במקרה הצורך ניתן יהיה לעצור את מכונות ייצור השבבים בטאיוואן

ASML, ספקית הציוד לייצור השבבים המובילה בשוק, תוכל לעצור את ייצור השבבים בטאיוואן ● מקרה הצורך המדובר: פלישה סינית לטאיוואן

יש אפשרות להשבית את המכונות לייצור שבבים בטאיוואן.

לפי הדיווחים, ASML, ספקית הציוד לייצור השבבים המובילה בשוק, יכולה במקרה הצורך להשבית את המכונות. מקרה הצורך שעליו מדברים כעת הוא היתכנות של פלישה סינית לטאיוואן, שהיא טוענת כי היא שייכת לה, והמרכז אולי החשוב ביותר של ייצור מעבדים כיום – בזכות TSMC שמייצרת בפועל מעבדים לכל החברות הגדולות בעולם: אפל, אנבידיה, קוואלקום, מדיה-טק כשגם אינטל בתמונה.

ASML היא אמנם חברה הולנדית, אבל היא לא יכולה למכור ציוד ייצור מעבדים מתקדם ומודרני לסין בעקבות הרחבת המגבלות של הממשל האמריקני, שלא רוצה לאפשר לסין לייצר מעבדים מתקדמים.

לפי גורמים מקורבים לעניין, החברה סיפקה את המענה הזה לשאילתה שהופנתה אליה מצד ממשלת הולנד, וזאת כדי למנוע, כאמור, מהיכולת המתקדמת המבוקשת כל כך להגיע לידי הממשל הסיני.

בחברה הוסיפו שבכל מקרה, ציוד לייצור שבבים מתקדם, שמשתמש באורכי גל אולטרא סגול קיצוני כדי לבצע את הייצור בפועל ברמה של מספר ננו-מטר ואף למטה מכך, הינו רגיש במיוחד וזקוק לתחזוקה ברמה גבוהה, שספק אם ניתן לספק בלי עזרה מצידה של ASML.

לפי הדיווחים, ASML יכולה לעדכן באופן קבוע את המכונות שלה מרחוק, כך שדי ברור שיש מתג "חיסול" למקרה הצורך.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים