לצערה של אינטל: הנתח של AMD צומח בהתמדה

אינטל אמנם עדיין שולטת בשוק ביד רמה, אבל הנתח של AMD הולך וגדל, בפרט בנקודה הכואבת ביותר למתחרה שלה - שוק השרתים

AMD ואינטל.

באינטל, שכנראה ייקח לה זמן להתאושש ממצבה הנוכחי, כנראה שלא ממש אהבו לראות את הנתונים החדשים של חברת מחקר השווקים מרקורי ריסרץ', שעוקבת אחרי שוק המעבדים. לפי הנתונים, שהגיעו לרשת, המתחרה הגדולה שלה, AMD, ממשיכה לצמוח בהתמדה. נתח השוק שלה עולה אמנם במעט בכל רבעון ורבעון, אבל במהלך חצי השנה האחרונה היא רושמת גידול קבוע על חשבונה של אינטל של פט גלסינגר.

הצמיחה של AMD ברבעון השני של 2024 באה לידי ביטוי כמעט בכל התחומים, ובעיקר בנקודה שהכי כואבת לאינטל – שוק השרתים. AMD מכרה יותר מעבדי EPYC ברבעון שהסתיים ביוני האחרון בהשוואה לזה הקודם, ועוד יותר במונחים של שנה לשנה: נתח השוק שלה הגיע ל-24.1% בתחום הזה, לעומת 23.6% ו-18.6%, בהתאמה.

גם בתחום המחשבים הניידים יש ל-AMD עליות דומות בשתי ההשוואות, עם נתח שוק של 20.3% ברבעון השני של 2024 לעומת 19.3% ברבעון הראשון של 2024 ו-16.5% ברבעון השני של 2023. יש לציין שברבעון הקודם, אינטל מכרה יותר לעומת שלושת החודשים שסגרו את 2023, ונתח השוק של AMD ירד ב-1%.

דווקא בשוק המחשבים הנייחים הצליחה אינטל להגדיל את נתח השוק שלה לעומת הרבעון הקודם – מ-76.1% ל-77%, אבל במונחים שנתיים היא ירדה חזק מאוד, כי ברבעון השלישי של 2023 הנתח שלה בתחום הזה היה 81.6%.

בסך הכול, AMD הציגה ברבעון השני, שוב, גידול של כ-0.5% בנתח השוק שלה לעומת הרבעון הקודם, עם צמיחה מ-20.5% ל-21.1%, ואם משווים לנתח השוק שלה ברבעון השני של 2023, אז הוא עמד על 17.3%, היא יכולה להיות מרוצה מעצמה. עם זאת, אינטל עדיין שולטת בשוק ביד רמה, והמכירות של מעבדי קוואלקום לשוק הנייד עדיין לא באות לידי ביטוי. זה יקרה, אם בכלל יהיו מכירות משמעותיות, ברבעון השלישי של השנה.

תגובות

(4)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. אלי

    הנתח של מעבדי ה- ARM יגדל אקספוננציאלית. עוד כמה שנים אף אחד לא ירצה x86. אינטל תצטרך להמציא את עצמה מחדש. אולי ע"י מכירת רשיונות ל- x86 בדומה ל- ARM... גם ככה היא מתכננת להיות חברת ייצור שבבים עבור חברות אחרות.

  2. ישראלי

    אינטל ירקה לבאר ממנו חיה . שתלך לאירים שיצילו אותה.

  3. רמי חיימוב

    למי שזקוק לישומי A/V מתקדמים חסרון התמיכה בThunderbolt עג"ב לוחות אם AM5 - עשוי להוות חסרון לטובת העדפת פלטפורמות אינטל.

אירועים קרובים