הייקון מערכות עולה על דרך חדשה? יאיר אלקובי מונה למנכ"ל

אלקובי ינהל את החברה, שכמעט ומחקה את שוויה מאז שהונפקה בבורסה, במקום שלמה נמרודי, שיהיה יו"ר הדירקטוריון ● היו"ר הנוכחי, אלון בר שני, ימשיך לכהן כדירקטור בחברה

יאיר אלקובי, המנכ"ל הנכנס של הייקון מערכות.

חילופי גברי בצמרת הייקון מערכות: החברה למודת המשברים הודיעה היום (ד') על מינויו של יאיר אלקובי למנכ"ל שלה, במקום שלמה נמרודי, שפורש מהתפקיד לאחר חמש שנים וימונה ליו"ר הדירקטוריון. נמרודי יחליף בתפקיד זה את אלון בר שני, שימשיך לשמש כדירקטור. השינויים ייכנסו לתוקף ב-1 באוגוסט.

הייקון מערכות היא יצרנית טכנולוגיות אריזה, ונמצאת בבעלות משותפת של יזמי ההיי-טק הוותיקים אראל מרגלית ובני לנדא. החברה ידעה בתקופה האחרונה משברים וטלטלות, ולדו"חות המחצית הראשונה של 2023 אף צורפה לה הערת עסק חי. הייקון מחקה כמעט את כל שוויה מאז הונפקה בבורסה בתל אביב בסוף 2020, ונכון להיום, מחיר המניה שלה עומד על 126 שקלים. בשיאה הייתה החברה שווה 630 מיליון שקלים וכעת מגיע שווי השוק שלה ל-27.6 מיליון בלבד. בעקבות המשבר, הייקון נאלצה לפטר מחצית מעובדיה בזמן המלחמה.

יש לציין שלפחות לפי הדו"חות הכספיים האחרונים שהיא דיווחה עליהם לבורסה – אלה של השנה שעברה, מצבה הפיננסי לא מזהיר, בלשון המעטה: ההכנסות שלה נחתכו במהלך 2023 בכמחצית ועמדו על 8.4 מיליון דולר בלבד, בעוד שההוצאות רשמו ירידה מתונה הרבה יותר ועמדו על 13.3 מיליון. ההפסד הכולל של החברה הגיע אשתקד ל-24.2 מיליון דולר – בדומה ל-2022 ו-2021. כמו כן, הייקון סיימה את השנה עם גירעון של 3.4 מיליון דולר.

עם זאת, מנהלי החברה חזרו אופטימיים מתערוכת הדפוס הבינלאומית דרופה (Drupa), שהתקיימה לפני כחודש, ודיווחו לבורסה על כמה הסכמים ומזכרי הבנות, שנחתמו במהלכה, לרכישת מערכות Beam ממנה. בדיווח ציינה החברה כי היא מעריכה שהעסקאות האלה, באם כולן ייחתמו, יכניסו לה ב-2024 ו-2025 כ-16.5 מיליון דולר. כמו כן, בהייקון משדרים אופטימיות עם מינויו של המנכ"ל החדש. אלקובי הוא מנהל מנוסה, עם מעל 25 שנות ניסיון בעולמות הטכנולוגיה והייצור המתקדם. במהלך הקריירה שלו, אלקובי מילא תפקידי ניהול בחברות כגון KLA (לשעבר אורבוטק) ו-XJET, שם הוא התמחה בחדשנות, התבססות בשוק הגלובלי ויישום אסטרטגיות עסקיות יעילות. הוא מביא עימו גם ניסיון בניהול בינלאומי, לאחר שכיהן בתפקידי ניהול שונים באסיה.

אלקובי הוא בעל תואר ראשון בהנדסת מכונות מהטכניון ותואר שני ניהולי מאוניברסיטת חיפה, והשתתף בתוכניות מנהלים בסטנפורד ובמכון למינהל של הטכניון.

"נמרודי הוביל את החברה דרך סדרת משברים"

לדברי נמרודי, "לאחר מעל חמש שנים בתפקיד המנכ"ל, עם מומנטום חיובי, זה הזמן הנכון להעביר את שרביט הניהול למנכ"ל חדש, שימשיך את תהליך הצמיחה של החברה. אלקובי הוא האיש המתאים להוביל את הייקון מערכות לשלב הבא במסע הטרנספורמציה הדיגיטלית שלה. הוא מנהל מקצועי, בעל ניסיון וידע רב בתחום הטכנולוגיה, ואני בטוח שכניסתו לתפקיד תשיא ערך רב לחברה ותתרום לפעילותה. בהנהלת אלקובי ויחד עם חברי ההנהלה נוביל את החברה לפסי צמיחה ורווחיות".

בר שני ציין כי "החלפת מנכ״ל היא תמיד אירוע משמעותי בחייה של כל חברה, במיוחד כשמדובר במנכ״ל שהוביל את החברה דרך סדרת משברים – החל מתקופת הקורונה, עבור במשברי האנרגיה והריבית הגלובליים, והמשבר הפוליטי והמלחמה הקשה כעת. נמרודי הפגין נחישות, תשוקה, מנהיגות ודוגמה אישית, תוך מיקוד החברה סביב לקוחותיה. הוא בנה צוות ניהולי מקצועי, שביחד הצליח לייצר בסיס לקוחות משמעותי עם שיעור גבוה של מכירות חוזרות. זה זמן מצוין למנות מנכ״ל בעל ניסיון רב, צעיר יותר. לאלקובי יש את הניסיון הנדרש ואני מעודד באשר לעתיד החברה".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים