האם סם אלטמן עומד לוותר על השם ChatGPT?

ואולי בכלל לשנות את שילוב האותיות GPT, שנושאים כל דגמי השפה הגדולים של החברה, כולל ה-LLM החדש ששוחרר וששמו המסורבל הוא GPT-4o Mini? ● אלטמן פשוט הודה ב-X בצורך בשינוי השמי, אך לא ברור מה יקרה כעת

ישנה את שם המוצרים של החברה? סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI.

המנכ"ל והמייסד השותף של OpenAI, סם אלטמן, הסכים באחרונה לקביעה שיש צורך בשם חדש לשירותי החברה. לא ברור אם מדובר בשינוי לשמו של צ'אטבוט ה-AI המפורסם של החברה – ChatGPT – או לשינוי שמי אחר. ההסכמה העקרונית הזו הגיעה בעקבות שחרורו של מודל שפה גדול (LLM) חדש של החברה, GPT-4o Mini שמו, שיש להודות כי הוא שם די מסורבל. אלטמן הסכים עם ציוץ שהופנה אליו וטען כי יש לחדש את ערכת השמות של כלי החברה, שכל מוצריה למעשה מתבססים על הרכב האותיות GPT.

כאמור, OpenAI הכריזה ביום ה' האחרון על שחרורו של MML חדש, עליו דיווחנו, שאותו תיארה החברה כ"דגם הקטן והחסכוני ביותר שלנו". 

GPT-4o Mini – שהוא כאמור הדגם העדכני ביותר ששחרה OpenAI עד כה – מתהדר ביכולות משופרות, בתגובה מהירה בהרבה וביותר תחכום, ועם זאת יהיה זול ב-60% מהמודל שהחברה הציגה לפניו, GPT-3.5 Turbo.

המנכ"ל אלטמן קידם את המודל ברשתות החברתיות, והדגיש את מהירותו וחסכוניותו, בתוך שהוא כותב בפרסום ב-X כי "אנשים מאוד מאוד יאהבו להשתמש במודל החדש". בהמשך אלטמן הגיב לדברי משתמש בשם Shea, שכתב לו בתגובה על שחרור המודל: "חבר'ה, אתם צריכים שיפוץ דחוף בערכת השמות שלכם", וענה: "חחח, אכן אנחנו צריכים".

נזכיר כי מאז ששחררה החברה את ChatGPT החלוצי והמשבש שלה בשלהי 2022, השתמשה OpenAI באותה נגזרת שמות שהתבססו על האותיות GPT בכלל מוצריה. הערתו העקרונית של אלטמן על נכונותו לשנות שם, וההכרה בכך שהפועלה נדרשת, טרם התגבשו לכדי מעשים. כעת נותר להמתין ולגלות אם אכן החברה תאמץ שמות חדשים למוצריה הבאים, או שאלטמן היה פשוט מנומס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים