אפלייד סיסטמס רוכשת את פלאנק הישראלית בכרבע מיליארד דולר

הנרכשת מציעה פלטפורמה מבוססת AI לעולם הביטוח, שאוספת ומאגמת נתונם ומידע עסקי לטובת קבלת החלטות בצורה טובה יותר ● אפלייד תקים מרכז פיתוח בישראל, שיתבסס על פלאנק

היזמים שמאחורי פלאנק: אלעד צור, מנכ"ל החברה, אמיר כהן, סמנכ''ל הטכנולוגיות שלה, ודוד שפירו.

אפלייד סיסטמס האמריקנית רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי פלאנק – כך פורסם אתמול (ג'). היקף הרכישה לא נמסר, אולם גורמים בענף העריכו אותו בכרבע מיליארד דולר. בשל הרכישה, אפלייד תקים מרכז פיתוח בישראל.

פלאנק פיתחה פלטפורמה מבוססת AI לטובת עולם הביטוח. היא הוקמה ב-2016 על ידי אלעד צור, מנכ"ל החברה, אמיר כהן, סמנכ"ל הטכנולוגיות שלה, ודוד שפירו. הפלטפורמה שהנרכשת פיתחה אוספת ומאגמת נתונים ומידע עסקי פומבי לטובת בנייה של תובנות מבוססות דאטה. בעזרתן ניתן לקבל הערכות מדויקות ונכונות יותר של רמות סיכון, לקדם תהליכי חיתום – וכך להגדיל את הפרמיות. מאז הקמתה, פלאנק גייסה 73 מיליון דולר מקרנות הון-סיכון. כחלק מהעסקה, צור ימונה לסמנכ"ל AI ראשי באפלייד סיסטמס, ו-65 עובדי פלאנק ייקלטו בחברה הרוכשת.

אפלייד היא חברה פרטית שמונה 2,700 עובדים. קרן ההון הפרטית הלמן & פרידמן היא בעלת מניות הרוב שלה מאז 2014. החברה היא ספקית מהגדולות בעולם של מערכות ניהול ביטוח מבוססות ענן. הרוכשת ציינה בהודעתה כי היא מצפה ש-"הרכישה תרחיב באופן משמעותי ותאיץ את אספקת יכולות הבינה המלאכותית בכל היצע המוצרים שלנו". טיילור רודס, מנכ"ל החברה, אמר כי "אנחנו מאמינים שהגיע הזמן לנקוט בצעדים נועזים להוביל את תעשיית הביטוח בגילוי וביישום היתרונות שיש ל-AI להציע".

"הקמנו את פלאנק מתוך אמונה שגישה לנתונים בזמן אמת, כדי לקבל תמונה מלאה של מצב העסק, היא חיונית יותר מאי פעם", אמר צור. "כך ניתן לזהות את גורמי הסיכון האמיתיים שהם בליבת עסקי הביטוח. המוצר שלנו, המבוסס על יכולות ה-AI, מציע גישה למידע עסקי בזמן אמת, במטרה להעניק תמונת מצב מלאה וחיונית על עסקים עבור חברות הביטוח. המוצר מזהה גורמי סיכון לעסק ומאפשר לגופי הביטוח להתאים את תנאי הפוליסה למבוטח, תוך כדי התייעלות כספית". צור עבד בעבר ב-BlueTail, שעסקה בכריית מידע ונמכרה לסיילספורס לפני יותר מעשור.

בחודשים האחרונים אפלייד שחררה את הגרסאות הראשונות שלה לתכונות המופעלות על ידי AI במוצריה. היא ערכה ניסויים לבחינת יכולות בינה מלאכותית שונות, ועשתה זאת במעבדת ה-AI שלה בשיתוף כמה גופי ביטוח גדולים. "מקרי שימוש אלה הציפו בפנינו הזדמנויות משמעותיות לצמצום חוסר היעילות ולהפקת יותר ערך מהנתונים", נמסר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים