איל וולדמן לממשלה: "לכו לאמריקה – במקום הסטארט-אפים"

"ההיי-טק הישראלי הופך להיות היי-טק אמריקני", אמר היזם הוותיק, והוסיף בציניות: "אשמח לשלוח את הממשלה הנוכחית לארצות הברית - חסר להם מועמד למפלגה הדמוקרטית"

איל וולדמן.

איל וולדמן, מייסד מלאנוקס ומבכירי היזמים בארץ, ממשיך במתקפה שלו נגד הממשלה. בכנס שנערך היום (ד') הוא אמר שהממשלה הנוכחית היא "אסון לכלכלה הישראלית" וקרא לנתניהו ולשרים "ללכת לאמריקה".

וולדמן התייחס לכך שחברות סטארט-אפ ישראליות רבות מעתיקות את פעילותן לארצות הברית. הוא אמר בכנס אסטרטגיית מיזוגים ורכישות, שערכו משרד עו"ד שיבולת, איגוד ההיי-טק הישראלי וקבוצת SRI: "זה הכול מתחיל ונגמר במה שקורה בתחום הפוליטי. הממשלה הנוכחית היא אסון לכלכלה. יש לנו שר אוצר שלא מבין שום דבר ממה שהוא עושה חוץ מלעזור לסקטור שלו. הורדת דירוג האשראי גורמת לזה שנשלם, פרט לריבית, מאות מיליארדים של דולרים".

"המשקיעים רואים את ישראל כאזור מסוכן בגלל הממשלה – הם מסתכלים על מה שקורה בעזה, בצפון ובעוד גזרות. כל עוד הממשלה קיימת, המשקיעים יבקשו שהחברות יוקמו בחו"ל. ההיי-טק הישראלי הופך להיות היי-טק אמריקני וקשה לבנות פה תעשייה טכנולוגית. במקום החברות, אשמח לשלוח את הממשלה הנוכחית לארצות הברית – חסר להם מועמד למפלגה הדמוקרטית", אמר וולדמן בציניות.

כשנשאל מה הממשלה צריכה לעשות הוא השיב: "עליה לדאוג לחינוך ושהמוסדות להשכלה גבוהה ישתפרו, כדי שיותר ילדים ילכו לחינוך טכנולוגי – ולא רק במרכז הארץ. הממשלה צריכה לדאוג לכך שסקטורים שלמים, כמו הדרוזים והחרדים, יעשו בגרות ברמה של חמש יחידות במתמטיקה ובאנגלית. וכמובן תשתיות – לקנות מחשבי על ולהביא פרופסורים מחו"ל לארץ. עליה פשוט לתת יד ומהיכולות שלה, ולבנות תשתיות. אם תהיה כאן ממשלה טובה – הכסף יזרום לכאן והפוטנציאל שלנו ימומש".

בתשובה על השאלה האם הוא נערך להשתלבות בפוליטיקה, וולדמן חזר על דברים שאמר בראיון לבלומברג בשבוע שעבר וציין: "אני לא רוצה ללכת לפוליטיקה. זה יקרה רק אם לא יהיו אנשים יותר טובים ממני".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים