אפל מערערת על קנס 2 מיליארד הדולר מהנציבות האירופית

הקנס הוטל על ענקית הטק לאחר חקירה של חמש שנים, בגין הפרת חוקי התחרות והעדפה בלתי הוגנת של שירות הזרמת המוזיקה שלה על פני מתחרות ● אפל: "חוקרי האיחוד האירופי לא הצליחו לחשוף כל ראיה אמינה לפגיעה בצרכן"

הראשונה להתבע באיחוד האירופי. אפל.

אפל הגישה ערעור על קנס בסך כ-2 מיליארד דולר (1.8 מיליארד אירו) שהוטל עליה בחודש מרץ האחרון על ידי הנציבות האירופית בגין הפרת חוקי התחרות והעדפה בלתי הוגנת של שירות הזרמת המוזיקה שלה על פני מתחרות. הקנס הענק הוא השלישי בגודלו שהוטל אי פעם על ידי הנציבות האירופית על חברה על התנהגות אני תחרותית,

לפי רישומי בית המשפט, ענקית הטק הגישה ערעור לבית המשפט הכללי של האיחוד האירופי בלוקסמבורג מוקדם יותר החודש, אבל מסמכי הערעור עדיין אינם זמינים לציבור.

כזכור, בחודש מרץ האחרון הודיעה הנציבות האירופית  כי היא קונסת את אפל בסכום גבוה של 2 מיליארד דולר (1.8 מיליארד יורו) בגין העדפה לא הוגנת שהחברה מבצעת לשירות הזרמת המוזיקה שלה, אפל מיוזיק, על פני מתחרות שלה בתחום, בהן חברת ספוטיפיי. החלטה זו ניתנה לאחר חקירה בת חמש שנים שהופעלה בעקבות תלונה של ספוטיפיי באירופה, שבה האשימה המתחרה את אפל בהפעלת שיטות אנטי-תחרותיות ב-App Store שלה.

אפל הודיעה לאחר ההודעה על הקנס כי תערער עליו.

בהודעה על הטלת הקנס אמרה מרגרת' וסטאגר, נציבת ההגבלים העסקיים הבכירה באיחוד האירופי, כי "במשך עשור אפל ניצלה לרעה את מעמדה הדומיננטי בשוק להפצת אפליקציות הזרמת מוזיקה דרך ה-App Store. הם עשו זאת על ידי הגבלת מפתחים מלהודיע לצרכנים על שירותי מוזיקה חלופיים וזולים יותר מחוץ לאקוסיסטם של אפל".

לאחר הטלת הקנס הכחישה אפל בתוקף את הטענות הללו וטענה, כי חוקרי האיחוד האירופי לא הצליחו "לחשוף כל ראיה אמינה לפגיעה בצרכן", וכי החלטת הוועדה "מתעלמת מהמציאות של שוק משגשג, תחרותי וצומח במהירות".

פסיקה של בית המשפט הכללי הממוקם בלוקסמבורג עשויה להימשך כמה שנים, וערעור על פסק דינו לבית המשפט לצדק של האיחוד האירופי, בית המשפט העליון באירופה, עשוי לגרור את ההתדיינות בכמה שנים נוספות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים