מהיום: תשתיות התקשורת בבתים חדשים תהינה גנריות ותוכלנה לשמש את כל המתחרות

על פי היוזמה של שרי הפנים והתקשורת, שקובעת תקנות חדשות בנושא התכנון והבנייה, בכל בניין מגורים חדש יותקנו תשתיות תקשורת מודרניות לשירותי טלפון, רדיו, טלוויזיה ואינטרנט, המותאמות לכל החברות הפועלות בישראל ● כך, כל דייר יוכל להתחבר לשירותי התקשורת השונים מכל חדר בדירה באמצעות כל חברת תקשורת - לפי בחירתו

שרי הפנים והתקשורת פרסמו היום (ג') תקנות חדשות בנושא התכנון והבנייה, הקובעות שמעתה יותקנו בכל בניין מגורים חדש תשתיות תקשורת מודרניות לשירותי טלפון, רדיו, טלוויזיה ואינטרנט, המותאמות לכל ספקי התקשורת בישראל. בהתאם לתקנות החדשות, כל דייר יוכל להתחבר לשירותי התקשורת השונים מכל חדר בדירה ובאמצעות כל חברת תקשורת לפי בחירתו, ללא צורך בהתקנה חיצונית של כבלים ובאופן מיידי עם כניסתו לדירה.

בהתאם לתקנות החדשות, יש להתקין את תשתיות התקשורת באופן סמוי, על מנת לשמור על האסטטיקה בבניין. התקנות כוללות גם הנחיות בטיחות בדבר התקנת החיבורים, הכבלים, ארונות ותיבות התקשורת באופן בטיחותי. בנוסף, התקנות קובעות דרישות מינימום לכבילה תת קרקעית במבני מסחר, משרדים או תעסוקה. בנוסף לכל אלו, במבני מסחר, תונח גם תשתית תת קרקעית לשירותי תקשורת.

מסתבר שהבעלות על התשתית, בצירוף הבדלים טכנולוגיים בין תשתיות דומות, היוו חסם בפני התחרות בענף, משום שאנשים רבים חששו לעבור בין מפעילים מהסיבה הזו. למשל, כשהחלה יס (yes) לפעול, ניסו חברות הכבלים – עוד בטרם הקמת הוט (HOT) – להצר את צעדי מי שניסה לעבור ל-יס, וגררו את הצדדים לוויכוח באשר לשאלת הבעלות על התשתית. התקנות שהוצאו אז אפשרו ל-יס להשתמש בתשתית הכבילה שבתוך הבית, למרות שזו הוקמה על ידי טכנאי חברות הכבלים.

לטענת משרד התקשורת, התקנות הקודמות לא נתנו מענה מספק לשינויים שחלו בשוק התקשורת ולא אפשרו תחרות חופשית בין ספקי התקשורת השונים. בהודעה משותפת שהוציאו, כתבו שר התקשורת – משה כחלון, ושר הפנים – אלי ישי, כי "בעולם של ריבוי מפעילים וריבוי טכנולוגיות, חשוב להסיר חסמי שימוש לציבור הצרכנים ולאפשר להם חווית צריכה מהנה של כלל שירותי התקשורת מכל החברות המתחרות, בכל המרחב הדירתי ולמנוע התקנת כבלי תקשורת חיצוניים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אופיר

    וואו. ממש עושים משהו בשביל הצרכנים? בלתי נתפס...

אירועים קרובים