וואווי: "ב-10 שנים הגענו, בתחום ה-OS, למה שלמערב לקח 30 שנה"

החברה הסינית ממשיכה "להשוויץ" בהישגים שלה לאחר הסנקציות שחטפה מהמערב, ומציינת שמערכת ההפעלה שלה למובייל, Harmony OS, כבר הגיעה ל-900 מיליון משתמשים

מתגאה. וואווי.

וואווי, שנדמה שהתאוששה במשהו בשנה האחרונה, לאחר שמכות החרם האמריקני ניחתו עליה האחת אחרי השנייה, מנצלת כל במה אפשרית כדי להציג לראווה את ההישגים שלה. בסוף השבוע, יו"ר קבוצת עסקי מוצרי הצריכה של החברה ניצל את הבמה בכנס מפתחים שנערך בעיר דונגואן שבדרום סין כדי להתריס שוב בפני מדינות המערב.

היו"ר, ריצ'ארד יו, התייחס למערכת ההפעלה של החברה, Harmony OS, שאותה היא השיקה ב-2019, לאחר שנאלצה להיפרד לשלום מאנדרואיד של גוגל.

"Harmony עשתה פריצות דרך גדולות. אפשר לומר שבתוך 10 שנים השגנו את מה שלקח לעמיתינו האירופאים והאמריקנים לעשות ביותר מ-30 שנים, במונחים של בניית טכנולוגיית הליבה של מערכת הפעלה עצמאית", אמר יו.

לדבריו, מערכת ההפעלה של החברה כבר מותקנת ביותר מ-900 מיליון מכשירים. הוא ציין שלפי הנתונים, מערכת ההפעלה של וואווי הפכה ברבעון הראשון של השנה למערכת הטלפונית השנייה בגודלה בסין, אחרי אנדרואיד.

בקרוב: "הרמוניה" חדשה

יו ציין שבקרוב יושק הדור החדש של Harmony OS, שיכונה Harmony Next – מערכת שתנתק את כל הקשרים שעוד נותרו לוואווי עם אנדרואיד, כולל האפשרות להריץ קבצי APK שמיועדים לסביבת הפיתוח הפתוחה של מערכת ההפעלה הגוגלית. הוא אף טען שהחברה עוברת סוג של רנסנס מאז ההשקה של הטלפון Mate 60 בסוף 2023, עם זינוק של 68% במכירות בחמשת החודשים הראשונים של 2024.

עוד התייחס יו לתשתית הבינה המלאכותית שמציעה וואווי – Ascend. לדבריו, מדובר בתשתית החזקה ביותר לתחום, וכיום היא השנייה, מיד אחרי התשתית של אנבידיה, ששולטת בשוק מעבדי הבינה המלאכותית.

ארצות הברית כפתה על אנבידיה לספק מעבדים מופחתי ביצועים לסין, ועיקר הייצוא של החברה למדינת הענק בתחום שרתי הבינה המלאכותית מתבסס על מעבדי H20. וואווי מציעה מנגד משפחת מעבדים בשם 910B, במחירים שדומים לאלה שדורשת אנבידיה עבור מעבדי ה-H20 שלה, ולפי יו היא זוכה להצלחה גם בהיבט הזה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים