מחקר: יותר ארגונים משלמים יותר דמי כופר

גובה התשלום - 2.5 מיליון דולרים בממוצע * כל ארגון חווה בממוצע שמונה מתקפות כופרה ב-2023 * 22% מהארגונים רואים בכופרות את הסיכון הגדול ביותר העומד בפניהם

מתעצמות ומטרידות מנמ"רים. מתקפות כופרה.

רוב הארגונים משלמים את דמי הכופר הנדרשים על ידי ההאקרים שתקפו אותם בכופרות; כך לפי מחקר חדש של אקסטרהופ (Extrahop).

המחקר פורסם השבוע בכנס האבטחה Black Hat בלאס וגאס. הוא התבסס על שיחות שנערכו עם 1,100 מובילי IT ואבטחת סייבר בארגונים ממגוון תעשיות ברחבי העולם.

לפי המחקר, כל ארגון חווה בממוצע ב-2023 שמונה מתקפות כופרה. 22% מהארגונים רואים בכופרות את הסיכון הגדול ביותר העומד בפניהם.

תשלום דמי הכופר הממוצע עמד על 2.5 מיליון דולרים. ארגונים מהמגזר הממשלתי משלמים הכי הרבה את דמי הכופר לעומת ארגונים ממגזרים תעשייה אחרים, ציינו החוקרים, והיו ארגוני ממשל שאף הודו ששילמו יותר מ-25 מיליון דולרים. ממוצע התשלום בארגוני ממשל היה גבוה יותר מכלל המגזרים, ועמד על 3.8 מיליון דולרים.

"פעילות מפעילי הכופרות הולכת וגדלה משנה לשנה", ציינו החוקרים, "בהינתן זאת, יש להניח כי הדרישות לסכומי הכופר שישולמו ימשיכו לגדול. למרבה הצער, למרות שעדיין מדובר באירוע נדיר יותר, התשלום הגדול הזה (של 25 מיליון דולרים, י.ה.) לא יהיה האחרון שנראה".

עוד עלה מהמחקר, כי ארגונים המונים יותר מ-5,000 עובדים היו בעלי סיכוי גבוה יותר לשלם את דמי הכופר בכל פעם. בממוצע הם שילמו יותר מארבעה מיליון דולרים בעקבות כל מתקפה.

רמת האיום של הכופרות שונה בממד הגיאוגרפי. 44% מהארגונים הגרמנים ציינו שכופרות הן הסיכון הגדול ביותר לארגונים שלהם, בעוד שבארה"ב הנתון היה כשליש ממנו – רק 15%, ובצרפת – 12%. במונחים של תשלומי כופר, התשלומים הגבוהים ביותר שולמו בארה"ב ובסינגפור.

החוקרים סיימו בציינם את הסיבות להחלטה לשלם דמי כופר: "זו מונעת, לרוב, מהרצון למזער הפרעות פיננסיות ותפעוליות – ולעשות זאת באופן מיידי. החשש מאובדן נתונים, יחד עם הלחץ של שמירה על המשכיות עסקית והאמון של ציבור הלקוחות, יכולים להשפיע על החלטות הארגון. עם זאת חשוב להדגיש, כי תשלום דמי הכופר אינו מבטיח את השבת הנתונים, את השחזור שלהם, או את המניעה של מתקפות עתידיות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים