האם איל וולדמן בדרך לפוליטיקה?

וולדמן אמר לבלומברג שאם יהיה צורך ו-"זאת תהיה האופציה היחידה", ייתכן שהוא ייכנס לפוליטיקה ● על פי האתר, באחרונה מקיימים בכירים בהיי-טק הישראלי דיונים האם להיכנס למערכת הפוליטית

איל וולדמן. האם הוא יהיה חבר כנסת?

התמשכות המלחמה ובכלל, המצב במדינה, מביאים אנשי עסקים והיי-טק רבים לקרוא להקדמת הבחירות ולהחלפת הממשלה. אחד מהם הוא איל וולדמן, מייסד מלאנוקס.

וולדמן, שבתו, דניאל, ובן זוגה נרצחו במסיבת הנובה ב-7 באוקטובר, אמר לבלומברג כי "ממשלת נתניהו היא אויבת המדינה" וכי הוא פועל להקדמת הבחירות. לדבריו, אם יהיה צורך ו-"זאת תהיה האופציה היחידה", ייתכן שהוא ייכנס לפוליטיקה.

על פי בלומברג, באחרונה מתקיימים דיונים בנושא בקרב בכירים בעולם ההיי-טק, בהם יזהר שי, לשעבר שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, ועינת גז, מנכ"לית פאפאיה גלובל ומבקרת חריפה של הממשלה עוד מימי המהפכה המשפטית.

וולדמן הוא אחד מחברי פורום העסקים, שמוקדם יותר החודש פרסם מכתב שבו הוא קורא להקדמת הבחירות. "לשם חילוצן של המדינה והכלכלה הישראלית מהמשבר העמוק, שהולך וגדל בשל החרמות הבינלאומיים, לצד עלויות המלחמה, נבחרי הציבור חייבים לקבל מחדש את אמון העם", הם כתבו. הפורום כולל כ-200 חברות וראשיהן. על חברות ההיי-טק מביניהן נמנות, בין היתר, פורמולה, אי-טורו, קרן פיטאנגו של חמי פרס, וויקס ומטא, וכן רבות מהחברות הישראליות הבולטות בעולם ה-IT.

יש לציין שוולדמן מגלה מעורבות רבה בנעשה במדינה, בוודאי ביחס לאנשי עסקים – לפני ששכל את בתו ובן זוגה, ובפרט לאחר מכן. הוא הביע ביקורת חריפה על הממשלה הן בימי המהפכה המשפטית והן בימי המלחמה, עד כדי כך ששר החינוך, יואב קיש, החליט לשנות את אופיו של טקס הענקת פרסי ישראל ביום העצמאות האחרון ולא להעניק את הפרסים ה-"רגילים" – כדי שוולדמן לא יקבל את הפרס. בסופו של דבר, לאחר לחץ ציבורי, קיש נכנע, ו-וולדמן קיבל אותו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים