אהבה בשחקים: הבן של לארי אליסון רכש את אימפריית הבידור פרמאונט

סקיידאנס של דיוויד אליסון קנתה את החברה בשמונה מיליארד דולר, מהם שישה מיליארד שישקיע אביו ● מעתה יהיה השחקן לשעבר ובנו של מייסד אורקל הבעלים של האימפריה שחולשת על האולפנים הוותיקים, MTV ,CBS ועוד

דיוויד אליסון, הבעלים של פרמאונט.

לאחר דיונים רבים, שארכו חודשים רבים, אחד מאולפני הסרטים הידועים בעולם, פרמאונט, נמכר לדיוויד אליסון, הבן של לארי אליסון, מייסד וסמנכ"ל הטכנולוגיות של אורקל. סכום העסקה עומד על מעל שמונה מיליארד דולר, כאשר שישה מיליארד מהם יגיעו מכספו של האבא.

ההודעה על העסקה פורסמה שלשום (א'). כך נוצרה עוד אימפריה הוליוודית, בעלת שווי של 28 מיליארד דולר. הרכישה בוצעה על ידי סקיידאנס של אליסון הבן, מה שיביא למיזוג בין החברות וייתן לאליסון שליטה באימפריית מדיה ענקית, שכוללת, בין השאר, את CBS ו-MTV, חברת הפצת סרטים ואולפני קולנוע.

בעלת השליטה בפרמאונט, שרי רדסטון, תמכור את חלקה בחברה הוותיקה, וכך ייווצר מיזוג מורכב ורב שלבים בין שתי החברות, שכבר עבדו בשיתוף פעולה בעבר. סאמנר רדסטון, אביה של שרי, הוא שהביא לכך שרשת הדרייב אין שהייתה בבעלות המשפחה נהייתה אימפריית בידור. זו כוללת את אולפני הסרטים פרמאונט, את חברת הפצת הסרטים, את רשת CBS ואת ערוצי הכבלים קומדי סנטרל, ניקלודאון ו-MTV. פרמאונט אחראית לכמה להיטים וסרטים מפורסמים, ביניהם טיטניק, הסנדק, משימה בלתי אפשרית וארוחת בוקר בטיפאני'ס. סקיידאנס הייתה שותפה לפרמאונט בהפקת הסרטים אהבה בשחקים: מאווריק ומשימה בלתי אפשרית: נקמת מוות.

האבא – ענק טכנולוגיה, הבן – בעלים של ענקית קולנוע ובידור

אליסון בן ה-41, שהיה שחקן לפני שהחליט לעבור לתחום ההפקה והקים את סקיידאנס, אחראי גם ללהיט Star Trek Into Darkness, שיצא ב-2013. בעבר, חברת ההפקה בבעלותו הסתייעה בכיסים העמוקים של אליסון האב כדי לממן כמה מהסרטים שהפיקה.

אחותו של דיוויד, מייגן אליסון – גם היא שחקנית בהוליווד. ב-2011 היא הקימה את אנאפורנה, שהפיקה את הסרטים היא (Her) וחלום אמריקני (American Hustle). אשתו של דיוויד אליסון, סנדרה לין, היא זמרת-יוצרת ומבצעת שירי קאנטרי. ג'ף של, לשעבר המנכ"ל של NBC Universal, הצטרף בשנה שעברה לרדבירד קפיטל – קרן שמשקיעה בסקיידאנס, ובמסגרת העסקה הנוכחית הוא ימונה לנשיא פרמאונט.

האתגרים: ירידה בשווי החברה ושירות סטרימינג לא רווחי

אליסון הבן צפוי להתמודד בפרמאונט עם שני אתגרים בולטים: השווי של החברה פחת ביותר מ-16 מיליארד דולר בחמש השנים האחרונות ושירות הזרמת התוכן שלה לא רווחי. הוא הבטיח להזרים לנרכשת סכום של 1.5 מיליארד דולר לחיזוק מצבה הפיננסי, ומסר כי הוא "ישפר ויחדש את פרמאונט ו-CBS", ויגדיל את ההשקעה בפלטפורמות דיגיטליות.

על אף שלסקיידאנס יש מערכת יחסים עמוקה עם פרמאונט, היא הפיקה סרטים גם עבור אולפנים הוליוודיים אחרים. כך, יש לה חוזה רב שנתי להפקת סרטי אנימציה עבור נטפליקס והיא משתפת פעולה עם אמזון בכמה סרטים, וכן עם ליגת הפוטבול הלאומית של ארצות הברית, ה-NFL. בשנה שעברה היא הפיקה את אייר (Air) – סרט על יצירת המותג אייר ג'ורדן של נייקי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים