באיזו חברת היי-טק הכי טוב לעבוד בישראל?

ההיי-טק "כובש" את החמישייה הראשונה ברשימה של CofaceBDI, ומהווה 40% מכלל 100 החברות שמדורגות בה ● רמז לתשובה לשאלה שבכותרת: ההייפ סביב ה-AI השפיע על צמרת הרשימה

חמש ענקיות היי-טק נמצאות בחמישייה הראשונה של החברות שהכי טוב לעבוד בהן בישראל – בין אם אלה חברות כחול לבן ובין אם סניפים מקומיים של תאגידים מחו"ל. זאת, על פי הרשימה של חברת המידע העסקי CofaceBDI, שפורסמה היום (ג'). ההיי-טק מהווה 40% מהרשימה, שכוללת 100 חברות.

במקום הראשון נמצאת יצרנים השבבים האמריקנית אנבידיה ישראל, שהיא גם השם החם ביותר כיום בתחום ייצור השבבים מבוססי הבינה המלאכותית, ושם חם בעולם ה-AI בכלל. המרכז של אנבידיה בישראל מהווה מרכז הפיתוח השני שלה בגודלו מחוץ לארצות הברית, עם 4,500 עובדים. אלה פרושים על פני האתרים שלה ביוקנעם (המבוסס על רכישת מלאנוקס), תל אביב, רעננה, ירושלים, באר שבע, קריית גת – ובימים כתיקונם גם תל חי שבצפון. היא מפתחת בארץ שניים משלושת מעבדי הליבה שלה. אנבידיה אף עומדת מאחורי מחשב העל הגדול ביותר במדינה, Israel 1.

ענקית השבבים רשמה השנה קפיצה משמעותית, של 15 מקומות, מהדירוג אשתקד, שבו היא הגיעה למקום ה-16 בלבד. נראה שהעלייה המטאורית הזאת נגרמה כתוצאה מההייפ סביבה, הרצון לעבוד בחברה שמובילה את ייצור השבבים מבוססי הבינה המלאכותית והתנאים שהיא מציעה לעובדיה. עם זאת, דיווח שפורסם באחרונה בניו יורק פוסט מציין תנאים בעייתיים בחברה: אנשים שמועסקים בה בעולם עובדים לעתים במשך שעות על גבי שעות ועד אמצע הלילה.

גוגל מזנקת, מיקרוסופט יורדת

למקום השני הגיעה גוגל ישראל, שגם היא רשמה קפיצה מרשימה בהשוואה לשנה שעברה – אז היא דורגה במקום ה-13. החברה, שהיא חברה בת של גוגל העולמית, פועלת כבר כמעט שני עשורים – היא נוסדה ב-2005. מרכז הפיתוח שלה ממוקם בתל אביב ובחיפה.

מיקרוסופט, שלפני שנים אחדות איחדה את שתי הפעילויות המרכזיות שלה בארץ לבניין אחד גדול בהרצליה פיתוח, ירדה מהמקום הראשון ברשימה, שבו היא דורגה חמש שנים ברציפות – למקום השלישי.

במקום הרביעי נמצאת צ'ק פוינט, עם ירידה של שלב אחד, ואת החמישייה הפותחת סוגרת אפלייד מטיריאלס, שירדה אליו מהמקום השני.

את החמישייה השנייה פותחת ביטוח ישיר ואחריה – התעשייה האווירית. שמינית ברשימה היא המעסיקה הזרה הגדולה ביותר בישראל – אינטל, שיודעת בימים אלה גל של קיצוצים ופיטורי עובדים, כולל בארץ. גם ענקית השבבים רשמה השנה עלייה יפה – מהמקום ה-17 בשנה שעברה. את העשירייה הראשונה סוגרים בנק הפועלים וסייברארק.

מקור: CofaceBDI

מקור: CofaceBDI

שתי חברות היי-טק פותחות את העשירייה השנייה – סאפ וסיילספורס. עוד בין החברות מהענף שמדורגות ברשימה: דל במקום ה-15, חברת הענן של אמזון, AWS – ב-20, מטא ישראל ב-25, אפל שלב אחד לאחר מכן, אי-ביי במקום ה-29 ואמדוקס – ב-32. שתי חברות ישראליות גדולות נמצאות במקומות נמוכים למדי: וויקס במקום ה-37 ומאנדיי – ב-60. ענקיות ה-IT מטריקס ואמן מדורגות במקומות ה-63 וה-69, בהתאמה. SQLink מדורגת במקום ה-70, פלייטיקה ב-71 ו-HP-אינדיגו – ב-72.

93% מחברות ההיי-טק מעודדות התנדבות למען המפונים והחטופים

הרשימה של CofaceBDI מבוססת על סקר גדול, בהשתתפות עובדים מ-170 חברות, שמעסיקות בארץ מאות אלפי אנשים. הוא כולל שאלות בנושאים ספציפיים הקשורים לעבודה בחברות הללו, והשנה עומדת במרכזן השפעת המלחמה על כך. הסקר מעלה שמרבית החברות התמודדו בהצלחה עם אתגרי המלחמה: 84% מהעובדים העידו כי מאז שהיא פרצה, מקום העבודה שלהם מעודד יציאה לפעילות התנדבותית-חברתית למען המפונים והמגויסים. בהיי-טק הנתון הוא גבוה יותר ועומד על 93%. כמו כן, 80% מהעובדים דירגו את תפקוד החברה בתקופת המלחמה כטוב או מצוין. בקרב חברות ההיי-טק, 74% מהעובדים דירגו את תפקוד החברה שלהם כמצוין.

רוב העובדים (55%) העידו כי מידת שביעות הרצון שלהם ממקום העבודה לא השתנתה בעקבות המלחמה. 45% ציינו כי במיוחד בתקופה זו, חשובות להם גמישות בשעות העבודה ואפשרות לעבודה רבה יותר מהבית. הפרמטר החשוב להם ביותר בסקר השנה הוא היציבות התעסוקתית. נתון נוסף שעלה הוא האתגר הגדול ביותר למנהלי משאבי אנוש: גיוס טאלנטים ועובדים מתאימים.

"המהנדסים בישראל הם הכי טובים בעולם"

עמית קריג, סגן נשיא בכיר באנבידיה ומנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה ישראל, אמר כי "מאז פרוץ המלחמה האצנו את קצב הגיוס, ובארבע השנים האחרונות גדלנו מ-2,500 עובדים לכ-4,500 עובדים בישראל. גם כיום יש לנו מאות משרות פתוחות. המהנדסים בישראל הם הכי טובים בעולם. כך רואים את זה גם באנבידיה העולמית, וזוהי הסיבה שהם מאפשרים לנו לגדול".

"אנחנו לא רואים בעיה בגיוס עובדים", ציין קריג, "אלא תחרותיות מסוימת מול החברות הגדולות ומול סטארט-אפים. אנחנו עדיין נמצאים בתחרות להיות מקום ראשון בתחום ה-AI ולא לוקחים את זה כמובן מאליו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים