"עם לונאר לייק עשינו קפיצת מדרגה משמעותית"

זוהר צבע, סגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי של אינטל, ומי שעמד בראש פרויקט הלונאר לייק: "זה תוצאה של חשיבה מחוץ לקופסה והשקעה בפיתוח טכנולוגיות חדשניות. אנחנו מאמינים שזה מציב רף חדש בתעשייה"

זוהר צבע, סגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי של אינטל, ומי שעמד בראש פרויקט הלונאר לייק

ההכרזה הרשמית של אינטל במסגרת תערוכת IFA 2024, על מעבדי הלונאר לייק, שהם הדור השני של Core Ultra, התרחשה באחת התקופות הקשות של החברה מאז היווסדה כיצרנית זיכרונות DRAM לקראת סוף שנות השישים של המאה הקודמת. הבעיה העיקרית היא המצב הפיננסי הקשה של החברה, הרבה בגלל השקעות ענק במפעלי ייצור חדשים כדי לנסות להפוך לחברה המציעה קווי ייצור לחברות ללא מפעלי ייצור שבבים, ולהפוך לפחות לסגנית של בר כוכבא בתחום, TSMC הטייוונית.

אבל זה לא רק זה. התחרות היום על לב הלקוח הפוטנציאלי קשה מתמיד. מיקרוסופט, בכוונה מלאה או קצת פחות, קידמה מאוד את קוואלקום עם מעבדי ה-Snapdragon X שלה בעידן שבו הבינה המלאכותית שולטת לפחות בהיבט של המילה המדוברת, ובשלב חדש שבו המטרה להביא כמה שיותר יכולות כאלה אל המחשב הנייד, אל קצות האצבעות. AMD מיהרה להגיב עם מעבדי Ryzen AI משלה, ופתאום כולם שכחו שבעצם אינטל בכלל הייתה הראשונה להציג מעבד עם שבב NPU ייעודי במעבדי המטאור לייק, הדור הראשון של Core Ultra.

“הבינה המלאכותית היא לא סתם עוד תכונה, היא באמת משנה את כל חוויית המחשוב", אמר זוהר צבע, סגן נשיא בקבוצת המחשוב האישי של אינטל, ומי שעמד בראש פרויקט הלונאר לייק, בראיון שהעניק לאנשים ומחשבים. "בתחילת העבודה על הדור הנוכחי, לפי כשלוש שנים, זה היה קצת הימור לשים משאבים רבים על בינה מלאכותית, אבל היום אנחנו רואים שזה היה הימור נכון. בעבודה היומיומית, הבינה המלאכותית יכולה לשנות את הדרך שבה אנשים מבצעים משימות. וזה לא רק יצירתיות. בתחום האבטחה, למשל, המעבד יכול לזהות זיופי עומק בווידיאו מקוון. זה עוזר להתגונן מפני הונאות ומידע כוזב".

אבל בינה מלאכותית יש כבר כמה שנים בענן.
"נכון, הדבר החשוב הוא שכל זה קורה במכשיר עצמו, לא בענן. זה אומר שאתה מקבל תגובות מהירות יותר, אבטחה טובה יותר וחיי סוללה ארוכים יותר. עם ה-NPU החדש שלנו, שהוא יותר מפי 4 יותר חזק מהדור הקודם, אנחנו יכולים לבצע עד 48 טריליון פעולות בשנייה. זה פותח המון אפשרויות חדשות. בקיצור, לא רק שבינה מלאכותית חשובה, היא הופכת להיות חלק בלתי נפרד מהדרך שבה אנחנו עובדים, יוצרים ומתקשרים. וזה רק ההתחלה".

עד כמה רבה ההשפעה של השבב הגרפי החדש על ההיבט של הבינה המלאכותית?
"השבב הגרפי בעצם קריטי בכל מה שקשור לבינה מלאכותית, וזה משהו שאנחנו באינטל מבינים טוב מאוד. עם ארכיטקטורת ה-Xe2 החדשה שלנו, השבב הגרפי הוא הרבה יותר מסתם מעבד לגרפיקה. בין השאר הוא כולל את Intel Xe Matrix Extensions, או בקיצור XMX, שהם מנועים שמיועדים ספציפית לחישובי בינה מלאכותית. הם מספקים עד 67 טריליון פעולות בשנייה. זה כוח חישוב עצום, שמוקדש לבינה מלאכותית. אבל הנקודה החשובה היא, שאנחנו לא מסתכלים על השבב הגרפי בנפרד. אנחנו מסתכלים על המערכת כולה – CPU, GPU ו-NPU, שעובדים ביחד כדי לספק את החוויה הטובה ביותר".

איך אתה מעריך את הביצועים של לונאר לייק מול הפתרונות של המתחרות?
"זאת שאלה טובה. מה שאני יכול להגיד לך הוא, שעם Core Ultra 200V series, השם הרשמי של המעבדים, עשינו קפיצת מדרגה משמעותית. אנחנו מדברים על שיפור דרמטי ביעילות האנרגטית – צריכת חשמל נמוכה ב-50% בהשוואה לדור הקודם. זה אומר שמשתמשים יכולים ליהנות מחיי סוללה של 11 שעות ומעלה בשימוש יומיומי, ועד 20 שעות בהפעלת וידיאו מקומי. למעשה, מעבדי הלונאר לייק מאפשרים את מה שאנחנו מכנים 'חיי סוללה ליום שלם' – להתנתק מהחשמל ולהשתמש במערכת לאורך יום שלם עם ביצועים נהדרים. מבחינת ביצועי בינה מלאכותית, אנחנו מדברים על עלייה של פי ארבע בכמות הפעולות שהפלטפורמה יכולה לבצע בשנייה – מ-30 ל-120 טריליון פעולות בשנייה. זה פותח אפשרויות חדשות לגמרי. אנחנו גאים במה שהשגנו עם לנואר לייק. זה תוצאה של חשיבה מחוץ לקופסה והשקעה בפיתוח טכנולוגיות חדשניות. אנחנו מאמינים שזה מציב רף חדש בתעשייה".

המצב בשוק כיום הוא שיש תחרות, גדולה אולי מתמיד, בשוק המעבדים למחשוב הנייד, איך זה משפיע על העבודה/הרגשה/אמביציה?
"תראה, אתה צודק לגמרי. השוק היום הוא תחרותי מאוד, אבל בוא אני אגיד לך משהו – זה בדיוק מה שמדליק אותנו. כשהתחלנו ידענו שאנחנו צריכים לחשוב מחוץ לקופסה, לא לחשוב רק על עוד שדרוג, אלא על לתת בראש למתחרים, להסיר את הכפפות ולחשוב כמו ישראלים טובים. האמביציה שלנו הייתה, והיא עדיין, לייצר משהו שהוא באמת מהפכני. לא רק עוד מעבד, אלא פלטפורמה שתשנה את חוויית המשתמש. וזה בדיוק מה שעשינו. בסופו של דבר, התחרות הזאת, היא רק דוחפת אותנו להיות יותר טובים, יותר חדשניים. אנחנו לא סתם עוד שחקן בשוק. אנחנו פה כדי להוביל, לחדש, ולשנות את המשחק. וזה בדיוק מה שאנחנו עושים עם לונאר לייק".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים