הנתונים מראים: מנהלי ענפי השירותים בהיי-טק אופטימיים יותר

הלמ"ס דיווחה על גידול במספר המנהלים בענפים אלה שחוזים שבשנה הקרובה יחולו עליות בפעילות החברה שלהם, בגיוסי העובדים ובגיוסי ההון ● המצב בהיי-טק טוב משמעותית מהנתונים בשאר המשק

קצת חדשות טובות, או לפחות תחזיות טובות.

נתונים שפרסמה היום (ב') הלמ"ס מראים כי המנהלים בענפי השירותים בהיי-טק אופטימיים יותר כיום מאשר לפני שנה באשר לעתיד החברה שלהם. כמו כן, הם אופטימיים יותר מאשר המנהלים בענפי השירותים בשאר המשק.

המחקר בוצע בחודש יולי האחרון, והדו"ח כולל תחזיות של מנהלים בענפי השירותים במשק לשנה הקרובה – בפעילות החברה, בגיוס עובדים ובמקרה של ההיי-טק גם גיוסי הון.

כשליש מהמנהלים בענפי ההיי-טק בשירותים צופים עלייה בפעילות החברה בשנה הקרובה, בדומה לאומדן זה ביולי אשתקד. לעומת זאת, חל צמצום ניכר במספר המנהלים שצופים ירידה בפעילות – מ-33% לפני כשנה ל-18% ביולי 2024.

אופטימיות רבה נרשמה גם בצפי לגיוסי ההון: כ-34% מהמנהלים בענפי ההיי-טק בשירותים צופים שגיוסי ההון של חברתם יעלו בשנה הקרובה – נתון גבוה משמעותית מההערכות לפני כשנה, שעמדו על 13%. יש לציין שהשנה שעברה אופיינה ברצף העלאות ריבית בישראל ובארצות הברית, כמו גם במהפכה המשפטית – מה שהשפיע מאוד, והשפיע לשלילה, על גיוסי ההון.

המנהלים אופטימיים גם באשר לגיוס העובדים בשנה הקרובה: בענפי ההיי-טק בתעשייה, כ-55% מהמנהלים צופים עלייה במצבת כוח האדם שלהם – שיעור גבוה מאשר בשאר ענפי התעשייה, שעומד על 14%, ואף מהאומדן בענפי ההיי-טק בתעשייה ביולי 2022, שעמד על 45%. שיעור המנהלים בענפי ההיי-טק בשירותים שחוזים עלייה בגיוס העובדים עומד על כ-23%. הנתון הזה מצביע אמנם על אופטימיות לעומת יולי 2023, אז הוא עמד על 10%, אך הוא עדיין נמוך מהאומדן שהתקבל לפני כשנתיים – 41%.

עוד מעלה הדו"ח כי בכל ענפי השירותים במשק, שיעור גבוה של מנהלים צופים שלא תהיה ירידה בתשלומי השכר בשנה הקרובה. כשליש מהמנהלים בענפי השירותים בהיי-טק צופים עלייה בתשלומי השכר – נתון נמוך משמעותית מההערכות שהיו ביולי 2022, שהגיעו ל-56%, ונמוך במקצת מההערכות ביולי אשתקד – 37%.

מה ההערכות מחוץ להיי-טק?

בענפי השירותים ללא היי-טק, רק כ-16% מהמנהלים צופים עלייה בפעילות חברתם בשנה הקרובה, לעומת כ-20% ביולי 2023 וכ-31% באותו החודש ב-2022. כמו כן, חלה בענפים אלה ירידה בשיעור המנהלים שמעריכים כי יגדילו את גיוס העובדים לחברתם – כ-10% בלבד לעומת כ-13% ביולי אשתקד וכ-30% באותו החודש לפני שנתיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים