החל הקרב הגדול על החיפוש: OpenAI השיקה את SearchGPT

החברה למעשה הכריזה על הקרב עם מנוע החיפוש של גוגל, ומאפשרת למשתמשים לקבל תמונות, מידע וקישורים מהרשת, בהתבסס על GenAI ● בינתיים, SearchGPT הושק כאבטיפוס לקבוצת משתמשים קטנה, על גבי בינג של מיקרוסופט

יאיים על ההגמוניה של גוגל? SearchGPT מבית OpenAI.

הקרב הגדול שלו חיכו כולם, ממש מהרגע הראשון שבו OpenAI הציגה את GPT, הולך והופך למוחשי: החברה חשפה בסוף השבוע את SearchGPT – תכונה חדשה, שמפנה באופן ישיר את הכוונת אל מנוע החיפוש של גוגל, שמוביל את השוק בעוצמתיות לאורך שנים. המנוע החדש מתחבר לבינג של מיקרוסופט, שמבססת את מוצרי הבינה המלאכותית שלה על הטכנולוגיות של OpenAI.

מבחינת ממשק משתמש, אין כמעט הבדל בין SearchGPT לצ'טבוט הפופולרי של החברה, ChatGPT. כמו במקרה של הצ'טבוט, לא מבצעים ב-SearchGPT חיפוש בסגנון הישן, אלא שואלים את המנוע שאילתה והתשובה מכילה מידע ותמונות מהרשת, יחד עם קישורים רלוונטיים. בנוסף, בנוהל המוכר, אפשר להמשיך ולשאול עוד שאלות לגבי התשובות, ואז יופיעו בפס צד אפשרויות לחיפושים מוצעים נוספים שמתייחסים לשאילתה המקורית.

מנוע החיפוש החדש, שמוגדר על ידי החברה כאב טיפוס, פתוח בינתיים רק לקבוצה קטנה של משתמשים, אבל OpenAI פתחה רשימת המתנה.

"קבלת תשובות באינטרנט עשויה לדרוש מאמץ רב, ולעתים קרובות דורשת ניסיונות מרובים כדי להשיג תוצאות רלוונטיות. אנחנו מאמינים שעל ידי שיפור יכולות השיחה של המודלים שלנו עם מידע בזמן אמת מהאינטרנט תוכלו למצוא את מה שאתם מחפשים מהר וקל יותר", נכתב בבלוג של החברה.

בנוסף, מבהירים ב-OpenAI שיש הבדל בסיסי משמעותי בין ChatGPT ל-SearchGPT – קיימת הפרדה בין מנוע החיפוש ליסודות האימון ליצירת הבינה המלאכותית היוצרת של הצ'טבוט. כמו כן, מבהירה החברה שגם אתרים שבחרו שלא ניתן יהיה להשתמש בהם לצורך אימון הצ'טבוט יכולים להופיע בחיפוש, כמו כל אתר אחר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים