אינטל ישראל לעובדים: החזירו את רכבי הליסינג

החברה הורתה לאלפים מעובדיה בארץ להחזיר את הרכבים עד סוף השנה, ותמחק את ההטבה הזאת מתנאי העבודה שלהם ● מדובר בחלק ממהלך הקיצוצים באינטל, והוא עתיד לחסוך לה מעל 10 מיליון שקלים בשנה

רכבי ליסינג - בדרך אל מחוץ לתנאי העבודה של עובדי אינטל ישראל.

אחרי שהחליטה לסגור את חממת ההאצה לסטארט-אפים שלה, על אף שמדובר יחסית בחיסכון כספי קטן בלבד לחברה, ממשיכים באינטל לחפש עוד דרכים לחסוך בהוצאות כדי לעמוד ביעד הקיצוץ שלה, שעומד על כ-10 מיליארד דולר.

היעד הפעם, בישראל, הוא רכבי הליסינג של אלפים מ-11 אלף עובדי החברה בארץ. רובם קיבלו באחרונה הודעה שעליהם להחזיר את הרכב לחברה עד סוף השנה, וההטבה הזו תימחק בינתיים מתנאי העבודה שלהם. לפי ההערכות יחסוך המהלך הזה רק בישראל מעל 10 מיליון שקלים בהוצאות שנתיות – ואפשר להעריך שלא מדובר במהלך נקודתי של הקונגלומרט.

עובדים שיאבדו את רכבי הליסינג יצטרכו למצוא פתרון חליפי כדי להגיע למקום העבודה שלהם, ולא ברור אם אינטל תאפשר יותר שעות עבודה מהבית, גם אם אפשרי לעשות זאת מבחינה לוגיסטית.

המהלך הזה, כאמור, מגיע אחרי ההחלטה לסגור את איגנייט, מכיוון שהחממה לא קשורה ישירות לעסקי הליבה של החברה, ואחרי שרשימת הפורשים מרצון כבר נסגרה. לפי הידוע, מדובר בישראל ברשימה שהייתה גדולה מהצפוי.

לא ברור האם הקיצוצים הללו יאפשרו לאינטל ישראל להקטין את רשימת העובדים שיקבלו בחודשים הקרובים מאוד הודעת פיטורים, אבל כמעט בוודאות ייסגרו עוד קבוצות עבודה שלא קשורות ישירות לייצור ופיתוח מעבדים.

תגובות

(6)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. טוני

    רכב חברה זה רעה חולה, רק בישראל!

  2. משה

    זה כמו להורות להוריד לעובדים 4000₪ בשכר... בדיחה.

    1. רר

      עכשיו לא יהיה לעובדים איך להגיע להפגנות בקפלן

  3. יאיר לוי

    מנהלים כושלים הרסו את אינטל.

  4. קושמרו

    מדובר בהרעת תנאים ואפשר לתבוע אותם

  5. הרשל מחלם

    זה פירפורי הגסיסה שלהם. כמו ש IBM נפלה מהמחשב האישי. אינטל מ ARM והטלפונים. ועוד שהעולם התקדם ל GPU ו AI.

אירועים קרובים