יש לכם חוסם פרסומות? תבדקו האם אתם יכולים לצפות בסרטוני יוטיוב

החברה החלה לחסום בפני משתמשים שיש להם חוסם פרסומות את אפשרות הצפייה בסרטונים, על ידי כך שהיא מעבירה אותם לסוף ● המטרה שלה היא להגדיל את ההכנסות ממודעות וממנויי הפרימיום

משתמשים בחוסם פרסומות? יוטיוב התחילה לחסום לכם את הצפייה.

המהלך שרבים ציפו לו, אם כי לא בציפייה דרוכה, קורה: יוטיוב החלה לחסום את האפשרות לצפות בסרטונים באתר עבור חלק מהמשתמשים בו שיש להם חוסם פרסומות. אלה מהם שכבר חוו זאת יודעים לספר שכשהם מפעילים סרטון זה או אחר ביוטיוב, לא מופיעה להם הודעה כלשהי, אלא הווידיאו פשוט קופץ לסופו, כך שלמעשה הם לא יכולים לצפות בו. אפשרות הצפייה מתחדשת רק אם הם מסירים את חוסם הפרסומות או קונים מנוי פרימיום.

יוטיוב משתמשת מזה כמה חודשים בכמה שיטות על מנת להילחם בחוסמי הפרסומות – החל מהאטה של הסרטונים, או אפילו תקיעתם, וכלה בהורדת הסאונד. בימים האחרונים הצטרפה לאותן שיטות החסימה, הלכה למעשה, של האפשרות לצפות בהם.

אולם, המשתמשים לא "פראיירים", או לפחות חלק מהם, וכבר היו כאלה שמצאו שיטות לעקוף את החסימות – בין אם באמצעות הרחבות (Extensions) לדפדפן או שימוש ב-VPN.

אוצר לא קטן לחברה האם, אלפבית

המלחמה של יוטיוב נגד חוסמי הפרסומות החלה לפני כשנתיים, די בקטנה, כשהחברה הצליחה במהלכים שלה להשבית את אפליקציית הצד השלישי YouTube Vanced. באוקטובר האחרון היא הודיעה שהשימוש בחוסמי פרסומות מפר את תנאי השימוש שלה, ואף מונע הכנסות מיוצרי הסרטונים. בינואר היא החלה להאט את המהירות עד לתחילת הצגת הסרטונים לאלה שיש להם חוסמי פרסומות וכעת, כאמור, החברה מונעת מהם את הצפייה בסרטונים, אלא אם כן הם מסירים את התוכנה הלא רצויה מבחינתה או רוכשים מנוי.

הפרסומות ביוטיוב הן אוצר לא קטן לאלפבית: על פי הדו"חות האחרונים של החברה האם, הן הניבו לה ברבעון הראשון הכנסות של יותר משמונה מיליארד דולר, לאחר שאלה גדלו משנה לשנה ב-21%. מדובר ב-10% מכלל הכנסותיה של החברה ברבעון. יוטיוב רוצה להגדיל עוד את ה-"אוצר" הזה, ולכן לא קשה להבין מדוע היא פתחה במלחמה בחוסמי הפרסומות. מטרה נוספת שלה במהלך היא להגדיל את מספר מנויי הפרימיום וההכנסות מהם – לאלה מהמשתמשים ש-"מתעקשים" שלא יוצגו להם פרסומות כלל.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. ספייק

    שיחפשו. כמות פרסומות מוגזמת. במקום למצוא איזון, מחפשים ענישה. קיצר Vanced וSmartTube

אירועים קרובים