"VMware תשתנה, אבל היא לא הולכת לשום מקום"

ברודקום לא תבלע את VMware לחלוטין, אבל היא עומדת לשנות את הדרך שבה ענקית הווירטואליזציה עושה עסקים - כך לפי אנליסטים ● כיצד עסקת הענק תשפיע על השוק? לדבריהם, עדיין לא ברור, אבל בטוח שהיא תהיה רבה

המתחרות עטות על פלח השוק שרכישת VMware על ידי ברודקום יצרה.

עסקת הענק, שבמסגרתה ברודקום רכשה את VMware תמורת 69 מיליארד דולר, מתחילה להשפיע על השוק, והשפעה זו תלך ותגבר עם הזמן. עם זאת, אפשר להירגע: VMware לא הולכת לשום מקום – כך מעריכים אנליסטים. לדבריהם, כמו ששנים אמרו שהמיינפריים וה-Power של יבמ עומדים למות והם עדיין חיים וקיימים – כך יהיה גם עם ענקית הווירטואליזציה.

אנליסטים בכירים שוחחו עם עיתונאים במסגרת כנס Next. של נוטניקס, שנערך השבוע בברצלונה. אחד מהם – סימון רובינסון, מנהל טכני של קבוצת הייעוץ האסטרטגי ב-ESG, אמר כי "ברודקום לקחה כאן עסק שבנה את עצמו ככזה שהוביל לשינוי גדול בארכיטקטורה של ארגונים, אבל היא ראתה ש-VMware עושה את זה עם מבנה ודרך הגעה לשוק לא יעילים, והיא רוצה לייעל אותם. זוהי אחת המטרות הגדולות של הרכישה".

כללית, הוא אמר כי "השוק עובר שינוי כבר כמה וכמה שנים, של מעבר מאון-פרמיס לענן. יש 'שיבוש' שבא לידי ביטוי במעבר לרמה חדשה של עומסי עבודה ואפליקציות, ובמרכיב הטכני של זה. ה-'שיבוש' הזה גורם לארגונים לקבל החלטות אסטרטגיות על מיקום של עומסי עבודה וכדומה. כמו כן, יש את הבינה המלאכותית, והאימפקט שלה הוא 'משוגע'. היא גורמת להרבה רעש, לאי ודאות של לקוחות וארגונים. רבים מהספקים ירוויחו מזה".

אילו חברות ירוויחו מהעסקה?

נטליה יז'קובה, סמנכ"לית מחקר לעולם התשתיות ב-IDC, השיבה לשאלת אנשים ומחשבים אילו חברות ירוויחו ספציפית מהרכישה של VMware על ידי ברודקום ואמרה כי "בעולם המחשוב עתיר הביצועים (HCI), התשובה היא: כולן. לקוחות שעובדים עם VSAN (מוצר האחסון הווירטואלי של VMware – י"ה) יתחילו לחפש אלטרנטיבות. ככלל, הרכישה הזאת מביאה איתה הזדמנויות אדירות בשוק התשתיות. יש עוד חברות שעושות את מה ש-VMware עושה והן ירוויחו מזה מאוד, כי המצב עם ברודקום, אי הוודאות בשוק שנגרמה בעקבות הרכישה, גרם לחברות רבות לחפש אלטרנטיבות".

אולם, ציינה יז'קובה, "ללקוחות שחתומים על הסכמים ארוכי טווח עם VMware יש זמן לבחון את השוק ולהחליט האם להמשיך איתה או לא. אבל אלה לא הרוב. רוב הלקוחות צריכים לקבל החלטה מהירה האם להמשיך עם VMware או לעבור לחברה מתחרה".

כשחברה רוכשת חברה אחרת, בדרך כלל – או שהיא בולעת אותה לחלוטין, או שהיא נותנת לה עצמאות חלקית או מלאה, והופכת אותה ליחידה בתוך הרוכשת. מה יקרה עם VMware בהקשר זה? לדברי רובינסון, "ברודקום היא חברה בוגרת, שיש לה דרך לעשות עסקים, והיא רוצה להתאים את תרבות עשיית העסקים השונה מאוד של VMware לזו שלה. ברודקום רוצה להמשיך לעשות עסקים בדרך שהיא עשתה, וכך יהיה גם בעסקי התוכנה. היא תצטרך לקבל בקרוב החלטות קשות מה לעשות עם VMware".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים