מי ייצגו את ישראל בכנס בינלאומי של ממשלות שעסק בתחום הדיגיטל?

בין משתתפי האירוע: עופרה פרנקל, מנמ"רית הממשלה; אורן אריאב, מנמ"ר רשות האוכלוסין וההגירה, המשמש גם כנשיא ICA - הארגון שקיים את הכנס; ניר ינובסקי, מוביל חדשנות במערך הדיגיטל; ושמעון ברונר, גזבר ICA

משלחת של מערך הדיגיטל הלאומי, בראשותה של עופרה פרנקל, המנמ"רית הראשית של הממשלה, השתתפה בסוף השבוע בכנס של ICA – ארגון בינלאומי של נציגי ממשלות, שנועד לאפשר חילופי ידע וניסיון בתחום הדיגיטל. זהו הכנס ה-58 של הארגון, והשנה הוא נערך בפעם הראשונה באפריקה – בעיר גבורון שבבוטסואנה.

חברי המשלחת שייצגה את ישראל היו, לצד פרנקל: אורן אריאב, מנמ"ר רשות האוכלוסין וההגירה, המשמש גם כנשיא ICA; ניר ינובסקי, מוביל חדשנות, דאטה ובינה מלאכותית במערך הדיגיטל; ושמעון ברונר, גזבר ICA. הכנס עסק בבניית ממשלה חכמה עבור אתגרי המחר, כיצד לבנות תשתיות דיגיטליות איתנות ושירותים דיגיטליים עתירי השפעה.

ביום השני של האירוע ניהל ינובסקי דיון מרתק בנושא בינה מלאכותית יוצרת והשימוש בה במגזר הציבורי, תוך הצגת דוגמאות מהפעילות של ממשלת ישראל בעולמות ה-GenAI. ההרצאה נגעה באתגרי הליבה של המגזר הציבורי, בתחומים כמו בריאות, רווחה, חינוך, משפט – ומצבי חירום. בין היתר, ינובסקי סיפר לנוכחים על הקמה של יחידה ייעודית במערך הדיגיטל הלאומי, שתפקידה לגבש תוכנית לאומית לבינה מלאכותית, וכן על קול קורא למשרדי ממשלה לבצע פרויקטי AI – מיזם שחלקו הראשון כבר יצא לדרך.

לאחר מכן התחלקו המשתתפים לקבוצות עבודה, במטרה ליישם את המודל החדש בממשלות השונות החברות בארגון, ואף להתקדם לעבר מימוש פרויקטים משותפים בין מדינתיים, הממנפים טכנולוגיות בינה מלאכותית יוצרת לרווחת הציבור.

"הצורך בשירותים ציבוריים מוכווני אזרחים מעולם לא היה קריטי יותר"

אריאב אמר בדבריו בפתח הכנס כי "אנחנו מתכנסים לא רק כדי לדון בהווה, אלא גם כדי לעצב את עתידן של הממשלות באמצעות כוחה המהפכני של טכנולוגיית המידע והדיגיטל".

"נושא הכנס השנה הוא קריאה ברורה לפעולה", ציין. "בעודנו מנווטים בנוף דיגיטלי מאתגר, הצורך בשירותים ציבוריים עמידים, אישיים ומוכווני אזרחים מעולם לא היה קריטי יותר".

לדברי פרנקל, אחד המאפיינים הייחודיים של הכנס הוא העובדה שהוא נערך בחדרים סגורים, ללא נוכחות תקשורת וקהל – מה שמאפשר שיח פתוח בין המשתתפים, החלפת דעות ולמידה. כמו כן, היא ציינה שבעקבות הכנס כבר נוצרו כמה שיתופי פעולה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים