דניאל ספיר בדרך הביתה: יסיים את תפקידו כמנכ"ל סלקום

ספיר מועבר מתפקידו על ידי בעלת השליטה, קרן פורטיסימו, אחרי פחות משלוש שנים, ועל אף שסלקום רשמה ברבעון השני רווחי שיא של שמונה שנים ● מועד סיום הכהונה שלו יימסר בהמשך

דניאל ספיר, המנכ"ל היוצא של סלקום.

טלטלה בסלקום: דניאל ספיר יסיים בקרוב את תפקיד מנכ"ל החברה, אחרי פחות משלוש שנים בתפקיד – כך הוחלט הבוקר (ג') בתום פגישה שנערכה בינו לבין היו"ר, יובל כהן. זאת, אחרי שקרן פורטיסימו רכשה את השליטה בה בסוף השנה שעברה, ועל אף העובדה שספיר הביא את החברה ברבעון האחרון לרווחי שיא של שמונה שנים. ארגון עובדי סלקום הודיע על התנגדותו למהלך.

לאחר הפגישה בין כהן לספיר פרסמה סלקום היום בצהרים הודעה קצרה ולקונית לבורסה, שלפיה "סיכמו דירקטוריון החברה והמנכ"ל שלה, על סיום תפקידו" – מילים מכובסות לפיטורים. "הצדדים יסכמו בהמשך על מועד סיום הכהונה, באופן שיאפשר העברה מסודרת של התפקיד", צוין בהודעה.

ספיר, מנכ"ל תקשוב עד תחילת 2022, מונה אז למנכ"ל סלקום, לאחר ההשתלטות של קבוצת המשקיעים שבה היה חבר קודמו, אבי גבאי, על פרטנר, ומינויו לניהול החברה המתחרה. ספיר גבר על כמה מועמדים, שאחד מהם היה אלי אדדי, מנכ"ל דינמיקה סלולר ומי שעל פי דיווחים בעיתונות הכלכלית הוא בין המועמדים להחליפו בתפקיד.

נראה שקרן פורטיסימו, שרכשה 36% ממניות סלקום תמורת קרוב למיליארד שקלים, רוצה להכניס לחברה "דם חדש", ולכן ביצעה את המהלך. אלא שהעובדים לא מרוצים מכך, או לפחות הנציגות שלהם: אורי אורן, יו"ר ארגון עובדי סלקום, מסר כי "דניאל ספיר הוביל את סלקום לתוצאות הטובות ביותר בשמונה השנים האחרונות וקיים מערכת יחסים פורייה בין ההנהלה לעובדים. זה משבר אמון בין ועד העובדים לבעלים. פורטיסימו מתנהלת באופן חד צדדי. לא ניתן יד לתהליך שנועד לפגוע בעובדים ובחברה". יצוין כי במרץ האחרון נחתם הסכם קיבוצי חדש בין סלקום לארגון העובדים, שמיטיב איתם.

עלייה בהכנסות, שיא ברווחיות

בתקופתו של ספיר העמיקה סלקום את הפעילות שלה בתחומי הסלולר, הטלוויזיה והאינטרנט, והתקדמה בפריסת הסיבים האופטיים, וכן במשק החשמל. החברה הציגה ברבעון השני של השנה הנוכחית את הרווח הרבעוני הגבוה ביותר מזה שמונה שנים – 55 מיליון שקלים. מדובר בזינוק של 50% משנה לשנה. כמו כן, היא רשמה במהלכו עלייה של 3% בהכנסות ל-1.1 מיליארד שקלים. במחצית הראשונה של השנה גדלו ההכנסות של סלקום ב-4% והרווח הנקי שלה צמח ב-22%.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רוני וולובלסקי-טלרון טלקומוניקציה בע"מ

    היה לי הכבוד להכיר מקצועית את דניאל ספיר בחברות תקשוב וסלקום. מנהל מוכשר, מקצועי ומאוד מוצלח שהיה כייף עבוד איתו. מאחל לדניאל הצלחה בהמשך הדרך (והוא יצליח!!!) והצלחה לחברת סלקום עם המנכל החדש.

אירועים קרובים