן מודרניזציה של התשתיות של מולטי קלאוד היברידי שהוא סטייט אוף דה ארט, בניית אפליקציות מודרניות פעם אחת והרצתן בכל מקום ולתת לארגונים את האפשרות להשתמש ב-AI, ולעשות זאת על הצד הטוב ביותר".

"ארגונים מודאגים לגבי האסטרטגיה ארוכת הטווח של VMware עם ברודקום"

נוטניקס לא מסתירה את כוונתה לנצל את הרכישה של VMware על ידי ברודקום כדי לשכנע לקוחות פוטנציאליים לעבור מהפלטפורמה של המתחרה – אליה. עם זאת, מדובר בתהליך לא קצר ולא כל כך פשוט – כפי שהודה רמסוואמי עצמו בשיחה עם עיתונאים, שנערכה במהלך הכנס. "זה לוקח 3-5 שנים", ציין. רמסוואמי, שבילה חלק ניכר מהקריירה שלו בתפקידים בכירים ב-VMware, אמר כי "בתקופה שבין ההודעה על העסקה לסגירתה, וגם אחר כך, ללקוחות רבים לא היה ברור מה יקרה בעתיד, ועכשיו הם מבינים את ההשלכות שלה על מפת הדרכים, העלויות שלהם וכדומה. דיברנו עם לקוחות ולקוחות פוטנציאליים רבים, וכולם מודאגים לגבי מהי האסטרטגיה ארוכת הטווח של ברודקום עם VMware".

רג'יב רמסוואמי, מנכ"ל נוטניקס, בכנס.

רג'יב רמסוואמי, מנכ"ל נוטניקס, בכנס. צילום: יח"צ

"ההבדל הבסיסי שלנו אל מול VMware-ברודקום הוא שאנחנו בונים שיתוף פעולה ארוך עם לקוחות. אנחנו מחדשים כל הזמן וברור לי שארגונים שלא יהיו מרוצים מ-VMware לאחר הרכישה – יבואו אלינו", הוסיף.

במשפט שאיתו רמסוואמי סיכם את הנושא, הוא אמר כי "VMware היא חברה טובה עם טכנולוגיה טובה, וביליתי שם שנים רבות מחיי, אבל עכשיו היא חברה אחרת עם בעלות אחרת".

הכרזות, יכולות ושותפויות

בחזרה להכרזות – בין ה-"כוכבים" בכנס של נוטניקס זרחה פלטפורמת AHV של החברה. נוטניקס הכריזה על תכונות חדשות ב-AHV Hypervisor, וכן אפשרויות פריסה חדשות שלה. לפי החברה, מטרתן של אפשרויות הפריסה החדשות היא "לסייע ללקוחות במודרניזציה מהירה של תשתיות על ידי מינוף השקעות קיימות בחומרת שרתים, תוך הוספת גמישות רבה יותר בפריסה, כדי לענות על צרכי עומסי עבודה וניהול עלויות שונים". היכולות החדשות בפתרון נועדו כדי "לסייע ללקוחות שמחפשים פלטפורמת וירטואליזציה וקונטיינרים חדשה לחזק את העמידות ולתמוך טוב יותר בפריסות בקנה מידה ארגוני גדול".

עוד הכרזה הייתה על Nutanix GPT-in-a-Box 2.0 – הגרסה החדשה של פלטפורמת ה-GenAI של החברה. זו כוללת, בין היתר, ניהול מודל בסיס, יצירת ממשקי נקודות קצה (APIs), ניהול מפתחות גישה למשתמשי הקצה וחוויית משתמש פשוטה יותר עם ממשק משתמש גרפי מובנה, בקרת גישה מבוססת תפקידים, יכולת ביקורת ותמיכה באתר אפל. כמו כן, נוטניקס הכריזה על תמיכה מורחבת במעבדים גרפיים, וכן פלטפורמת נתונים לא מובנית משופרת עבור בינה מלאכותית, לימוד מכונה ויישומים אחרים, עם ביצועים, צפיפות ועלות בעלות כוללת משופרים".

אחת ההכרזות המסקרנות בכנס הייתה על השותפות החדשה של נוטניקס עם Hugging Face, שהפתרון שלה ישולב ב-Nutanix GPT-in-a-Box 2.0. במסגרת השותפות, נוטניקס תעלה, עבור הלקוחות שלה, מנוע של מודלי שפה גדולים לספריית Hugging Face. בנוטניקס אומרים שלקוחות משותפים יוכלו להשתמש ב-GPT-in-a-Box 2.0 כדי לצרוך בקלות מודלי LLM מאומתים מ-Hugging Face ולשלב אותם אותם ביעילות.

כמו כן, נוטניקס הודיעה על הרחבת השותפות שלה עם דל, עם שני פתרונות חדשים, שמשלבים את השרתים של דל עם פלטפורמת הענן של נוטניקס. הפתרון יהיה זמין על גבי שרתי ה-PowerEdge, כדי לעמוד בדרישות שעולות ממגוון רחב של אפליקציות. בנוסף, כדי לענות על הדרישות של ארגונים לגמישות ולאפשרות לבחור את האקו-סיסטם, פתרון חדש של שתי החברות ישלב את פלטפורמת הענן של נוטניקס עם פתרון האחסון PowerFlex של דל. לקוחות ארגוניים שמשתמשים במחשוב בקנה מידה רחב, באחסון עצמאי, יוכלו להרחיב את האחסון של דל לתוכנה של נוטניקס.

עוד חברה, שלאור ההצלחה המסחררת שלה בתקופה האחרונה אך טבעי ששמה יוזכר בכנס, היא אנבידיה. שתי החברות הכריזו על יכולות נוספות של יחידות העיבוד הגרפיות (GPUs) של אנבידיה, שמוטמעות מעתה ב-"אשכולות" (Clusters) בפתרון ה-AHV של נוטניקס. כמו כן, החברות הרחיבו את שיתוף הפעולה שלהן בתחום הבינה המלאכותית, עם הטמעת תוכנת האנטרפרייז של אנבידיה לעולם ה-AI ב-AHV.

כדי לתמוך עוד יותר באסטרטגיות הבינה המלאכותית של הלקוחות, נוטניקס הכריזה על תוכנית שותפים חדשה, שתספק ללקוחות גישה פשוטה יותר לאקו-סיסטם, כדי לספק פתרונות בינה מלאכותית יוצרת. זאת, במטרה לסייע לארגונים לבנות, להפעיל, לנהל ולאבטח יישומי GenAI של צד שלישי ומקומיים, בנוסף לפלטפורמת הענן ול-GPT-in-a-box של נוטניקס.

לסיום, קיימות: נוטניקס הכריזה על יכולות חדשות בפלטפורמת הענן שלה, שיספקו נראות של צריכת החשמל בפתרון. בחברה אומרים שזה יעזור לארגונים לשפר את תכנון הקיימות, עם צריכת חשמל המבוססת על מדידות מהחומרה שבשימוש, שמתעדכנות כמעט בזמן אמת. הלקוחות יוכלו להציג מדדי צריכת חשמל בדשבורד ולהבין טוב יותר את ניצול האנרגיה בכלל הארגון.

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. משה

    Nutanix יודעת רק לדבר על המתחרה הבלתי מעורערת שלה VMware ולהשתמש בפייק ניוז על מנת למשוך לקוחות. שבוחנים ברמה הטכנולוגיה את שתי החברות - Nutanix רחוק שנות אור מVMware וכנראה אף פעם לא תגיע לרמה שלה, עד היום רוב ההטמעות של Nutanix בעולם מבוססות על VMware Hypervisior. גם שמדובר במחיר, כל מי שקצת שמבין בכלכלה יודע שמי שקובע בסוף את מחירי השוק זו החברה עם הנתח שוק הגדול ביותר. Nutanix לא יותר זול ובטח לא יותר טובה.

    1. אלי

      הכותב מעלה אינו עובד vmware, ומייצג את רוב הדעות בשוק ...

אירועים קרובים