מודל AI חדש של מיקרוסופט מאפשר שימוש בגיליונות אלקטרוניים ב-LLMs

מודל SpreadsheetLLM מאפשר להמיר נתונים ששמורים בגיליונות אלקטרוניים ולהעביר אותם למודל LLM כדי לספק עוד תובנות, עוד היסקים וגם, עם הזמן, עוד חומרים לצורך אימון של הדור הבא של המודלים

תובנות נוספות מגיליונות אלקטרוניים.

קבוצת חוקרים שעובדים במיקרוסופט חשפה מודל בינה מלאכותית חדש, שנועד לאפשר להשתמש בגיליונות אלקטרוניים עבור מודלי שפה גדולה. המודל החדש, שמכונה בשם SpreadsheetLLM, מאפשר להמיר למעשה נתונים ששמורים בגיליונות אלקטרוניים, השמורים כידוע בטבלאות דו ממדיות, כדי שאפשר יהיה להעביר אותם למודל LLM של כל חברה אחרת, בין אם מדובר במטא, OpenAI או מיקרוסופט עצמה, כדי לספק עוד תובנות, עוד היסקים וגם, עם הזמן, עוד חומרים לצורך אימון של הדור הבא של המודלים.

במקביל לפעולת ההמרה, SpreadsheetLLM מבצע גם דחיסה משופרת מאוד כדי להקל על עיבוד החומר, תוך שמירה על המודעות של המודל לכך שהתוכן מגיע במקור מגיליון אלקטרוני, ותוך שהוא מאפשר גם להבין במהירות מה בעצם המטרה של טבלה כזו או אחרת בגיליון.

"SpreadsheetLLM הוא גישה לקידוד תוכן של גיליון אלקטרוני והמרתו לפורמט שניתן להשתמש בו עם מודלי של שפה גדולה, והוא מאפשר למודלים אלה להגיב גם על תוכן ששמור בגיליון האלקטרוני", מסרו החוקרים, שגם הסבירו, שלמעשה מדובר בסוג של תווכה בין הגיליון לבין המודלים האחרים.

לפי החוקרים, המטרה מראש הייתה להוכיח שניתן להפיק יותר תובנות מגיליונות אלקטרוניים עבור מגוון רחב של מטלות. ברשימה של המטלות הללו ניתן למצוא מודיעין לקבלת החלטות, אנליטיקה רחבה וגם שימושים עבור מודלים פיננסיים.

"מודלים קיימים מתקשים להבין ולהגיב על תוכן גיליון אלקטרוני בשל האופי המובנה של הנתונים והנוכחות של נוסחאות והפניות", הם הוסיפו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים