פרסום ראשון

מדד חדש קובע: האם מקום העבודה שלכם שוויוני ללהט"בים?

ארגון LGBTech, שמקדם גיוון והכללה של להט"בים במקומות התעסוקה, בדק עד כמה חברות מיישמות עקרונות אלה במקומות העבודה ● 17 חברות היי-טק קיבלו מדליות זהב, כסף וארד

17 חברות שלא רק מצהירות שהן מכילות להט"בים.ות, אלא גם מיישמות.

נושא הגיוון וההכללה של אוכלוסיות שונות בחברות היי-טק, ובמקומות עבודה בכלל, נמצא על סדר היום מזה כמה שנים. חברות רבות הגדירו עקרונות של גיוון והכללה שהן אמורות לעבוד לפיהם, והנושא נדון בלא מעט כנסים ומפגשים.

כשמדברים על גיוון והכללה מתכוונים לשלל אוכלוסיות: נשים, ערבים, חרדים, יוצאי אתיופיה ועוד. אחת מאותן אוכלוסיות היא הקהילה הלהט"בית.

אבל האם זה באמת קורה? האם הארגונים אמנם מיישמים את עקרונות הגיוון וההכללה, או שמדובר בהצהרות וניסוח עקרונות – ותו לא? מדד חדש, שהשיק אתמול (ד') ארגון LGBTech, שפועל למען להט"בים.ות בעולם התעסוקה, ובפרט בקהילת ההיי-טק, מבקש לבדוק האם הארגונים אמנם עונים על העקרונות שהם קיבלו על עצמם כשזה מגיע לקהילה הגאה.

"המדד לשוויון להט"ב+ (ב-+ הכוונה היא לתתי אוכלוסיות נוספות, כגון קווירים, א-מיניים ופאן סקסואלים)" מבקש לבדוק עד כמה כל חברה אמנם מיישמת שוויון בגיוס וכניסה לעבודה, מדיניות שוויונית ופעולות יזומות למניעת אפליה והטרדה, תרבות ארגונית מכילה ופעולות יזומות שהארגון נוקט לתמיכה בקהילת הלהט"ב+. מעבר למדידה, המטרות של LGBTech במהלך זה הן לספק לארגונים מידע איך להיות שוויוניים ומכילים יותר כלפי להט"בים+, ולספק לקהילה הגאה מידע אילו ארגונים הם מקומות ראויים לעבודה עבורם.

אנשי LGBTech אוספים את הנתונים על ידי שליחת שאלון לחברות שמוכנות להשתף במדד, ולאחר מכן שיחת אימות עם נציגים שלהן. אחרי המענה, הם משקללים את הציון של כל חברה וארגון שמשתתפים במדד, ומעניקים "מדליות" ארד, כסף וזהב. מקום עבודה ש-"זכה" במדליית זהב הוא מגוון, שוויוני ומכיל בצורה מיוחדת את העובדים.ות הלהט"בים.ות שלו.

אילו ארגונים קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר?

אנשי LGBTech עמלו על איסוף הנתונים בחודשים האחרונים ופרסמו רשימה של 17 חברות שזכו לאחת משלוש המדליות (לא מצוין בפרסום איזו חברה קיבלה איזו מדליה). באופן שאולי לא מפתיע, כל הארגונים משתייכים לענף ההיי-טק. ואלה הם: זיפ ריקרוטר, נטורל אינטליג'נס, פאלו אלטו, PayEm, אקסוניוס, HP, אימפרבה, מאנדיי, At-Bay, אפספלייר, נייס, נט-אפ, אינטואיט, פלייטיקה, אופטיבאס, טאבולה וקלטורה.

אירוע השקת המדד התקיים בבית השגריר הבריטי ברמת גן, במסגרת קבלת הפנים השנתית שעורכים השגרירות ו-LGBTech לחודש הגאווה. השגריר, סיימון וולטרס, אמר כי "יש עדיין אפליה כלפי להט"בים במקומות עבודה. פעילויות לקידום גיוון והכלה במקומות העבודה, כגון מדד השוויון שמושק היום, הוכחו כיעילות. צריך לסייע למנהלים לקדם סביבות עבודה שמכילות אוכלוסיות שונות, כולל להט"בים.ות, והמדד הוא צעד בכיוון הזה".

משתתפים.ות באירוע עם השגריר הבריטי, סיימון וולטרס (במרכז).

משתתפים.ות באירוע עם השגריר הבריטי, סיימון וולטרס (במרכז). צילום: יובל וייצן

שחר גרמבק, ממייסדי ומנכ"ל LGBTech, ציין כי "מדד השוויון הוא אחד הדברים החשובים שעשינו מאז שנוסדנו. הכללה היא לא רק הצהרות, אלא גם דבר שיש לפרוט לגורמים וליישם תמיד, בשוטף. אנחנו, הלהט"בים.ות, לא שווים בחוק, אבל למעסיקים יכול להיות תפקיד רב בקידום השוויון, למשל בהענקת זכויות להורים להט"בים.ות במקום העבודה כמו שיש להורים הטרוסקסואלים.ות, ובמניעת הטרדות. האחריות שלנו, ב-LGBTech, היא להביא את זה לידי ביטוי ולאפשר למקומות העבודה להתקדם בכיוון. השקעה בהכלת להט"בים מקדמת הכלה של אוכלוסיות אחרות".

עורכי האירוע לא התעלמו מהמצב והביעו תקווה לשחרורם של החטופים במהרה. זוהר אביגדורי, שגיסתו ואחייניתו נחטפו ב-7 באוקטובר – והוחזרו, אמר כי "אני גאה בקהילת הלהט"ב, שלמרות אי השוויון שהיא סובלת ממנו התגייסו להגנת המולדת ולתמיכה במשפחות החטופים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים