ARM: הדור החדש

מתכננת השבבים הציגה את המיקרו ארכיטקטורה עבור ליבות הדור הבא שלה, עם שינוי: הליבות החזקות ביותר שלה יתבססו על תצורת X9xx כדי להתאים אותה למעבדים בשתי הרמות האחרות

מציגה את הדור החדש.

מתכננת השבבים ARM הציגה את המיקרו ארכיטקטורה עבור ליבות הדור הבא שלה. הליבות החדשות שהיא הציגה מיועדות לייצור בליתוגרפיה של 3 ננו-מטר, והיא משנה שוב את מיתוג הליבות: כעת הליבות החזקות ביותר שלה יתבססו על תצורת X9xx כדי להתאים אותה למעבדים בשתי הרמות האחרות. בהתאם לכך, הליבה הבכירה החדשה של החברה תכונה Cortex-X925 שתחליף את Cortex-X4.

ליבת ה-X925 תספק, לפי ARM, שיפור ביצועים בהרצת ליבה אחת של 36% לעומת ליבת הפרימיום בשנה שעברה, ומכיוון שאנחנו בעידן של בינה מלאכותית, בחברה מציינים שיפור ביצועים בהיבט הזה של עד 41%. כן הוצגה ליבה גדולה חדשה, Cortex-A725 שאמורה להחליף את A720, עם שיפור ביצועים של עד 35% וזאת בשילוב עם עד 25% שיפור ביעילות צריכת החשמל.

הליבה השלישית החדשה שהוצגה היא הליבה הגרפית Immortalis G925 שבאנה במקומה של Immortalis G720 והיא אמורה לבצע הרצות של פעולות גרפיות במהירות של עד 37% יותר לעומת קודמתה, עם צריכת כוח שנמוכה יותר עד 30% ועם הרצה של מטלות לימוד מכונה ובינה מלאכותית בשיפור מהירות של עד 34%.

הליבות החדשות אמורות להשתלב במעבדים שיגיעו לשוק עוד לפני סוף 2024, ולפחות במעבד המוביל הבא של מדיה-טק. הם אמורים למצוא את דרכם למכשירים של היצרניות ויבו ואופו, נכון לעכשיו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים