אקזיט כל ישראלי: ג'ייפרוג רוכשת את קוואק ב-230 מיליון דולר

קוואק מפתחת פלטפורמה לניהול תהליכי AI ו-MLOps ● בג'ייפרוג אומרים כי הרכישה תאפשר לה להרחיב את פעילותה בעולמות אלה

מייסדי קוואק: אלון לב, יובל פרנבך, ליאור פנסו ורן רומנו.

אקזיט כחול לבן בתחום החם של הבינה המלאכותית: חברת התוכנה הישראלית ג'ייפרוג הודיעה היום (ג') אחר הצהרים כי היא רכשה את קוואק (Qwak) – חברה ישראלית אף היא, שמפתחת פלטפורמה לניהול תהליכי AI ו-MLOps. עם השלמת הרכישה מתכוונת ג'ייפרוג להציע פתרון מלא לצוותי פיתוח ואבטחת תוכנה, בשילוב הטכנולוגיה של קוואק.

קוואק נוסדה ב-2021 על ידי ארבעה יזמים: אלון לב, מנכ"ל החברה, שעבד בפיוניר; יובל פרנבך, מנהל הטכנולוגיות הראשי שלה, בעברו איש AWS; ליאור פנסו, מנהל התפעול הראשי, שהיה איש איירון סורס ואמזון; ורן רומנו, מנהל המוצר הראשי, שהגיע לקוואק מ-וויקס. על הקרנות שהשקיעו בחברה נמנות בסמר, Amiti, סטייג' וואן ו-Leaders Fund 1. יש לה משרדים בישראל ובארצות הברית וכל עובדיה, בשתי המדינות, ייקלטו בג'ייפרוג, וישולבו במחלקת המוצר והפיתוח כצוות מומחה שממוקד בתהליכי MLOps.

ג'ייפרוג הוקמה ב-2008 וב-2020 הונפקה בנאסד"ק. היא שווה 3.66 מיליארד דולר ושער המניה שלה גדל בשנה האחרונה ביותר מ-32%. החברה מעסיקה 1,400 עובדים והמכירות שלה עלו בשנה שעברה ב-25%.

פלטפורמה אחידה למפתחים ולמדעני נתונים

הטכנולוגיה של קוואק תומכת במעל 20 ורטיקלים ומייצרת יותר מחמישה מיליארד תחזיות ביום. הפתרון המאוחד שלה ושל ג'ייפרוג אמור להציע למפתחים ולמדעני נתונים "פלטפורמה אחידה לניהול פיתוח אפליקציות מבוססות AI ואפליקציות אחרות, תוך שימוש באוטומציות ובתהליכי פיתוח מודרניים של עולם ה-DevOps ושמירה על רמת אבטחה נאותה", נמסר משתי החברות. "הפלטפורמה גם מאפשרת לצוותי פיתוח להגיע בפשטות ובקלות משלב הפיתוח לשלב הרצת מודל AI בפרודקשן, ולהימנע מניהול מקביל של כלים שדורשים כיום אינטגרציה ביניהם".

בג'ייפרוג אומרים כי רכישת קוואק תאפשר לה להציע פלטפורמה מאוחדת לעולמות אבטחת התוכנה של מודלים של AI, תוך יצירת שרשרת אספקה הוליסטית; שימוש מהיר, פשוט ושקוף במודלים לטובת תהליכי ייצור, תוך שיפור הטמעת יוזמות המשלבות בינה מלאכותית; אימון ובקרה של מודלים; ניהול מודלים כחבילות תוכנה, ומתן אפשרויות ניהול ואבטחה טובות יותר, בדומה לשיטות אבטחה של חבילות התוכנה המוכרות בשוק; אבטחה של חבילות תוכנה מבוססות AI, כחלק מהשלבים ההכרחיים של הפיתוח; הורדה של מודלים מספריות ציבוריות לצד חבילות אחרות, תוך ניהול מרכזי אחד – למניעת פרצות תוכנה וסרבול בבנייה ובניהול שרשרת האספקה; ויכולת ניטור ובקרה על קוד המקור באופן פשוט, שניתן לשחזור ועקיבה מסביבת הייצור "אחורה", עד למפתח.

לרכישה קדמה אינטגרציה בין הפתרונות הטכנולוגיים של ג'ייפרוג וקוואק, שהתבססה על הגישה של הרוכשת לניהול מודלים באופן אוניברסלי והוליסטי, תוך הסרת חסמים ומורכבויות בתהליך השימוש בכלים שונים.

שלומי בן חיים, ממייסדי ומנכ"ל ג'ייפרוג.

שלומי בן חיים, ממייסדי ומנכ"ל ג'ייפרוג. צילום: יח"צ

"ארגונים שלא ישכילו לשלב פיתוח יעיל ומאובטח באמצעות מכונות ומודלים בתחום הבינה המלאכותית – ייעלמו מהעולם", אמר שלומי בן חיים, מייסד משותף ומנכ"ל ג'ייפרוג. לדבריו, "ג'ייפרוג מספקת פלטפורמה שמאפשרת ללקוחותיה לחצות את המהפכה הדיגיטלית באמצעות פתרונות למפתחים או למכונות – שילוב מחויב המציאות בשנים הבאות. אנחנו משלבים את הפתרון של קוואק כחלק מהפלטפורמה, על מנת לאפשר ללקוחות חוויית פיתוח אחידה ואופטימלית בעולמות הבינה המלאכותית".

לב ציין כי "מתחילת הדרך, אנחנו פועלים על מנת לשנות את האופן שבו צוותי פיתוח תוכנה ומדעני נתונים עובדים יחד, כדי להביא תוצרי בינה מלאכותית כבר משלב הפיתוח. איחוד היכולות שלנו עם הפלטפורמה של ג'ייפרוג לניהול שרשרת אספקת התוכנה ואבטחתה יסלול את הדרך לצוותי הפיתוח לייצר תהליכים יעילים ובטוחים יותר, תוך הפשטה וניהול אוטומטי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים