אמן רוכשת את השליטה ב-RSL Electronics לפי שווי של 50 מיליון ש'

RSL ממגדל העמק מספקת מערכות בקרה ודיאגנוסטיקה למערכות צבאיות, תעופתיות ולמערכות אנרגיה ● קבוצת אמן: "הרכישה תאפשר שיפור היכולות של שתי החברות, תוך שימוש בבינה מלאכותית"

בן פסטרנק, מנכ"ל קבוצת אמן.

עוד שבוע עבר – עוד רכישה לאמן: הקבוצה קנתה את השליטה ב-RSL Electronics, שמספקת מערכות בקרה ואבחון לארגונים. הרכישה היא לפי שווי של 50 מיליון שקלים לנרכשת, וכעבור זמן תיערכנה התאמות.

RSL Electronics ממגדל העמק מספקת מערכות בקרה ודיאגנוסטיקה למערכות צבאיות, תעופתיות ולמערכות אנרגיה, בהן: מכ"ם למדידת מהירות קליעים, בקר התנעת מנועים למטוסי F-16, בקרי טמפרטורה למנועי סילון, בקר מערכת בלימה למטוסי F-16, מערכת ניהול ובקרת דלק למטוסים אלה, מערכת הפצת הספק בכלי טיס בלתי מאוישים, מערכות ניהול טורבינות רוח ועוד. היא מפתחת של מערכות בקרה, אבחון ופרוגנוסטיות מתקדמות, עבור ארגונים בתעשיות התעופה, השיט, היבשה, האנרגיה המתחדשת והביטחון. על לקוחותיה נמנים לוקהיד מרטין, ג'נרל אלקטריק, אלביט והתעשייה האווירית. RSL מספקת פתרונות HUMS (ניטור וניהול תחזוקת המערכות) עבור חיל האוויר הישראלי ושל מדינות נוספות, כולל ארצות הברית, הולנד, יפן, בלגיה, סינגפור, דנמרק, נורבגיה ופורטוגל. יש ל-RSL שותפות עם לוקהיד מרטין בתחום של בקרי בלימה, והחברה היא ספק בלעדי של צבא הודו.

"סינרגיה משמעותית בין החברות"

מקבוצת אמן נמסר כי "הרכישה מבטיחה סינרגיה משמעותיות בין החברות, שתאפשר שיפור של היכולות, תוך שימוש בבינה מלאכותית. הרכישה תאפשר בנוסף שילוב יכולות והיצע מוצרים רחב יותר, לצד העמקת הפתרונות הטכנולוגיים לשווקים הביטחוני והאזרחי כאחד". עוד ציינו בקבוצה כי "הנוכחות שלנו באירופה ובארצות הברית תספק ל-RSL גישה רחבה יותר לשוק ולערוצי הפצה משופרים. ניסיוננו הרב במגזר הביטחוני יאפשר פיתוח מערכות מתוחכמות ואמינות יותר, שעונות לצרכים של לקוחות רבים, לצד כניסה לשווקים חדשים".

באמן ציינו את הסינרגיה בין פעילות Veriest שלה, שמתמחה בתכנון שבבים, לבין קו המוצרים של RSL, ואמרו כי "אינטגרציה זו עשויה להגביר משמעותית את יכולות המזעור, הביצועים והיעילות של מערכות האבחון והפרוגנוסטיות של RSL, ולספק יתרון תחרותי בשוק".

זאב דגני, מנכ"ל RSL Electronics.

זאב דגני, מנכ"ל RSL Electronics. צילום: פרטי

זאב דגני, מנכ"ל RSL Electronics, אמר ש-"המומחיות הנרחבת של אמן בעולמות ה-AI, הגנת הסייבר והדיגיטל תשפר משמעותית את היצע המוצרים והיכולות העסקיות שלנו. בסיס הלקוחות המגוון של אמן מספק לנו הזדמנות אדירה להרחיב את השוק, בתחום הביטחוני ובתחומים אזרחיים מגוונים. שותפות זו מבטיחה הזדמנויות צמיחה משמעותיות".

לדברי בן פסטרנק, המנכ"ל והבעלים של קבוצת אמן, "רכישת RSL Electronics מהווה אבן דרך אסטרטגית עבורנו. הסינרגיה בין היכולות הטכנולוגיות המתקדמות והפריסה הרחבה שלנו לבין המומחיות של RSL בניטור ובקרה של מערכות תניע חדשנות וצמיחה משמעותית".

ההיבט הכספי של הרכישה

בהיבט הכספי, הרכישה תיעשה בכמה שלבים: הראשון נערך היום (א'), שבו אמן רכשה כרבע מהבעלות מידי זאב ומאשה דגני, בעלי השליטה, שמחזיקים בכ-50.3% ממניות החברה. רכישה זו נערכה תמורת 12.5 מיליון שקלים. בעוד שנה תושלם התוספת, משמע – תיקון המחיר.

במועד כלשהו בין עוד שנה לעוד שנתיים, בני הזוג דגני יוכלו למכור לאמן את החצי השני של המניות שבבעלותם, וכך אמן תהיה הבעלים של יותר מ-50% מהרוכשת. יתר הבעלות תיוותר בידי הציבור.

בשבוע שעבר, קבוצת אמן נכנסה לשוק התכנון והליווי ההנדסי, לאחר שרכשה את כידוד הנדסה. היקף הרכישה עומד על 7-8 מיליוני שקלים. במסגרת המהלך, אמן קנתה את מלוא השליטה בחברת ההנדסה והתכנון מידיה של ביונד תלת מימד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים