דל מפטרת עובדים – כדי "להפוך לחברה רזה יותר"

דל אישרה את דבר הפיטורים וכתבה כי "אנחנו מאחדים צוותים ומתעדפים היכן אנחנו משקיעים לאורך ולרוחב החברה" ● היא לא מסרה מה מספר המפוטרים, ולא ברור האם ועד כמה מושפעת הפעילות שלה בישראל

פיטורים ב-דל.

דל מפטרת בימים אלה עובדים, כדי "להפוך לחברה רזה יותר", לדבריה. החברה אישרה את דבר הפיטורים במענה לדיווחים בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית, אולם לא מסרה מספרים. כמו כן, טרם התקבלה תגובה מהחברה בישראל האם הפעילות המקומית של החברה כלולה בגל הפיטורים.

בעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית למדו על הפיטורים מהודעות בפורומים מתאימים, משינויי סטטוס בלינקדאין, כולל של עובדים ותיקים בחברה, ומדיווחים של עובדים שראו את עמיתיהם אורזים את החפצים שלהם. רבים מאותם עובדים מגיעים מפעילות המכירות של החברה.

במזכר ששלחו לעובדים ביל סקאנל, נשיא פעילות המכירות והלקוחות הגלובלית ב-דל, וג'ון ביירן, נשיא תחום הערוצים הגלובליים בחברה, הם השתמשו במילים "ייעול שכבות הניהול", במקום במילה "פיטורים". השניים צופים ש-דל תצמח מהר יותר מהצמיחה בשוק, עקב "השאת ערך טובה יותר של ה-IT המודרני והבינה המלאכותית" ללקוחותיה.

בהודעה הרשמית של החברה נכתב כי "דרך ארגון מחדש של הצוותים שלנו שאחראים על ההגעה לשוק של המוצרים, ובמסגרת סדרה מתמשכת של פעולות, אנחנו הופכים לחברה רזה יותר. אנחנו מאחדים צוותים ומתעדפים היכן אנחנו משקיעים לאורך ולרוחב החברה. אנחנו מצמיחים את העסקים שלנו באופן שוטף, כדי לספק את החדשנות, הערך והשירות הטובים ביותר ללקוחות ולשותפים שלנו".

גל שני של פיטורים בשנתיים

כמה מהעובדים של דל הביעו תסכול על גל הפיטורים ברשתות החברתיות ובפורומים, וחשש שהם ייכללו בגל זה. אחד מהם כתב באתר Thelayoff.com, תחת הכותרת "יותר ממספר ב-דל", כי "אני לא בטוח אם אהיה הפעם ברשימה, אבל רבים יהיו". הוא הוסיף כי "עם התדירות (הגבוהה – י"ה) של הפיטורים, אני לא יכול להיות בטוח שלא יהיו עוד (גלי פיטורים – י"ה) בעתיד. שרדתי עד כה, אבל כמעט חצי מהצוות שלי הלך, לעומת מה שהיה לפני שנתיים".

ואמנם, הגל הנוכחי בא לאחר שבשנה שעברה פיטרה החברה כ-13 אלף איש והפחיתה את מספר העובדים שלה ל-120 אלף. על פי הרג'יסטר, המטרה הסופית של החברה היא לצמצם את מספר העובדים שלה לפחות מ-100 אלף. עוד נכתב בדיווח כי מרבית העובדים המפוטרים יקבלו פיצויי פיטורים בסכום של שכר של חודשיים ועוד בין שבוע ל-26 שבועות, כמו גם בונוסים חלקיים, במידה שהם זכאים לכאלה.

דל חוותה בשנה הכספית האחרונה ירידה של 14% במכירות שלה, ואלה עמדו על 88.4 מיליארד דולר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים