"המטרה: להבטיח רציפות מרבית של פעולת מערכות ה-IT בצבא"

"כזו שתהיה בהלימה לפעילות הבלתי פוסקת שלו - במלחמה ולאחריה", כך אמרה לירון פרבר, מנהלת הטכנולוגיות של פרולוג'יק

לירון פרבר, מנהלת הטכנולוגיות של פרולוג'יק.

"בסופו של יום, המטרה היא להבטיח רציפות מרבית של פעולת מערכות ה-IT בצה"ל, כזו שתהיה בהלימה לפעילות הבלתי פוסקת שלו – במלחמה ולאחריה", כך אמרה לירון פרבר, מנהלת הטכנולוגיות של פרולוג'יק.

פרבר דיברה בכנס התקשוב הצבאי IT for IDF 2024 של אנשים ומחשבים, שנערך היום (ד') במתחם האירועים והכנסים לאגו בראשון לציון. השתתפו בו מאות מהמגזר הביטחוני והנחה אותו סא"ל (מיל') אודי קאוף, יו"ר ועדת התוכן של הכנס.

לדברי פרבר, "המעבר לשעת חירום ב-7 באוקטובר יצר מציאות חדשה, שהצריכה מהמערכת הצבאית התמודדות עם אתגרים בסדרי גודל שלא הכרנו. בתוך שעות ספורות, המערכות נדרכו עד הקצה, היקפי הפעילות גדלו באופן אקספוננציאלי, מהשטח עלו צרכים חדשים ודרישות חדשות – והכול קרה במהירות ובהפתעה מוחלטת".

"לדוגמה, גיוס המילואים", אמרה. "בתוך יממה אחת או שתיים גויסו מאות אלפי אנשים, שבבת אחת היה צריך לצייד, לחמש ולהאכיל אותם – והכול התבצע תוך כדי לחימה בדרום וכניסה לכוננות לחימה בצפון". היא ציינה כי "צריך לזכור: כיום לא מתבצע גיוס או שחרור של איש מילואים, או שינוע של מנת מזון, ארגז תחמושת או חלק חילוף – בלי שהדבר יקבל ביטוי בדמות טרנזאקציה במערכות המידע הצבאיות".

אימוץ פרו-אקטיבי של פתרונות להבטחת ניהול אופטימלי של מערכות המידע

"כדי להבטיח ניהול ותפעול אופטימליים של מערכות המידע, יש לאמץ פתרונות המאפשרים בצורה פרו-אקטיבית להימנע מנקודות תורפה ומצווארי בקבוק", הוסיפה פרבר. "כך, מערכי האחסון נדרשים לתפקוד מיטבי דווקא בתקופה עמוסה זו. תפקוד שכזה יבטיח זמינות גבוהה של המערכות והמידע הנאגר בהן ושליפה מהירה שלו, ויסייע למקבלי ההחלטות לקבל תמונה קרובה לזמן אמת של המתרחש בשטח. המענה לאתגר הוא ניהול של מערכי האחסון הארגוניים באמצעות פתרון של סולארווינדס, שאותה אנחנו מייצגים בישראל. פתרון זה מאפשר לנהל את מערכות האחסון, לנטר את הביצועים שלהן, לאתר נקודות כשל או צווארי בקבוק, וכך לטפל בצורה פרו-אקטיבית בתקלות – ולעשות זאת בעלויות תפעוליות נמוכות".

"תרחישים נוספים שאפשר להתאים להם פתרונות טכנולוגיים ייעודיים כוללים את ניהול ההתקנים המתחברים לרשת הארגונית", ציינה. "אנחנו מציעים את מוצר Secpod SanerNow לניהול מרוכז של כל המכשירים המחוברים לרשת". היא הוסיפה כי "יש לנו פתרונות לניהול סביבת האפליקציות הארגוניות, לניהול ההרשאות הארגוניות, לטיפול בתחומי פגיעויות ועדכוני התוכנה ועוד".

"הדרך היחידה להתמודד עם אתגרים אלה היא באמצעות מערך תקשוב שעובד בצורה רציפה, בלא הפסקה, בצורה מיטבית – ובטוחה", סיימה פרבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים