אילון מאסק נגד ראש ממשלת בריטניה – וסם אלטמן

מאסק החל ב-"מלחמת מילים" מול קיר סטרמר, על רקע המהומות שמתחוללות בימים אלה בממלכה המאוחדת ● בחזית אחרת, הוא הגיש מחדש את התביעה שאותה ביטל נגד אלטמן ו-OpenAI

אילון מאסק.

אילון מאסק ממשיך לעשות כותרות, כשהפעם הן קשורות, בשני מקרים שונים, במהומות בבריטניה וב-OpenAI.

באחת החזיתות, מאסק, שבאחרונה נחשפה התרומה שלו לדונלד טראמפ בבחירות בארצות הברית, מתערב גם בנעשה בבריטניה: בימים אלה מנהל המיליארדר האמריקני "מלחמת מילים" עם ראש הממשלה החדשה של הממלכה המאוחדת, קיר סטרמר, סביב המהומות שהמדינה חווה בימים אלה.

המהומות החלו לפני ימים אחדים בערים שונות בבריטניה, על רקע משבר ההגירה. מפגינים מהימין הקיצוני הבריטי תקפו, בין היתר, מסגדים ומלונות שבהם שוהים מבקשי מקלט. ככל הנראה, המהומות פרצו לאחר שפורסמו פייק ניוז ברשתות החברתיות. שר הטכנולוגיה הבריטי, פיטר קייל, אף נפגש אתמול (ב') עם המנהלים של טיקטוק, מטא וגוגל, "כדי להבהיר להם את האחריות המוטלת עליהם להמשיך לעבוד איתנו על מנת לעצור את ההפצה של מיסאינפורמציה והסתה", לדבריו.

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטרמר.

ראש ממשלת בריטניה, קיר סטרמר. צילום: ShutterStock

בעוד שנציגי מטא, טיקטוק וגוגל נכחו בפגישה, כאמור, מאסק המשיך ב-"מלחמת המילים" מול ראש הממשלה הבריטי. תחילת אותה "מלחמה" הייתה בסרטון מהמהומות שמאסק שיתף, כשלצידו הוא צייץ: "מלחמת אזרחים (בבריטניה – י"ה) היא דבר בלתי נמנע". דובר מטעמו של סטרמר דחה, זמן קצר לאחר מכן, את הדברים ואמר כי "אין כל הצדקה לתגובות כמו זו". "כל מי שמשתמש באלימות אונליין – יפגוש את מלוא כוחו של החוק", הוסיף.

בהמשך, מאסק הגיב לציוץ שכלל סרטון של סטרמר שבו הוא גינה אלימות נגד מוסלמים, וכתב: "האם אתה לא צריך להיות מודאג ממתקפות על *כל* הקהילות?". בהמשך הוא כינה את סטרמר: "Two-tier Keir".

מעניין יהיה לראות האם "מלחמת המילים" הזאת בין מאסק ליושב בדאונינג 10 תימשך וכיצד, ומה יהיו ההשלכות שלה, אם בכלל.

המאבק המשפטי בין מאסק לאלטמן – חוזר

בחזית אחרת, מאסק הגיש באחרונה מחדש את תביעתו נגד OpenAI והמייסד והמנכ"ל שלה, סם אלטמן – תביעה שנוגעת לבינה מלאכותית. מאסק הגיש את התביעה בתחילה בחודש פברואר, אולם לפני כחודשיים ביטל אותה. אתמול דווח כי הוא הגיש אותה מחדש.

מאסק סייע לאלטמן לייסד את ממציאת ה-ChatGPT ב-2015. בתביעתו הוא טוען כי מאז, החברה זנחה את מטרתה להיות ארגון ללא כוונת רווח שמסייע למין האנושי – לטובת מכירה של חלק מטכנולוגיית ה-AI המתקדמת שלה ללקוחות פרטיים, ובכך ליצירה של רווחים. מאסק, שהשקיע 44 מיליון דולר בסבב הסיד של OpenAI, אף טוען כי בחברה הבטיחו לו שכל הטכנולוגיה שלהם תהיה בקוד פתוח.

סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI.

סם אלטמן, מייסד ומנכ"ל OpenAI. צילום: ShutterStock

לטענת מאסק, אלטמן ושותפיו הטעו אותו, ו-"הסתמכו על דאגתו מפני סכנות ה-AI" כדי לקבל את כספו. לדבריו, לא הייתה לאלטמן ושותפיו כל כוונה לעמוד בהבטחה שלהם. על פי כתב התביעה, אלטמן פיתה את מאסק להשקיע ב-OpenAI, וכשהבין שהחברה תחל בקרוב לראות רווחים מטכנולוגיית הבינה המלאכותית הכללית (AGI), הוא (אלטמן) גייס אותו (את מאסק) להיות ה-"בנק" שלו, ו-"הפך את OpenAI לבוננזה ששווה מיליארדים". מאסק כינה את המעשים של אלטמן ושותפיו כלא פחות מ-"בגידה".

OpenAI סירבה להגיב על התביעה המחודשת. לאחר הגשת התביעה המקורית היא דחתה את טענותיו של מאסק, ופרסמה תכתובות מייל שמראות שהוא היה מודע לכך שהחברה זקוקה לכסף למימון כוח המחשוב שנועד לפיתוח מודלי ה-AI שלה. זאת, בניגוד לטענת מאסק שהוא הוטעה לחשוב שאין לחברה כוונת רווח. לאחר מכן, עורכי הדין של מאסק ביטלו את התביעה ללא כל הסבר, וכעת, כאמור, היא הוגשה מחדש.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. הכתבה מתעלמת ממלחמת האזרחים האיסלמית נגד אזרחי הממלכה

    וחבל שכך.

אירועים קרובים