וויז לא תירכש על ידי גוגל; מעדיפה לצאת להנפקה

החברה החליטה להגיד "לא" להצעה של גוגל לרכוש אותה תמורת 23 מיליארד דולר, ובמקום זאת להתמקד בהנפקה ובניסיון להגיע להכנסות חוזרות שנתיות של מיליארד דולר

מייסדי וויז. מימין: רועי רזניק, עמי לוטבק, אסף רפפורט וינון קוסטיקה.

עסקת הענק שדובר עליה כה רבות בימים האחרונים, שבה גוגל הייתה אמורה לרכוש את וויז תמורת 23 מיליארד דולר – לא תצא אל הפועל, בסופו של דבר. במקום זה, החברה הישראלית מעדיפה להתכונן לקראת יציאה להנפקה, ותתמקד במאמץ להגיע להכנסות חוזרות שנתיות (ARR) של מיליארד דולר.

במייל שאסף רפפורט, מנכ"ל וויז ואחד מארבעת מייסדיה, שלח הלילה (ג') לעובדים, ושצוטט ברויטרס, הוא כתב: "להגיד 'לא' להצעה כזאת מחמיאה זה קשה, אבל עם הצוות יוצא הדופן שלנו, אני בטוח בהחלטה הזאת". הוא לא הזכיר במייל את שמה של גוגל או החברה האם שלה, אלפבית.

על פי CNBC, ההחלטה להגיד "לא" להצעה של גוגל-אלפבית נבעה גם מדאגות של משקיעים ומחששות שנוגעים לתחום ההגבלים העסקיים.

בהחלטתה לוותר את הרכישה ובמקום זאת ללכת על הנפקה והגעה ל-ARR של מיליארד דולר חוזרת וויז ליעדים הקודמים שלה, שהיא הציבה הרבה לפני השיחות עם גוגל. וויז היא אחת החברות הצומחות במהירות הרבה ביותר בהיסטוריה, ודאי של ההיי-טק הישראלי: היא הוקמה בתחילת 2020 ותשעה חודשים בלבד לאחר מכן כבר הייתה ליוניקורן (חברה בעלת שווי של מעל מיליארד דולר). סבב הגיוס האחרון של החברה נעשה על פי שווי של 12 מיליארד. כלומר, אם עסקת המכירה שלה לגוגל הייתה יוצאת לפועל, היא הייתה נעשית לפי שווי חברה כמעט כפול מכך.

נראה שנסגר הגולל גם על הצעות אפשריות אחרות

אמנם, בתעשייה כמו ההיי-טק אין לדעת מה ילד יום, אבל נראה שהמייל של רפפורט סוגר את הגולל גם על הצעות מצד חברות אחרות לרכישתה של וויז, שייתכן שהיו עולות על השולחן אם המגעים עם גוגל היו מסתיימים מסיבות אחרות. רפפורט ושלושת שותפיו לייסוד וויז – ינון קוסטיקה, עמי לוטבק ורועי רזניק – כבר מכרו חברת סטארט-אפ אחר שהקימו, אדאלום, למיקרוסופט, תמורת 320 מיליון דולר – סכום צנוע בהרבה לעומת זה שעמד על הפרק הפעם.

וויז עוסקת בתחום הלוהט של אבטחת ענן. המוצר שלה, המבוסס על בינה מלאכותית, מסייע לארגונים לזהות ולהסיר מהדרך איומים קריטיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים