האם גוגל פרסמה בטעות כיצד עובד מנוע החיפוש שלה?

בתחילת השבוע דלפו מסמכים פנימיים של גוגל, המתארים אילו גורמים לוקח בחשבון מנוע החיפוש שלה לצורך דירוג והצגת תוצאות באינטרנט.

המסמכים של גוגל על מנוע החיפוש שלה שדלפו - אותנטיים.

בתחילת השבוע דלפו מסמכים פנימיים של גוגל, המתארים אילו גורמים לוקח בחשבון מנוע החיפוש שלה לצורך דירוג והצגת תוצאות באינטרנט.

המסמכים נמסרו לרנד פישקין מחברת התוכנה SparkToro ופורסמו על ידו. פישקין עבד בעבר בתעשיית האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO).

"מחסן התוכן של Google API" מכיל תיעוד פנימי של ממשק API, המסביר לעובדים כיצד פועלים הרכיבים השונים שיוצרים תוצאות חיפוש וכולל יותר מ-2,500 עמודים בסך הכל. חלקם מתארים מערכות ישנות יותר, אך נראה כי המסמכים מעודכנים.

בהתבסס על מה שפורסם, נראה שגוגל הפכה אותו לזמין לציבור – ככל הנראה בטעות – באמצעות GitHub החל ב-27 במרץ. מסמכי ההסבר נשלפו ב-7 במאי. עם זאת, מכיוון שהוא הוסף לאינדקס על ידי שירות צד שלישי במהלך תקופה זו, עותק שלו נשאר זמין גם לאחר שגוגל הסירה אותו.

אמנם נתונים אלה מראים אילו גורמים החיפוש של גוגל עשוי לקחת בחשבון בעת ​​הפקת תוצאות חיפוש, אך הם אינם מגלים מה החשיבות/ה"משקל" של כל גורם לדירוג הסופי.

אנשים בקהילת ה-SEO, שמנסים להסתגל לשינויי הדירוג של מנוע החיפוש ולקדם תוצאות  גבוה יותר בדף התוצאות, עשויים למצוא את הנתונים האלה מועילים. לאחר עיון בתיעוד זה, הם טוענים שהוא סותר את מה שגוגל אמרה בפומבי על אופן הפעולה של החיפוש.

גוגל עדיין לא הגיבה בפומבי על הדלפה זו.

החברה הודיעה על העדכון הגדול האחרון שלה לחיפוש במרץ במטרה להציג תוכן מקורי יותר שהוא "מועיל". מערכות הליבה של הדירוג שלה עודכנו כדי לקבוע אם דף "נוצר עבור מנועי חיפוש במקום עבור אנשים".

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. שי

    בסך הכל אותו הדבר ... helpful content וגורמים שעד היום היו קובעים כמו בקלינקס ושאר הדברים נשארו

אירועים קרובים